Hej.
Måske er der en der har et svar på følgende ? :
Jeg har gået sygemeldt 1½ år først cancer og efterfølgende dårlig ryg.
Har netop været til møde med jobcenter, hvor jeg fik den melding at jeg var oplagt emne til en revalidering.
Ved samme møde fik jeg også den melding at jeg ikke kunne få et flexjob, da min sagbehandlers vidste hvordan man så på disse sager pt. Men at jeg nu skulle meddele om jeg påtrods at hendes indsigt skulle meddele om jeg vil lade flexjob afd. behandle min sag.
Jeg fik også oplyst at der nu skulle lægges en plan med henblik på en revalidering, og derfor skulle jeg finde ud af hvilken vej jeg ville (kan ikke bruge min tidligere uddannnelse). Og hvis dette ikke skete meget hurtigt ville jeg ryge på kontanthjælp (hvad jeg ikke kan få). Ved mødet deltog jobkonsulent, og det hele endte med at jeg fik udskrift fra en uddannelse som jeg så skulle ringe og høre nærmere om, dvs. optagelse krav mv. og hvis ikke jeg havde de nødvendige kvalifikationer, så kunne jeg tage de manglende enkelt fag på VUC, og blive sendt ud i en virksomhed som lå indenfor denne uddannelse, og derved kunne jeg så snuse til jobbet. (jeg skal så til møde igen om 4 dage hvor de forventer at jeg har fundet ud af hvad jeg vil, da der skal lægge en plan, ellers ville min sygdp ryge)
DET er så her jeg ikke er med mere, hvis jeg vælger at lade flexjob gruppen behandle min sag, vil jeg så miste min sygedagpenge ?. (det forstod jeg at jeg ville).
Hvis jeg så ikke bliver bevilliget et flexjob, falder jeg så tilbage til den nu tilbudte revalidering, eller er den så væk ?
Jeg må også sige at jeg nu føler mig vildt presset til at finde en løsning / uddannelse i forhold til en revalidering, og mit møde/melding fra jobcenter.
Troede egentlig at man ville blive vejledt bare lidt, da det er enormt svært bare på 4 dage at skulle komme med ide til mine resterende 20-25 år på arbejdsmarkedet. Hvis man ikke har søvnbesvær og snurren i kroppen så skal jeg love for at det er kommet i raketfart.
Tak for Jeres tid.