Anden beskrivelse.
Først lige lidt fra de private tanker:
Får Ritalin/Motiron, første uge 2 x 10 mg herefter 2 x 20 mg. Var meget nervøs da første pille skulle indtages skal jeg lige hilse at sige. Har nu taget pillerne i næsten tre uger og jeg kan ikke mærke nogen forskel på om jeg tager pillerne eller ikke tager dem, har også spurgt venner om de har kunnet fornemme en forandring, hvilket de heller ikke kan.
Efter jeg fik diagnosen ADHD har jeg vist aldrig tænkt så meget i hele mit liv, og det er altså meget !!!
Har tænkt og tænkt og tænkt om min fortid, om nutiden og om fremtiden ja jeg har vist tænkt alt hvad der tænkes kan, og mit hoved har været ved at ”eksploderer”.
Jeg har været super glad og lettet for 2 minutter efter at være ked af det og syntes det hele var uoverskueligt. Har tænkt at nu orker jeg simpelthen ikke at kæmpe mere, har tænkt at nu sætter jeg mig ned og bare ”skider” på det hele og lader det sejle sin egen sø.
Det har faktisk til tider været ret skræmmende, og har et par gange været tæt på at gå i en form for panik, nok fordi jeg ikke har kunnet overskue situationen og alle mine tanker.
Sådan gik de første 14 dage efter jeg fik stillet diagnosen, med op og nedture, tanker, tanker og atter igen tanker.
I dag går det betydeligt bedre, men tænker stadig en del, især på hvordan fremtiden bliver for mig -job, bolig, venner, fritid osv. osv.
Og så til sagsbehandlingen:
Har siden sidst haft en samtale (1 time) med min sagsbehandler, om at jeg følte at jeg ikke helt kunne følge med i tingene. Snakken var ok men ikke optimal, da jeg på det tidspunkt havde mega mange tanker i hovedet og havde svært ved at fokusere og koncentrere mig, men jeg fik da også svar på en del ting.
Sidst i samtalen bad jeg om at få aktindsigt, og vi aftalte at hun lavede det når jeg havde haft min sidste snak med psykiateren.
Skulle have haft en sidste opfølgende samtale med psykiateren, men hun blev syg og måtte udsætte samtalen (har ikke fået en ny tid endnu).
Har så til gengæld snakket med en psykolog og har efterfølgende fået tildelt yderlige 5 samtaler med psykologen, som jeg mere eller mindre selv kan bestemme hvornår jeg vil have.
Har flere gange sagt at jeg har et stort behov for jævnligt (gerne en gang om ugen) og især her i starten at kunne snakke med en kompetent person der der ved noget om ADHD. At jeg har brug for at få noget viden om ADHD og også noget hjælp til hvordan jeg forholder mig til de begrænsninger jeg har i forbindelse med min ADHD så jeg kan lære at takle og håndterer mine problemer.
Til dette får jeg ikke rigtigt nogle brugbarer svar.
Går fast til Norsksekvens træning to gange om ugen og til ryghold en gang om ugen. Engang imellem deltager jeg også i det de kalder ”gang i skoven” her går men en tur i skoven. Til disse fysiske aktiviteter er der altid mindst en fysioterapeut til stede.
Det sidste der er sket er at jeg først i august skal snakke med en job konsulent. Til dette møde skal jeg finde nogle virksomheder hvori jeg kunne tænke mig at komme i afprøvning. (arbejdsprøvning).
Det undre mig en lille smule at jeg ”allerede” skal i afprøvning.
Syntes der mangler et eller andet inden jeg skal sendes i afprøvning eller også er der noget jeg ikke har forstået eller ikke fået at vide ! ?
Det var alt for denne gang.
/jegharadhd.