Er jeg invalid som fleksjobber?

Hej alle.
Jeg blev sidste år godkendt til fleksjob efter en blodprop i hjernen. Har idag igen mit gamle job men nu kun 20 timer. Bliver man pr. automatik erklæret invalid 25%, 33% 50% eller:confused: som fleksjobber, her tænker jeg på om en evt. ulykkesforsikring vil kunne give en form for støtte/udbetaling. :confused: hvem ved noget.

du kan arbejde 20 timer og bor for dig selv
invalid, nej langt fra
men du har en varig nedsat arbejdsevne, ellers havde du ikke fået fleks

en ulykkeforsikring dækker ikke sygdom

du skal have en forsikring som dækker erhvervstab
det kan være fra en tidligere arbejdsgiver eller en privatforsikring
men hvis du har samme arbejdsplads og indbetaler til pension
så er der måske noget og hente
men mange siger 2/3 og man skal have en FP før noget bliver udbetalt
den skal være tegnet inden du fik din blodprop i hjernen

men der kan intet ske ved at høre din pensionskasse omkring tab af erhversevne

[QUOTE=Mitte;205900]
her tænker jeg på om en evt. ulykkesforsikring vil kunne give en form for støtte/udbetaling. :confused: hvem ved noget.
[/quote]

En ulykkesforsikring dækker kun hvis din sygdom er kommet p.g.a. en ulykke.

[QUOTE=Mitte;205900]Hej alle.
Jeg blev sidste år godkendt til fleksjob efter en blodprop i hjernen. Har idag igen mit gamle job men nu kun 20 timer. Bliver man pr. automatik erklæret invalid 25%, 33% 50% eller:confused: som fleksjobber, her tænker jeg på om en evt. ulykkesforsikring vil kunne give en form for støtte/udbetaling. :confused: hvem ved noget.
[/quote]

Du skal nok lige undersøge, om du er dækket via en arbejdsmarkedspension. Mener at nogen af disse udbetaler et beløb ved kritisk sygdom..blodprop i hjernen står måske på listen..det er da værd at undersøge, for beløbet er over 100.000..

Apopleksi hører ind under kritisk sygdom. Mener de fleste pensionsselskaber ligger tæt på 150.000
Men den har du forhåbentlig fået udbetalt efter vejledning fra sygehuset??

Har selv været hele turen igennem på de “positive” måde
1)r erstatningen kom under 1 md efter papirerne blev send ind
2) udbetalingen for TAE frem til jeg bliver 65 kom FØR jeg blev tilkendt FP

Du bliver ikkke sutomatisk invalid, selvom der er en verden til forskel…
Der er ting vi kan heldigvis. og så er der ting vi bare IKKE kan desvære,g det er den sidste som for andre en meget svære at forstå

Hmmm… -jeg mener - i ordets bogstavliste forstand - vi fleksjobbere(o.a.) er mere eller mindre invalide… -for vi er vel ikke raske ???

Ps. I kan kalde mig, hvad i vil… -bare ikke tidligt op om morgenen :D:D:D:D

.