Jeg står i den situation at jeg gerne vil flytte fra mit nyværende bosted til egen lejlighed men da jeg ikke økonomisk har muligheden for selv at betale for flyttetransport har jeg brug for hjælp til det, udover flyttehjælp skal jeg også have søgt om indskudslån og boligsikring, nu sidder jeg bare med det spørgsmål. Hvad nu hvis indskudslånet går igennem og flyttehjælpen ikke går igennem eller omvendt, hvad gør jeg så ?
Er der god chance som FTP at få hjælp til ting eller er det nærmest en umulighed ?
Altså jeg har jo en sagsbehandler på kommunen, men jeg mener at jeg fik at vide at jeg selv skulle ansøge om det, men kunne da altid skrive en mail til hende og forklare så hun måske kunne lægge et godt ord ind..
Sådan noget ansøger du om på Socialforvaltningen. Det nemmeste er som regel at møde op med dokumentation for dine udgifter og så sidde og vente til der er en sagsbehandler der har tid til at tale med dig.
Jeg vil også mene, at dit bosted har en socialrådgiver tilknyttet som kan hjælpe dig med det her. Prøv at spørge noget af personalet