Hej Alle
Kan man fortsætte betaling til efterlønsbidrag selvom man er på FP?
nej.. det tror jeg ikke.. du kan jo ikke komme på efterløn såvidt jeg ved..
tror heller ikke det kan svare sig i forhold til hvad det vil koste dig at betale a kasse + efterløn. alt efter selvfølgelig hvor gammel du er nu..
hæng på, måske er der nogen som bedre ved noget om dette..
du kan få udbetalt de indbetalte penge minus 30 % afgift - tror jeg nok
Du skal opfylde arbejdskravet de sidste 3 år inden efterløn. Det opfylder du nok ikke på efterløn. Derfor meld dig ud af A-kassen og efterlønsordningen. og nyd pengene du får fra den udbetalte efterlønsbidrag.
:rolleyes:ja. måske kunne de yngle lidt på en gevinstopsparing ![]()
hvordan finder man ud af om man har betalt til efterløn, jeg kan dårligt huske alle de fagforeninger jeg har været i ?
Bimse45 du ringer bare til den sidste A-KASSE (ikke fagforening) du har været medlem af - de kan se om du har været tilmeldt efterlønsordningen - og har du det, har de alle bidrag for evt. tidligere a-kasser hvor du har indbetalt til, flyttet med over i den sidste. Det er lovpligtig at gøre det.
Og til trådstarter. Det vil være “dumt” at blive ved at betale til efterløn, da du ikke vil kunne komme på efterløn når den tid kommer. Og for at betale til efterløn skal du bevare medlemsskab af a-kassen som en anden skrev. Og det har du ingen brug for når du er førtidspensionist. Du vil aldrig (med mindre du mirakuløst bliver rask når du er sidst i 50´erne) kunne opfylde betingelserne for at komme på efterløn, når du er FTP´er
Men ingen kan jo forhindre dig i, at indbetale efterlønsbidraget (altså det beløb der svarer til) på en en opsparingskonto.
Ruby 1000 tak for svaret … ![]()