Så fik jeg lige det bedste opkald nogensinde, i går.
Min sagsbehandler ringede og fortalte, at jeg nu er tildelt pension pr. 01.06.11.
Jeg kan bare ikke lade være med at smile. :):):)
Betyder det egentlig, at jeg får den udbetalt den 1 Juni, eller først den 1 Juli ?
Og kører pension ligesom kontanthjælp, sidste hverdag i måneden ? Eller bare fra den 1. Altså udbetalingerne.
Tillykke tillykke! Det må være en rigtig god nyhed. Den bedste!!
Jeg afventer også svar fra pensionsteamet!
Må jeg spørge dig om hvem der ringede til dig. Var det sagsbehandler fra pensionsteamet eller jobcentre sagsbehandler.
Jeg synes at jeg tit hører herinde at ens sagsbehandler ringede og gav den gode nyhed. Men hvem er den egentlig sagsbehandler.
I min sag har jeg ikke nogen sagsbehandler mere, andet end dem fra pensionsteamet.
Hvorlang tid tog det fra at din sag blen sendt fra jobcentre til pensionsnævnet/socialforvaltning?
Fik du et brev først om den endelig dato vedr afgørelsen?
Undskyld hvis jeg spørger en del. Er nervøs over min egen sag pt.
Håber at det er iorden.
Det er den sagsbehandler på Jobcentret, som lavede min ressourceprofil og indstillede mig.
Det lyder da meget mærkeligt, at du ikke har nogen sagsbehandler på jobcentret, når du ikke har fået tilkendt den endnu.
Min sagsbehandler sendte min ressourceprofil til pension, d. 20 Marts.
Så der gik næsten 2 måneder.
Hvornår blev din sag sendt til pension ?
Nej, jeg fik ikke noget af vide om, hvornår de ville træffe afgørelse.
Man får et brev senest 3mdr. efter ens sag er sendt til pension, deri står der en dato på et møde som de SKAL tilbyde dig, på det møde kan du forsvare din sag.
Jeg valgte ikke at deltage i mødet. Hvis ens sag er meget stærk, er der ingen grund til at deltage.
I det brev står der også hvornår de begyndte at behandle ens sag og hvad de har vurderet.
Mange tak forvdin svar. Det var da mærkeligt. Min sagsbehandler fra jobcenter Kbh har indstillet paragraf 18. Der er så gået 8 mdr, og først nu efter at jeg har klaget, har jeg hørt fra pensionsteamet.
Så det bliver spændende. De vil senest afgøre sagen ultimo maj. Det er jo snart. Forhåbentligt.
Men spændende om jeg bliver ringet op ell. Pr post.
Tusind tak for din svar, og endnu engang tillykke med din pension.
[QUOTE=SoLost;163236]Så fik jeg lige det bedste opkald nogensinde, i går.
Min sagsbehandler ringede og fortalte, at jeg nu er tildelt pension pr. 01.06.11.
Jeg kan bare ikke lade være med at smile. :):):)
Betyder det egentlig, at jeg får den udbetalt den 1 Juni, eller først den 1 Juli ?
Og kører pension ligesom kontanthjælp, sidste hverdag i måneden ? Eller bare fra den 1. Altså udbetalingerne.
[/quote]
Kære Solost! Hjertelig tillykke med tildelingen af førtidspension fra 01.06.11. Jeg er selv ftp’er her fra 01.05.11 og venter min første pensionsudbetaling den sidste hverdag i denne måned . Er du på sygedagpenge, så modtager du nok det her den 31 maj, eller os må det blive kontanthjælp . Men nu kan du glæde dig over, at du fremover får en fast indtægt, så du altid ved hvad du har at rutte med . Knuz og held og lykke med dit liv fremover .
der er noget som der hedder den 13. måned , indtil ens 1. FP den bliver udbetalt, da FP jo, er bagud betalt…skulle du stå uden penge d. 1 juni. Nu ved jeg jo ikke hvad du har af indkomst nu…
så kan / må du ringe til kommunen eller den sagsbehandler, som har ringet til dig og sagt du er tilkendt FP. Så skal denne sætte et á conto beløb ind din konto…
jeg selv blev tilkendt FP d.1. Maj 09 og stod uden penge,da min kontanthjælp blev stoppet, d. 1. maj ,så tom konto. Spontant ringede jeg til den sagsbehandler, som havde sendt mig brevet ang. tilkendt FP, han hjalp mig og sagde,at jeg skulle have det som hed d. 13. måned…indtil FP trådte i kraft…kendte ej noget til den §…
[QUOTE=anetta;163272]
der er noget som der hedder den 13. måned
[/quote]
Det fik jeg helt automatisk. Jeg gik nemlig fra forudbetalt kontanthjælp til bagudbetalt ftp, så der ville blive et slip på en måned.
Men allerede da min sag blev sendt videre, fortalte min SB mig, at jeg ikke ville komme til at mangle for den måned. Jeg skulle ikke engang søge om det - de kom helt af sig selv.
Da jeg fik papirerne, som skulle udfyldes med indtægt mv for at fp kunne beregnes, var der en rubrik, hvor jeg kunne oplyse om jeg indtil det tidspunkt havde haft forudbetalt indtægt.
Og -ligt tillykke med, at du nu får ro i dit liv og kan komme videre!