[QUOTE=nensypigen;115037]hej hejden
tak for svar. ja de burde kunne få en anden til og hjælpe med at få den videre i systemet. ved ikke om jeg tør det med 17. de går jo aldrig igennem vel? og betyder det noget for at han indstiller mig hvis jeg så søger paragraf 17?
mvh jenny
[/quote]
Kender efterhånden en hel del der har fået den igennem på en 17 men er du langt i forløbet så er det nok bedre at vente, 17 er og bliver den sidste udvej og hvis du ved at der vender en sagsbehandler tilbage som vil indstille dig efter en 18 så er det jo en beslutning man må tage med sig selv om man vil søge på den ene eller den anden måde…
[QUOTE=adbib;115038]@ Hejdien
Ville en “smertefuld blæresygdom” gå igennem som § 17 ?
[/quote]
Det er der ingen der kan sige noget om, jeg har set sager hvor jeg har tænkt hvaa når de får en 17 og jeg har set nogen hvor jeg simpelthen ikke kan fatte hvad der foregår så ingen kan sige om den kan gå igennem eller ej , det kan heller ingen sige på en 18 men chancen er officielt større på en 18 end en 17
[QUOTE=MTVRV1;115039]Jeg vil også sige glem den §17 når du er kommet så langt
har selv været igennem en og nej du får sikkert afslag.
§17 er til hvis kommunen ikke vil tage stilling til pension eller de har trukket din sag i mange år.
Men så vidt jeg kan forstå vil din sagsbehandler indstille dig via en §18.
det lyder som om din sagsbehandler er på orlov.
så få din mor til at møde personligt op på kommunen og aflevere din RP
samt få en anden sagsbehander med det samme.
den holder alså bare ikke. hvis en sagsbehandler er på orlov i 2.5 mdr.
[/quote]
Der er lavet undersøgelser der viser at flere og flere 17èr går igennem og det er netop fordi sagsbehandlere er uvillige til at søge en 18 så man kan ikke sige til nogen at de sikkert får afslag uden at kende sagen .
Men giver dig ret i at når sagen er så langt så er det nok bedre at vente ..,.
[QUOTE=nensypigen;115040]er bare hunderad for man så skule gå hen og få en eller anden heks i stedet for. ham her har været enig fra starten hvad hvis en ny stiller sig på bagben. kan man så sige at så vil man hellere vente? man høre jo de er forskellige og frygter lidt at damerne er mere lede end mændende:( ved det en fordom. men hvad hvis det er en eller anden heks der bare er total uenig med ham
[/quote]
Nej den tror jeg ikke er gangbar du skal nok beslutte med dig selv om du vil vente på din sagsbehandler eller om du vil bede om en anden -…
Men man må jo formode at hvis den sagsbehandler der har siddet med sagen hele tiden lægger op til en pension så står det i dine akter og den anden burde jo så fuldføre det …
Men en ting er at du burde kunne få en anden når nu din sagsbehandler er væk spørgsmålet er så om de har en anden som kan gøre noget nu og her når nu der er ferie osv ..
så det er noget du helt sikkert kun kan afgøre med dig selv , vil du vente eller vil du prøve at få en anden sagsbehandler … men det gør alligevel ikke at det ikke er ringe sagsbehandling du er udsat for ..
[QUOTE=MTVRV1;115042]det havde jeg også og været igennem arbejdsprøvning, men fik afslag på en §17. Netop derfor vil jeg ikke anbefale det.
har så fået papir på, det som kommunen manglede
den læge var 100 procent enig med de andre læger.
så venter selv på indstilling til en §18
Men hvis du ikke er tryg ved en anden, så er der nok ikke andet af gøre og vente.
[/quote]
Man kan ikke sammenligne sin egen sag med andres fordi du får afslag på 17 kan du ikke sige at det går sådan med alle andre også, i det konkrete tilfælde er jeg dog enig med dig .. men igen igen .. flere og flere får medhold når det er en 17 .. og når man er på kontanthjælp så¨har man ikke så meget at miste (med mindre sagen er så langt som denne åbenbart er ) men er man derimod på sygedagpenge så ville jeg også tænke mig om en ekstra gang og vente til det var 110 % nødvendigt ..
[QUOTE=adbib;115043]@ TS
Det jeg er bange for er at en § 17 kunne gøre det mere svært for dig. Jeg tror bare at fysisk er mere svært end psykisk, hvis det ikke er en af de “slemme” fysiske sygdomme.
Ps. Det er ikke for at være ond ved dig.
[/quote]
Og igen det kan ingen sige … 
Og jeg er lige blevet tilkendt pension på det fysiske uden overhovedet at have været forbi en psykiater , derudover lægges der op til at det skal være svære at få pension på det psykiske , men det fysiske og det psykiske hænger uværligt sammen … (i mange tilfælde og i sær når kommunen har kørt på en i mange år )