Bravo, Johanne! (EL)

Synes det er dejligt det ikke kun er os hernede på bunden der synes Joachim B Olsen er en tand for meget, men at EL også kan se ham som et stort opblæst problem…

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1751527.ece

Og så er der Dan Jørgensen fra EU der også har en kommentar om Joachim.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1751502.ece

Her er lidt af det som han har sagt…

Ja, det er rart med lidt debat på området…

Enig… -men det er da også noget af det eneste fornuftige Dan Jørgensen har udtalt :D:D:D:D:D:D

Ps. Johanne er guld…

.

jeg er desværre bare bange for,at det meste johanne kan og gør er at snakke..men.joakim er for viderkomne..ja man skal da kunne køre efter arb..men han ved jo ikke hvad transport penge er for en snegl.han får jo alt gratis og har gjort det i mange år..og det er altså ikke bare sådan at sige til konen og børnene,at nu skal vi flytte til den anden del af landetr..så blir konen måske arb.løs og så kan det hele være ligemeget..jeg må indrømme jeg savner den gamle regering,ik at de var perfekte…men…den ny her lyver og sparker til folk der ligger ned..
fp 2o1o

Han har ikke hjerne til andet. :mad:

Tænker også at hans udmelding om at 1. maj er latterlig, munder ud i at han gider ikke arbejde den dag - og så endda over hele landet :stuck_out_tongue:

[QUOTE=stribe;221286]jeg er desværre bare bange for,at det meste johanne kan og gør er at snakke..men.joakim er for viderkomne..ja man skal da kunne køre efter arb..men han ved jo ikke hvad transport penge er for en snegl.han får jo alt gratis og har gjort det i mange år..og det er altså ikke bare sådan at sige til konen og børnene,at nu skal vi flytte til den anden del af landetr..så blir konen måske arb.løs og så kan det hele være ligemeget..jeg må indrømme jeg savner den gamle regering,ik at de var perfekte…men…den ny her lyver og sparker til folk der ligger ned..
fp 2o1o
[/quote]

Desværre enig… -men hun/de er trods alt de eneste der pt. snakker vores sprog… -så lad os håbe det bliver til mere end snak :wink:

.

Er det ikke sådan, at hvis der ikke er en flertalsregering, så bliver de nød til at føje og bøje sig efter de andre i klubben?

Johanne gør det godt, men jeg er også bange for at det kun er snak. Men hvis man intet gør ved nuværende situation, så bliver det da kun værre og værre at være Dansker i Danmark.

Jo flere jo bedre som stemmer på EL, jo bedre. Hvis de bliver kæmpe store, så finder vi jo ud af om det kun er snak.

Og med hensyn til joakim B. O., ja så skal han jo da sige noget for de penge han får. Og han blev jo valgt ind for at være en kendt kugle støder, så det er det han bare fortsætter med:) Kh indiansummer

[QUOTE=Indiansummer;221342]

Jo flere jo bedre som stemmer på EL, jo bedre. Hvis de bliver kæmpe store, så finder vi jo ud af om det kun er snak.

[/quote]

Efter min mening får vi afklaret det spørgsmål senest ved finanslovsforhandlingerne.
Vælger Enhedslisten da at holde hånden under en regering , der har ført hård borgerlig politik hele året , ja så var det bare snak.

Men lad os se. Regeringen kan endnu nå at rette ind.
Det kræver dog at EL gør det klart de ikke vil lægge ryg til hvad som helst.

[QUOTE=halse;221442]Efter min mening får vi afklaret det spørgsmål senest ved finanslovsforhandlingerne.
Vælger Enhedslisten da at holde hånden under en regering , der har ført hård borgerlig politik hele året , ja så var det bare snak.

Men lad os se. Regeringen kan endnu nå at rette ind.
Det kræver dog at EL gør det klart de ikke vil lægge ryg til hvad som helst.
[/quote]

Jeg er næsten sikker på at regeringen IKKE retter ind - og desværre bange for, at Johanne - hvis tingene bliver sat på spidsen - IKKE vil sige dem imod.

Borgerlig politik har de ført fra dag 1. INTET af det de gik til valg på er indfriet - de viderefører bare politikken fra den tidligere regering.

