[QUOTE=tumnus;144748]Ja, jeg synes osse det er frækt - vil lige høre om der var nogen der havde nogle gode indput - og om de må tolke på den måde de gør
Jeg fik at vide at psyk. spec. måske rent medicinsk kunne noget min egen læge ikke kunne
Jeg tror de er ved at hæfte en eller anden psyk. diagnose på mig og så give den skylden for min arbejdsskade/mine rygproblemer.
(Måske de får provision af ASK)
[/quote]
Ask og kommunen har intet med hinanden at gøre og Ask beder ikke en kommune om at udredde nogen hos en psykiatiker til brug for en afgørelse i en skadessag.
Ask bruger en kommunesag til at se om det hele stemmer overens, at man f.x er blevet fleksvisiteret eller førtidspensioneret p.g.a af arbejdsskaderne eller om der er en anden årsag som ikke vedrører arbejdsskaden.
Det er klart at man ikke får erstatning, hvis årsagen til fleks eller pension intet har med arbejdsskaden at gøre.
I din sag kan det betyde, at hvis du får en anden diagnose og bliver fleksvisiteret/pensioneret på en ny diagnose som intet har med din arbejdsskade at gøre, så vil du heller ikke kunne få erhvervsevnetab.
Jeg tror ikke du skal være nervøs for en psykiatiker, en dygtig psykiatiker kan forholdsvis hurtigt stille en diagnose hvis der er nogle (og hvorfor skulle der pludselig være dèt), h*n kan under alle omstændigheder f.x udelukke at dine smerter skyldtes skuespil eller at du ikke tager ansvar. Kommunen er nødt til at tage en psykiatikers ord til sig, specielt når de selv har bedt om en udtalelse.
Dèr hvor du skal være opmærksom ønsker du erhvervsevnetab, er, at du bliver fleksvisiteret/førtidspensioneret p.g.a dine arbejdsskader.
Bed psykiatikeren om at se hvilke billag h*n får stillet til rådighed af kommunen, eller send selv en kopi af samtlige lægepapirer i din sag FØR undersøgelsen, sådan at psykiatikeren har mere end bare kommunens vurdering/brev.
En psykiatisk vurdering af en kronisk smertetilstand f.x, kan vise sig at være guld værd i en sag - så kommunen èn gang for alle fatter at dine smerter er relle nok og at der ikke er mere at gøre.
En psykiatisk vurdering af min smertetilstand var et guldrandet stykke papir, der åbnede døren til en pension, først dèr forstod kommunen at smerterne var relle nok.
Så vær ikke nervøs, men opmærksom i din sag.
Og klag hver eneste gang du føler kommunen overskrider dine grænser.