Jeg har også paranoid skizofreni og kan nikke genkendende til alt du skriver herunder. Det er utroligt at politikerne ikke kan se sammenhængen og ikke kan indse at man skal være meget, meget stærk for at undgå at blive mere syg, under sin udredning til flex, revalidering, ftp etc. fordi tonen er så hård blandt sagsbehandlerne og reglerne er så rigide og ikke hensynstagende.
Mistænkeliggørelsen er simpelthen under al kritik!
Jeg tror desværre heller ikke at det på nogen måde bliver mindre svært at få en ftp efter et regeringsskifte, men jeg tror trods alt stadig på at det er det bedste af to onder´og at en rød regering vil gøre mere for psykiatrien som helhed og jeg tror heller ikke de vil afskaffe ftp for alle under 40.
But it remains to be seen.
[QUOTE=MTVRV1;181193]det er rigitg Logikeren opretter mange tråde om det samme
men der er alså en grund til han har fået FP
han er psykisk syg og kæmper en kamp hverdag
Men soc og sf med R, skal nok får lavet en ny reform omkring førtidspension
bliver det så bedre, nej det bliver højst sandsynligt ikke
problemet er at de fleste i folketinget er raske og ikke kender til sygdom
når de kan sige på åben skærm, at vi skal redde de psykiske syge
en super ide
problemet er bare at os som er syge ser en kommunen som vores værste fjende
selvom det burde være sådan at de skulle hjælpe os
har lige modtaget et brev fra mit jobcenter, det er anden gang på 3 år
der er mange som er trætte af kommunen er efter dem med aktivering og osv
har det lige om vendt, kommunen er lige glade med en
fordi man er uden indtægt
så jeg kan kaste op når man hører raske i folketinget fra højre til venstre
at os som er syge står på en togperron og ser livet kører forbi
eller vi skal gøre alt for at få psykiske syg i arbejde og et så normalt liv som muligt
de glemmer bare en ting. i mens det skal stå på 5-10 år, så bliver os som er psykisk syge endnu mere syge
når vko og s-sf-R skaber uro omkring fleks og pension, så bliver folk mistroisk og bange for hvad der skal ske.
igen fordi en kommune er vores fjene nr 1 og ikke som medspiller som skal lave en ordeligt afklaring
syge i Danmark er uden retsikkerhed. Ja vi kan anke men nu er der indført at ankestyelsen skal tage hensyn til kommunenes økonomi.
hvis man ikke var psykisk syg inden man kom i systemet, så bliver man det på sigt
hvis ikke der bliver kigget ordenligt på dette lovløse system
ps ved ikke hvad der skete med upload af mit indlæg
[/quote]