Er jeg skuffet…YES

Det passer så ikke Zastrow…Der er lavet en del rød politik…fjernelse af starthjælp, kontanthjælpsloftet, uddannelsesområdet osv osv…

Så der er lavet en del rød politik…men desværre er der meget af den borgerlige politik der bliver videreført…ja endda opdateret…

Jeg vil give Halse ret i at vi får tydeligt afklaret om EL vil holde hånden under regeringen når finansloven skal laves her til efteråret…

Jeg har lige set Johanne´s tale til EL årsmøde…og ifølge den…ja så vil regeringen vælte sig selv hvis den laver forringelser over for arbejdsløse, sygemeldte, handicappede osv…

Så nu bliver det jo spændende at se om man kan stole på det eller om de falder til patten…sådan som regeringen tror…

For regeringen virker som om de er fuldstændige lige glade med hvad EL siger lige…for de tror fuldt og fast på at enhedslisten ikke vil vælte en rød regering…

Johanne sagde også at de ikke ville vælte en rød regering…men at en rød regering hurtigt kunne vælte sig selv når og hvis de ikke kan finde et flertal…feks til finanslovforhandlingerne…

Hvis regeringen forsætter af den vej de er inde på nu…så synes jeg bestemt at de skal gøre som de har lovet…netop at lade regeringen falde med at de ikke kan få en finanslov igennem…

Så må vi se hvor langt Margrethe Vestager(som jo styre det hele i den regering), Villy Søvndal, Helle Thorning er villig til at gå…

hvad er bedst?

blå regering + rød oposition
eller
rød (blå) regering + blå oposition

men
Synes bare at Johanne skal have fuld diktatur.

jeg stemmer ihvertfald på johanne næste gang!

Jeg tror at den bedste ville være hvis alle kunne arbejde sammen, så alle fik et aftryk - alle fik noget - på den måde føler også danskerne at det parti de stemmer på, gør noget og kommer igennem -

Jeg tror faktisk at det ville være godt for bette Danmark hvis alle arbejde sammen :wink:

Jeg er simpelthen SÅ TRÆT af partier der falder til patten!

Så jeg HÅBER EL står fast, da det jo er det eneste parti der er tilbage, der tilsyneladende er bekymret for den svageste del af befolkningen. Men lad os nu se om de tør. Hvis de bakker ud, så taber jeg ALT for dem…jeg kan næsten ikke rumme flere skuffelser politisk.

[QUOTE=Ninja;221710]Jeg er simpelthen SÅ TRÆT af partier der falder til patten!

Så jeg HÅBER EL står fast, da det jo er det eneste parti der er tilbage, der tilsyneladende er bekymret for den svageste del af befolkningen. Men lad os nu se om de tør. Hvis de bakker ud, så taber jeg ALT for dem…jeg kan næsten ikke rumme flere skuffelser politisk.
[/quote]

Heller ikke her! Hvad har vi så tilbage, ingenting?

Præcis - ingenting!

Vil meget nødigt ende som sofavælger og få sådan en følelse af, at politik kan være ligegyldigt.

Jeg føler jeg nu har mistet socialdemokratiet helt, og tilbage kan jeg kun se Enhedslisten for en mulig stemme. Falder de til patten. Tja, så føler jeg ikke længere der er noget parti der er værdigt at stemme på mere.

EL tør ikke vælte regeringen… de ved at det er den eneste mulighed for dem at få en lille smule indflydelse.. - men på den anden side så er de så naive at de ikek er klar over konsekvenserne af at vælte regeringen..

De snakker og snakker og r*ven går… men kommer de med forslag til hvordan det skal gøres ??? Nixen biksen.. de er ret så urealistiske…

Jeg har stemt på Social Demokratiet til hvert valg… og jeg vil nok hellere se blå blok i regering end at Enhedslisten får den magt som de selv mener de skal ha …

Jeg kan godt lide at lytte til Johannes taler.. men jeg tænker også på at hun er bedre til at holde tale end til at kunne få et land til at fungere..

Sådan tænker jeg også Lone…

Håber EL ikke bare truer men gør alvor af det til efteråret, forstået på den måde at vi kan få en blå regering så JBO får lukket munden, men det kræver også for mig at DF mister deres indflydelse…
Som FP’er har jeg ikke råd til at stemme rødt ved jeg idag.
Så hellere gå all in i en satsning, der er jo intet at miste længere.