Kære den stille! :kram:
Jeg er rystet over at læse, du får afslag på førtidspension! :eek:
Din sagsbehandler er også rystet over det! 
Du skriver:
[QUOTE=den stille;134978]hvad skal jeg nu gøre.
jeg har lige fået afslag på trods af at kommunens egen lægekonsulent har vuderet ud fra alle mine lægepapier fra div. læger, reumatologer og kommunens egen psykriater.
lægekonsulentens samlede resultat og vurdering er: at der ikke er rest erhvervsevne. den psykiske tilstand kan evt. bedres med psykologsamtaler, men da den somatiske tilstand ikke kan bedres, men vil kunne forværes over tid. er vurderingen at der ikke er behandlingsmuligheder der vil kunne bringe “den stille” tættere på arbejdsmarkedet, og alle muligheder ses for udtømte.
Så lægefaglige diagnoser og vurderinger - og opfølgende lægekonsulentvurdering - peger samstemmende på, at der lægefagligt ikke vurderes at være rest erhvervsevne.
hvordan kan de give et afslag når jeg er erklæret uegnet til at arbejde, og hvad gør jeg så nu 
Det forstår jeg heller ikke!
jeg har to medfødte rygproblemer i rygraden der ligner et S fra siden og hvis man kunne se igennem mig for/eller bagfra også et S altså lidt som en vredet karklud, ret slemt efter reumatologen. det gjver problemer ned i hoften så den låser og så er jeg hybermobil af svær grad.
Det lyder svært! jeg har læst videre, at det giver svære smerter og bevægelsesproblemer både i dagligdag hjemme og i evt. arbejde. Så dine arbejdsprøvevurderinger peger også entydigt på betydeligt og varigt nedsat arbejdsevne.
ja og så det psykiske men det er for mit vedkomne ikke det værste men de daglige smerter og bevægelsesproblemer.
Ja! Du har så gerne villet klare almindeligt arbejdsmarked, men de fysiske begrænsninger er meget svære!
er der nogen der har forslag eller gode råd
Når pensionsudvalg ikke synes du er dårlig nok til førtidspension, som jeg synes, og som dine læger synes, og som din sagsbehandler synes, må du jf. Helsingørdom være berettiget til fleksjob/ledighedsydelse.
[/quote]
Læs link om Helsingørdommen her:
http://avisen.dk/det-var-ren-kassetaenkning_117065.aspx
http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf
Dommen begrundes bl.a.:
"Det fremgår af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §69, stk. 1, nr. 1,
at kommunen sørger for at personer med varige begrænsninger i
arbejdsevnen, jf. §2, nr. 7, har mulighed for ansættelse i fleksjob.
Der er i bestemmelserne ikke fastsat nærmere krav til omfanget af den
nedsatte arbejdsevne. Efter §70, stk. 1, giver kommunen tilbud om
fleksjob til personer, der ikke modtager førtidspension.
Efter forarbejdtet til lov om en aktiv beskæftigelsesindsats er der
tilsigtet en klar sammenhæng mellem førtidspension og fleksjob.
Er en personen ikke berettiget til førtidspension, og det ikke er muligt
at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på
arbejdsmarkedet, skal den pågældende visiteres til fleksjob."
MorWettendorff her på K10 fik som dig afslag på førtidspension selvom arbejdsprøvning og alle lægefaglige vurderinger sammen pegede på førtidspension. Hendes sagsbehandler var rystet som din er. MorWettendorffs sagsbehandler var snarrådig og anbefalede, at MorWettendorff jf. Helsingørdom så skulle visiteres til fleksjob/ledighedsydelse. MorWettendorff siger, at fleksjob/ledighedsydelse er skridt tæt på vej til førtidspension. Læs MorWettendorffs tråd på K10 herom:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=10237&page=6
Overvej om du ikke også kan bruge Helsingørdom som løftestang i din sag sammen med din sagsbehandler!
mvh Katharina