Fejl sker desværre hele tiden…hvilket gør at man virkelig selv skal tjekke alt igennem…og det kan mange gange være svært når man er syg..
Jeg mener at der findes en regel som gør at man ikke vil få alt det som man er blevet snydt for udbetalt…mener at det kun er for nogle måneder som man får…
Det er noget helt andet når det er dig der skylder dem penge…så skal de have alle penge…
jeg har også svært ved at tyde hvordan de regner den boligsikring ud på.. men beløbet du får boligsikring på. mener jeg da jeg lige har modtaget en stak papir skrifter fra dem. er at de går ind og giver betalingen efter skat. men hvis du så har gæld til det offentlige så modregnes det også..
men det er kun noget jeg har tydet ud fra de modtaget papir jeg har fået i dec..
min situation er at jeg er FP men har børn på SU boende hjemme. de går så ind og skal stå som medforsørger. og af den grund kan vi ikke modtage noget her..
men igen så kan jeg heler ikke finde skamligning med de oplysninger som kommer fra skat.. så vil følge din tråd her i håb om at få et bedre indblik..
[QUOTE=Webmaster;141723]Fejl sker desværre hele tiden…hvilket gør at man virkelig selv skal tjekke alt igennem…og det kan mange gange være svært når man er syg..
Jeg mener at der findes en regel som gør at man ikke vil få alt det som man er blevet snydt for udbetalt…mener at det kun er for nogle måneder som man får…
Det er noget helt andet når det er dig der skylder dem penge…så skal de have alle penge…
Men måske der er andre der ved mere…
[/quote]
ja jeg mener også at vi kun kan få for 3 måneder tilbage.. men når de laver en regnefejl. så får vi en modregning. som jeg fik. og dens rente er på 9% så den tjener de godt på når man ikke lige kan tilbage betale 15- 20.000.- så det er en farlig ydelse hvis de laver fejl..
skynd dig i dag at gå ind på din kommunes hjemmeside under selvbetjening og søg om boligsikring for 2011
Det kan du hvis du bor alene i husstanden. (og der kun skal bruges 1 underskrift)
Alternativt send en mail og enslydende brev i dag til boligstøtte kontoret.
Super vigtigt da ændringen=højere ydelse først gælder fra kommende første i næste måned.
Jeg ville da prøve derudover at henvende mig i januar og oplyse at du har været registreret med for høj indkomst i 2010, men da du fik brev om støtte meddelse skulle du have kontrolleret hvilken indkomst der var registreret og klaget inden 4 uger.
Men du kan da forsøge alligevel specielt hvis der er stor forskel i beløb til hvad du kunne have fået.
For de har jo pligt til at vejlede dig korrekt.
ja nu arbejder jeg kun 30 timer om ugen,på min lønseddel står der en årsindkomst som er regnet ud efter 37 timer og den går min kommune så ud efter…jeg skal næsten søge hver måned,eller de mener indkomst er blevet ændret,i 2010 har jeg skrevet ikke mindre end 8 gange,og minsanten om ikke der kom brev igen mellem jul og nytår…så nu er det begyndt som det sluttede…godt nytår til alle
[QUOTE=havheksen;141853]ja nu arbejder jeg kun 30 timer om ugen,på min lønseddel står der en årsindkomst som er regnet ud efter 37 timer og den går min kommune så ud efter…jeg skal næsten søge hver måned,eller de mener indkomst er blevet ændret,i 2010 har jeg skrevet ikke mindre end 8 gange,og minsanten om ikke der kom brev igen mellem jul og nytår…så nu er det begyndt som det sluttede…godt nytår til alle
[/quote]
ja det er fordi de går ud fra skatte oplysninger.. men mit råd er at du forsætter med det. så du ikke som jeg ender med at få et stor regning som skal tilbage betaling.. min blev efter deres forslag regnet ud så jeg ikke skulle komme måned efter måned og det gav så lige en efter regning på 14000kr.. så lidt surt fordi de ville gøre det godt for en..
[QUOTE=havheksen;141853]ja nu arbejder jeg kun 30 timer om ugen,på min lønseddel står der en årsindkomst som er regnet ud efter 37 timer og den går min kommune så ud efter…jeg skal næsten søge hver måned,eller de mener indkomst er blevet ændret,i 2010 har jeg skrevet ikke mindre end 8 gange,og minsanten om ikke der kom brev igen mellem jul og nytår…så nu er det begyndt som det sluttede…godt nytår til alle
[/quote]
Kan du ikke selv lave den oplysning om til de 30 timer.
[QUOTE=havheksen;141956]C.L.E.O
jo men det er prøvet,virker en måned:( så kommer der nyt brev fra boligsikring at der skal laves ny beregning…
[/quote]
Jeg mener om der kan rettes hos skat,når det nu er den beregning boligsikringen bruger.
Men nu vi i et nyt år,bliver det vel bedre .Det hul i hovdet at de skal side og lave beregninger hver månde.
forslå dem evt, at beregne hver 3 månde hvis det er.
C.L.E.O.
ja det kunne mn måske.men tror det ikke,da det jo er en årsløn.
ved 37 timer de går ud efter.
problem er jo at jeg kun arbejder 30.
og det kan man ikke lave om på en årsløn..
Årsagen til at min indkomst er sat for højt er, at det af en eller anden grund er beregnet ud fra kontanthjælp for forsørger, ikke bare enlig som jeg er.
Hun retter det.
Men hun sagde, at det er en meget lille forskel i boligstøtten det drejer sig om.