Jjsonn:
Jeg ved der kom nogle nye regler i 2003, om det var der regler blev lavet ved jeg ikke, men der kommer jo hele tiden nye regler, så det kan godt være svært at hitte ud af hvad der nogle gange er de rigtige.
Persille:
Godt kæmpet og blov ved med det
Jeg fik nøjagtigt det samme at vide af borgmesteren, men han kiggede dog på sagen.
Jeg har også været til møde med diverse ledere, men de har holdt hånden over hinanden hele tiden.
Jeg vil skrive til ombuds anden nu og fortælle om min behandling i Sorø kommune, det kan man nemlig kun hvis man ikke har flere klage muligheder i kommunen.
@hopper:
TUSIND tak for det! Det er guld værd at kende til sådanne paragraffer, for min erfaring og intuition siger mig, at jeg ikke kan have tillid til, at kommunen selv ville oplyse mig om dem, endsige tage hensyn til dem.
Din tekst under linien er lige hvad man som syg har brug for, enten for at blive rask nok til arbejde eller fordi man ikke ønsker alle de spekulationer oveni sygdommen..
[QUOTE=hopper;168935]Hvis du vil kan jeg sende dig en mail med paragrafferne jeg fik tilsendt af min advokat…
[/quote]
Vil du ikke sende de paragraffer til mig hopper?
Jeg står i samme situation med arbejdsskade erstatning (tabt erhvervsevne) og er på kontanthjælp..
Kh kikki
Hopper : Håber jeg at jeg kan få dem til, har skrevet forkert, det er tirsdag.
Lige nu står jeg i den situation at jeg er nød til at søge overlevelseshjælp til resten af mdr. det beløb jeg fik udbetalt fra AP er brugt på faste udgifter og §100 er brugt på merudgifter.
Eftersom jeg ikke har været på kontanthjælp siden 1983 så kender jeg ikke spillereglerne, men føler da godt nok at jeg bliver trukket rundt i arenaen..
Det var så mødet med Chefen for kontanthjælp… Hun var ikke så meget inde i reglerne ang. modregning af erhvervsevnetab i kontanthjælp, så nu går hun til chefen for ydelseskontoret med aktiv socialloven §33, for at hører dem om de vil kigge på min sag igen.:mad:
Jeg kontaktede en advokat igår, fortalte hende om mine problemer med kommunen, skal til et formøde med hende i dag kl 11.00.
Ydelses kontoret havde ringet til mig, mens jeg ikke kunne tag tlf. Der blev lagt en besked om at De ikke kunne behandle min nye ansøgning om overlevelseshjælp, da jeg havde anket den fra sidste mdr.:mad:
et skridt frem og to tilbage…
Håber andre har mere held i deres sager end jeg har..:kram:
Kommunen fastholder stadig, at de er i deres gode ret til at modregne i min midlertidige invalide pension. De vil ikke genoptage den beslutning de tidligere har taget, da der forefindes et bilag fra AP-pension om at det er invalidepension.
Jeg kan så bare ikke forstå at jeg har et bilag hvorpå der står at det er erhvervsevnetab
Tager lige kontakt til Vibbe´s bisidder i Sønderjylland.
[QUOTE=popiae;170786]Den løbende udbetaling må og skal modregnes kontanthjælp.
Derimod må erstatning/engangsbeløb ikke modregnes, i kontanthjælp.
Ingen af delene modregnes i sygedagpenge.
VH Popiae
[/quote]
Underligt, jeg får en midlertidig udbetaling fra ask, og er på kontanthjælp, jeg har selv gjort ydelses service opmærksom på min udbetaling men bliver ikke modregnet