Flemming Jensen om hjemmeplejen

http://www.dr.dk/P1/Kanten/Udsendelser/2010/07/13103038.htm

Hvor er jeg bare enig! Der er en grund til at så mange har mistet gejsten og fagligheden. Og det skyldes netop mere kontrol og mindre tillid efter min overbevisning.

[QUOTE=gh72;113949]http://www.dr.dk/P1/Kanten/Udsendelser/2010/07/13103038.htm

Hvor er jeg bare enig! Der er en grund til at så mange har mistet gejsten og fagligheden. Og det skyldes netop mere kontrol og mindre tillid efter min overbevisning.
[/quote]

Har vi netop set resultatet af manglende kontrol med en del af hjemmehjælperne.
Der vil selvfølgelig altid være nogle, der kan tåle at have frihed under ansvar - og der vil altid være nogle, der ikke kan tåle det - og som i stedet bedrager.

Ved ikke lige hvad der sker - for som det er skrevet i dit link - har der aldrig været så mange ansatte i hjemmeplejen - og heller ikke postet så mange penge i - som nu.

Kunne jo være rart om de ku finde ud af, hvor det hele forsvinder hen…

Det er jo netop ikke manglende kontrol - det er det faktum at hjemmehjælperne har omgået kontrollen.
Man skal jo have gejsten tilbage til medarbejderne - så de får lyst til at passe deres job. Fagligheden og tilliden skal tilbage. Men ja, det er nok meget svært at forstå, hvis man ikke har arbejdet indenfor faget. Det er SÅ rigtigt, det der står om ledelsen i artiklen, det er sådan det foregår og det er ikke motiverende.

[QUOTE=gh72;113992]Det er jo netop ikke manglende kontrol - det er det faktum at hjemmehjælperne har omgået kontrollen.
Man skal jo have gejsten tilbage til medarbejderne - så de får lyst til at passe deres job. Fagligheden og tilliden skal tilbage. Men ja, det er nok meget svært at forstå, hvis man ikke har arbejdet indenfor faget. Det er SÅ rigtigt, det der står om ledelsen i artiklen, det er sådan det foregår og det er ikke motiverende.
[/quote]

Uanset hvad - så er der snydt, svindlet og bedraget med tidsregistrering.
OG jeg tænker også på den stakkels blinde kone, der kom så snavset på sit dagcenter, at de ansatte der, måtte påtale det for hende.
AT NOGEN KU’ NÆNNE DET…

Jamen sådanne sager er da rædselsfulde - ingen tvivl om det! Men jeg vil nu stadig sige, at vi skal finde ÅRSAGEN til at så mange indenfor plejesektoren har mistet gejsten. Der må jo være en grund til det.

Tidsregistreringen har jo netop været en kontrol, som nogle har omgået, det vil man så løse ved at indføre endnu mere kontrol uden at undersøge hvad det er, der gør, at medarbejderne kører surt i deres job.

Jeg synes, vi skal til at se på, hvad vi kan gøre, for at gøre jobbet til et attraktivt job, hvor dygtige medarbejdere har lyst til at være ansat. Ellers risikerer vi bare, at ældreplejen bliver endnu dårligere!

Nu finder der jo snyd indenfor mange fag. Hjemmehjælperne er bare nemme at skabe en harme omkring.