Hej LUM
[QUOTE=LUM;129818] Seee det står jo lige der (med rød her under) altså visitation til fleks uden arbejdsprøvning… jaahe jubiii, nu jeg glad (tænk man kan blive glad over en skalde § gg)
Så ja du hjalp, lidt
tusinde tak.
Mit mål er fleks, og en § 17 vil sten sikkert give afslag, udtalelserne fra de kloge er til fleks, der er ikke nøgleordene til FP. (jeg vil blive MEGET overrasket hvis jeg får en FP, men ok det kan jo ske gg)
Det skal måske nok lige med at det ER konstateret at revalidering ikke fungere for mig.
Nu er spørgsmålet så hvad konsekvensen af at smide en § 17 i hovedet af dem er, altså jeg bibeholder min ydelse til afslaget foreligger, men hvad så der efter?? ryger man “direkte” over på ledighedsydelse, eller kommer man først på KHJ? (og skal kæmpe med dem der fra) 
[/quote]
Du ønsker fleksjob (eller evt. ftp) og du citerer § 70 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsat om mulighed for fleksjob: 
§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.
Du er sygemeldt med speciallægefaglig diagnose ADHD, forstår jeg. Er din ADHD vurderet speciallægefagligt: stationær og varig? Og er dit funktionsniveau lægefagligt vurderet væsentligt og varigt nedsat i ethvert erhverv? Og er behandling af din ADHD lægefagligt vurderet optimal, uden yderligere arbejdsforbedrende behandlingsmuligheder – så arbejdsforbedrende behandlingsmuligheder lægefagligt er udtømte? Er arbejdsprøvning lægefagligt anbefalet – eller vurderes arbejdsprøvning for risikabelt og for stressende lægefagligt vurderet for helbredstilstand med ADHD – jf. meget udsat for forværring af ADHD ved stress? 
Du nævner, at kommunen ikke anbefaler selvforsørgelse ved revalidering.
Så anbefaler kommunen næppe heller selvforsørgelse ved omplacering på arbejdsplads med ordinær beskæftigelse 34 – 37 timer pr. uge.
Så begynder kommunen at nærme sig fleksjobovervejelser efter § 70 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats, tænker jeg. 
Du ønsker dig skånsom overgang til fleksjob – om muligt uden stressende arbejdsprøvning. Det lyder forståeligt! 
Bed evt. om hjælp til dokumentation af lægefaglig vurdering af ”arbejdsprøvning kontraindiceret” af egen læge og af psykiatrisk speciallæge.
Har du kontakt med psykiatrisk speciallæge omkring nødvendige skånehensyn ved ADHD – evt. om arbejdsprøvning speciallægefagligt er kontraindiceret? 
Det er vigtigt at have psykiatrisk speciallæge med i ens sag til at støtte i kontakt med sygedagpengekontor, tænker jeg - omkring dokumentation for lægefagligt ”åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger (omplacering på arbejdsplads, revalidering, arbejdsprøvning) forud for visitationen” til fleksjob - jf. bestemmelser i § 70 stk. 2 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats, som nævnt ovenfor. 
Så du uden stressende og ødelæggende omsving m.h.t. evt. sårbar helbredstilstand, ADHD, kan visiteres til fleksjob. Tal med praktiserende læge og med psykiatrisk speciallæge og med sagsbehandler om disse overvejelser.
Det er imod principafgørelse i Helsingør-dom - fra november 2009 - at blive visiteret til kontanthjælp - før visitation til fleksjob - det såkaldte kontanthjælpshul skal altså undgås, siger Helsingør-dommen - så din familie, og andre familier, ikke pludselig står med kun én forsørgerindtægt - det har aldrig været intension i lovene - fastslår Helsingør-dom:
http://avisen.dk/det-var-ren-kassetaenkning_117065.aspx
http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf
Dommen begrundes i domsudskrift på denne måde:
”Det fremgår af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §69, stk. 1, nr. 1,
at kommunen sørger for at personer med varige begrænsninger i
arbejdsevnen, jf. §2, nr. 7, har mulighed for ansættelse i fleksjob.
Der er i bestemmelserne ikke fastsat nærmere krav til omfanget af den
nedsatte arbejdsevne. Efter §70, stk. 1, giver kommunen tilbud om
fleksjob til personer, der ikke modtager førtidspension.
Efter forarbejdet til lov om en aktiv beskæftigelsesindsats er der
tilsigtet en klar sammenhæng mellem førtidspension og fleksjob.
Er en personen ikke berettiget til førtidspension, og det ikke er muligt
at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på
arbejdsmarkedet, skal den pågældende visiteres til fleksjob.”
Held og lykke med en skånsom proces på vej til fleksjob (eller ftp?)! Det fortjener du! Du har kæmpet nok! 
Knus og kram: :kram: