Hej
Jeg er visiteret til flexjob, og havde et til jeg blev fyret i februar, pga nedskæring i arb, i det firma jeg var ansat i, og nu har jeg så fået anden aktør igennem kommunen som skal hjælpe med at finde flexjob til mig, det er hos JKS, da jeg var der i tirsdags fik vi at vide at vi kunne risikere at komme på kontant hjælp, efter det nye som folketinget beslutter sig for, er der nogen som kan hjælpe mig til at forstå det, jeg synes man fik at vide at man kunne være på ledighedsydelse indtil man kunne komme på pension, vis man ikke kunne finde job, er der nogen som kan fortælle noget.![]()
nej der skulle ikke så vit jeg ved være noget nyt.
Bed om at få det på skrift,de har uden trivel ikke nogle § om det.
Syntes ikke man kan være bekendt at skramme folk,på den måde.
Men der er ingen trivel om at man gerne vil have ,lavet ortningen om så man ikke kan gå i årevis på ledyghedsydelsen.
men forløbig skulle der ikke være nye regler.
Be dem om at uddybe det ordenligt.
Det kan jeg ikke forestille mig, der er jo både ulemper og særlige krav forbundet med ledighedsydelsen.
Det er netop derfor den ikke har samme begrænsning som dagpengeretten.
Du kan trygt gøre som C.l.e.o. siger her…
Det håber jeg da ikke de vil ændre i! det betyder jo at folk må tvinges fra hus og hjem- som syge!! Og flere vil søge FP for at få en mere sikker “base”
[QUOTE=c.l.e.o.;139248]nej der skulle ikke så vit jeg ved være noget nyt.
Bed om at få det på skrift,de har uden trivel ikke nogle § om det.
Syntes ikke man kan være bekendt at skramme folk,på den måde.
Men der er ingen trivel om at man gerne vil have ,lavet ortningen om så man ikke kan gå i årevis på ledyghedsydelsen.
men forløbig skulle der ikke være nye regler.
Be dem om at uddybe det ordenligt.
[/quote]
Monalisa: Jeg har det på samme måde som ovenstående skriver… De har da på ingen måde ret til at skræmme ledige fleksjobbere på ledighedsydelse…
Bed dem om at lade være med at oplyse sådan noget - at så længe der ikke er kommet nogen nye love og regler, så skal de bare gøre deres arbejde…
Iøvrigt er det normalt, at hvis der kommer nye regler, så vil det ikke ramme dem, som i forvejen er på fleksjob-ordningen.
[QUOTE=curls;139407]Monalisa: Jeg har det på samme måde som ovenstående skriver… De har da på ingen måde ret til at skræmme ledige fleksjobbere på ledighedsydelse…
Bed dem om at lade være med at oplyse sådan noget - at så længe der ikke er kommet nogen nye love og regler, så skal de bare gøre deres arbejde…
Iøvrigt er det normalt, at hvis der kommer nye regler, så vil det ikke ramme dem, som i forvejen er på fleksjob-ordningen.
[/quote]
Det er ikke helt rigtigt, det er kun hvis du er i job at det ikke rammer,her og nu, men bliver du ledig, og skal på ledighedsydelse.
Så er regeringens forslag at ledighedsydelsen skal ned på 82% tror jeg det var.
Bliver du ansat i nyt flexjob, er det de nye regler som træderi kraft,
ALT dette hvis regeringen får deres forslag igennem.
[QUOTE=sushjer 1;139416][QUOTE=curls;139407]Monalisa: Jeg har det på samme måde som ovenstående skriver… De har da på ingen måde ret til at skræmme ledige fleksjobbere på ledighedsydelse…
[/quote]
Det er ikke helt rigtigt, det er kun hvis du er i job at det ikke rammer,her og nu, men bliver du ledig, og skal på ledighedsydelse.
Så er regeringens forslag at ledighedsydelsen skal ned på 82% tror jeg det var.
Bliver du ansat i nyt flexjob, er det de nye regler som træderi kraft,
ALT dette hvis regeringen får deres forslag igennem.
[/quote]
Kender du et link til ovenstående forslag? Og evnt de nye regler vs. de gamle?
[QUOTE=Hypermobil;139430][QUOTE=sushjer 1;139416]
Kender du et link til ovenstående forslag? Og evnt de nye regler vs. de gamle?
[/quote]
Jeg har ikke nævnt om ny lov, men prøver blot at fortælle, at det er normalt, at de hidtidige ikke rammes ringere… F.eks. hvis man ser på førtidspensionister, så findes der en gammel ordning samt en ny ordning.
De forslag til reformen ang. førtidspensionister samt fleksjobbere er kun forslag, der er kommet frem. Alt kan ske indtil da. Måske bliver reformen slet ikke til noget, eller meget kan ændres hen ad vejen indtil vedtagelsen.
Forslagene er nævnt her:
http://bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pressemeddelelser/Arkiv/2010/12/~/media/BEM/Files/Dokumenter/Pressemeddelelser/2010/Fakta%20om%20regeringens%2016%20initiativer.ashx
Og Zuzas tråd om reformen:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15545
Jeg skrev jo osse “FORSLAG”
[QUOTE=Monalisa;139244]Hej
Jeg er visiteret til flexjob, og havde et til jeg blev fyret i februar, pga nedskæring i arb, i det firma jeg var ansat i, og nu har jeg så fået anden aktør igennem kommunen som skal hjælpe med at finde flexjob til mig, det er hos JKS, da jeg var der i tirsdags fik vi at vide at vi kunne risikere at komme på kontant hjælp, efter det nye som folketinget beslutter sig for, er der nogen som kan hjælpe mig til at forstå det, jeg synes man fik at vide at man kunne være på ledighedsydelse indtil man kunne komme på pension, vis man ikke kunne finde job, er der nogen som kan fortælle noget.![]()
[/quote]
HMMMMMMMMMMM.
