Sad iført morgenhår og dårlig ånde med dagens første kop kaffe og prøvede sløvt at opdatere mig på K10 … nåede til dit indlæg, zuza, og loggede mig på http://www.brhovedstadensjaelland.dk/sw27630.asp læste og scrollede lidt ned … faldt over titlen “Inspirationscase: Gør lægen til medspiller for jobcentret!” og klikkede på "se pjecen … bla bla … " og SÅ fik jeg kaffen galt i halsen :eek:
Prøv liiige og dyrk den lidt:
side 5: Rammerne om det gode samarbejde mellem jobcenter og læge
Bl.a. “guf”:
Socialt bedrageri skal undgås
At borgeren ikke kan sygemeldes med den samme sygdom, som der er blevet lavet skåneforanstaltninger for.
At delvise rask-og sygemeldinger benyttes hvor muligt
At der ikke laves sygemeldinger ved arbejdsprøvning mv. (bortset fra nytilkomne sygdomme eller forværret tilstand)
og så kommer der ellers en smøre om hvordan man fedter for de praktiserende læger :eek: :eek: :eek:
Jeg har lige printet pjecen ud, for jeg skal liiige pludselig til min læge imorgen, og aflevere en lille pjece til “hyggelæsning”
Jeg har nemlig lige været oppe og aflevere lovgivningen om kommunernes pligt til at samarbejde med den praktiserende læge … min læge er nemlig rasende over at kommunen ALDRIG ringer eller henvender sig, med det resultat at patienter bliver mishandlet af kommunen med forværring til følge og at det nærmest er umuligt at få kontakt til sagsbehandlere m.m. , hvad vi her på K10 kender til bevidstløshed. :mad:
Meeeen der er også lidt guf om lægekonsulentens rolle i de respektive kommuner … læs selv … døm selv … hygge på en søndag :rolleyes:
Mange :kram: Hyanna
PS: Hvo’n ka’ det liiiige være at jeg aldrig bliver inviteret til fyraftensmøde med hyggekomsammen og lidt lækkert mad af min kommune? :rolleyes:
Øøøøh … Hvem betaler, iøvrigt? :rolleyes: