Ja så er min kommune nået frem til at jeg ikke kan få pension da de vurdere jeg er for rask og jeg kan ikke varetaget et fleksjob da jeg kun kan klare max 2 timer om dagen med akutte pauser samt mener de jeg skal gå hos psykiater igen og have ny behandling og igennem ny afklaring for at se om jeg kan preses op i timer…
Jeg var sidste år ude i afklaring i 5mdr samt virksomhedspraktik i 4 uger meningen var 8 uger men kommunen og virksomhedden stoppede praktikken før tid da jeg ikke mangtede at være der mere end 1 time hver anden dag jeg skulle fylde vare op i vores lokale brugs…
Du har jo haft en tråd tidligere om din sag, det ville være godt at have fortsat denne ellers sæt et link ind. Jeg mener at du har været en del lægefagligt igennem lige så, men kan ikke lige huske hvor “meget”.
Du skal jo være afklaret arbejdsevne mæssigt såvel som helbredsmæssigt for at kunne blive “fulgt til dørs”.
Jeg ved ikke, hvad der er med den sætning “For rask til pension og for syg til fleks”? De bruger den i flæng. Men som en sagde i min tråd: “Man kan ikke være for rask til pension og for syg til fleks”, så hedder det pension.
Jeg fik da pension til sidst, men har så også været i mange afklaringsforløb og arbejdsprøvninger, som sagde 9 timer og under om ugen.
Det hele tog 4 år og 2 mdr. fra min 1. sygemeldingsdag til endelig afklaring.
Håber på det bedste for dig…
:kram: anniss
--------------------------------------
Førtidspensionist pr. 1.3.11
Og jeg fandt lige dette i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats
§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.