Hvad er det lige Monalisa spørg om.
Jeg er altså helt galt på den stadig.???
Det er jo helt hen i vejret hvad de skriver! Hvis flexjobber skal have en begrænset løn- samt tilskud for at højne arbejsevnen og effektivisere flexjobberen, er der jo ingen fidus i at være flexjobber! Der er nok ikke mange der vil tænke at de vil slide deres krop for en lille løn som ikke overgår FP særligt! Der vil da være flere der søger FP på den konto- eller er jeg helt galt på den?
Hej Monalisa
I dette link som curls satte ind kan du læse de nye tiltag, under initiativ 8:
.
[QUOTE=Hypermobil;139496]Det er jo helt hen i vejret hvad de skriver! Hvis flexjobber skal have en begrænset løn- samt tilskud for at højne arbejsevnen og effektivisere flexjobberen, er der jo ingen fidus i at være flexjobber! Der er nok ikke mange der vil tænke at de vil slide deres krop for en lille løn som ikke overgår FP særligt! Der vil da være flere der søger FP på den konto- eller er jeg helt galt på den?
[/quote]
Nej, du er da ikke helt galt på den… -la’ da vær’ med, at gå med disse negative tanker… -ifølge “ny viden” ka’ vi jo tænke os raske og på fuld tid ![]()
I dette link fra curls kan man i skemaet på side 13, se at den “svage” fleksjobber beholder hele lønnen som fuldtidsansat, mens den “stærke” fleksjobber mister meget i tilskud…
Om det komme til at holde i virkelighedens verden, ved jeg ikke? -men for den lavt lønnede er der åbenbart ingen ændring ???
.
forbedres.
•
Personer under 40 år kan højst få bevilget et fleksjob i perioder af fem år ad gangen. Når perioden udløber, tager kommunen stilling til, om personen fortsat har ret til et nyt midlertidigt fleksjob.
•
Personer over 40 år får efter det første fleksjob et permanent fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen fortsat er nedsat i et omfang, så per-sonen aldrig bliver i stand til at varetage et arbejde på det ordinære ar-bejdsmarked.
•
Refusion for kommunernes udgifter til det første midlertidige fleksjob re-duceres fra 65 til 50 procent, og efter det første midlertidige fleksjob falder refusionen til 30 procent.
Fastsættelse og regulering af løn
•
Kommunen, arbejdsgiveren og den fleksjobvisiterede fastsætter i samar-bejde med tillidsrepræsentant eller den faglige organisation, hvor meget den effektive arbejdstid skal være og de skånebehov, personen skal have.
•
Arbejdsgiveren betaler løn for det antal effektive arbejdstimer, der er aftalt. Kommunen supplerer med tilskud, der reguleres på baggrund af lønindtæg-ten.
•
Tilskuddet kan højest svare til den maksimale dagpengesats – cirka 200.000 kr.
•
Det offentlige tilskud bliver aftrappet med lønnen med en modregningssats på 30 procent indtil en nettoløn fra arbejdsgiveren på 12.700 kr. om måne-den og herefter en modregningssats på 55 procent. Det betyder, at en ansat i fleksjob, der tjener op til 12.700 kr. om måneden, vil for hver 100 kr., der tjenes ekstra, få det offentlige tilskud nedsat med 30 kr. Når lønnen over-stiger de 12.700 kr., vil 100 kr. ekstra betyde, at det offentlige tilskud redu-ceres med 55 kr.
•
Tilskuddet er fuldt aftrappet ved en månedsløn fra arbejdsgiveren på ca. 36.000 kr. (netto).
•
Tilskuddet og nettolønnen kan tilsammen maksimalt udgøre niveauet for den almindelige fuldtidsløn på området.
Jeg kan da bestemt ikke li`denne model, vi midster alle sammen penge i lønnen.
Og hvordan har man tænkt aig at lave en vudering,
Hørte en sige ude på jobbet i dag at det kun gælder ny visiteret flexjobber, nogen der kan finde et link til dette, tror altså ikke på før jeg ser det sort på hvidt.
Hmmm gælder kun ny vuderet ?
arbejdsløse bliver jo hele tiden ny/revuderet
det der skal de da ikke have lov at lave uden kamp! nogen der er god til facebook og kan lave en gruppe mod dette forslag! ØV!
Der er en gruppe på FB, der handler om flexjobber.finder lige ud af hvad den hedder.
STOP jagten på fleksjobberne
[QUOTE=sushjer 1;139596]Der er en gruppe på FB, der handler om flexjobber.finder lige ud af hvad den hedder.
STOP jagten på fleksjobberne
[/quote]
den kunne jeg ikke finde men der er en der hedder :
Flexjobber
og
Skamligt-sådan behandler vi de syge-i vort Danske samfund
Det jeg ikke kan finde ud af er, om de tager ledighedsydelsen fra mig og jeg så ender på kontant hjælp, eller det kun gælder nye visiteret, vis lovforslaget bliver vedtaget, er så meget forvirret.
[QUOTE=c.l.e.o.;139611]den kunne jeg ikke finde men der er en der hedder :
Flexjobber
[/quote]
http://www.facebook.com/p...06652029403774#!/pages/STOP-jagten-pa-fleksjobberne/106652029403774