[QUOTE=curls;165816]Mit råd er, at du i partshøring som kommentar oplyser dem den her Helsingør dommen i forbindelse med deres udtalelse af “for rask til førtidspension og for syg til fleksjob”:
http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf
Det er en uskreven lov den der dom, og den SKAL de følge…
Og mener de, at du er for syg til fleksjob, jamen så hedder det jo førtidspension. De skal faktisk lave en redegørelse efter § 74 C… :
Det har de også gjort.. har været i arbejdsprøvning 2 mdr.statusprofilforløb på 13 uger..
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=127214#K7
Det er ikke i selve partshøringen, du skal klage, men du kan oplyse dem, at såfremt de vil stoppe din fleksjobbevilling, så skal de give dig en skriftlig begrundelse. Det er meget vigtigt!
En anden ting er, at du også kunne oplyse dem, at da du jo har en så nedsat arbejdsevne, er det jobcentrets pligt til at kunne hjælpe dig med at finde et job, som du kan klare. (i fleksjob) Få også din læge med indover, hvis denne læge vil kunne tilføje nogen lægelige oplysninger i sagen.
Endvidere kan jeg ikke forstå, hvis REVA beslutter det, det er jo jobcentret, der skal træffe sådan en afgørelse…
Det er den udtalelse hun afgør hele dagen på!! har hun skrevet på mail til mig, da jeg har skrevet til hende at jeg ikke kan forstå at hun siger at jeg fortsætter på ledighedsydelse, og så sender brev om ophør af dem??
Hun henviser til at jeg søger kontanthjælp..TILFØJELSE:
Vil lige oplyse, at partshøring og afslag ikke er det samme… Ved partshøring er, at man her har mulighed for at se de akter, som de afgør efter osv… Og at man som borger kan komme med oplysninger, som kommunen f.eks. ikke er bekendt med. Det er i selve afslaget, de kommer med en grundig begrundelse på hvorfor, de giver afslag. Ved partshøring oplyser de måske nok begrundelsen, men det er ikke altid - man må spørge sig frem hos dem hvorfor, hvis man ikke synes at få ordentligt at vide, hvad grunden til denne situation opstår.
[/quote]
Ja hun indstiller til ophør at ledighedsydelse jf. Lov om aktiv social politik § 74 b, stk 3.Stk. 3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse. Ledighedsydelse kan fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension. Ledighedsydelse kan udbetales, så længe sagen behandles. Ledighedsydelse skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales pension for samme periode.