Forespørgelse ang pension

Hejsa
Jeg er ny herinde, jeg har et par spørgsmål, som jeg håber at der er nogle som kan hjælpe med at give et svar på;)
Jeg er blevet indstillet til en pension, hvor lang tid plejer der at gå fra man får det at vide til man modtager papir til parshøring?
Kan der gå op til flere mdr?
Er der nogle som ved om der bliver modregnet i pension når man får udbetalt tab af erhvervsevne?

Mange tak.

[QUOTE=Helich;247531]
Jeg er blevet indstillet til en pension, hvor lang tid plejer der at gå fra man får det at vide til man modtager papir til parshøring?
[/quote]

Er din rp (resourceprofil) du mener m.h.t. partshøring?

I så fald er der ingen faste frister for dette.

Bliv her, i din egen tråd, også med evt. nye spørgsmål, så er det nemmere for os andre at rådgive dig.

Hejsa Vovse
Jeg kan oplyse at min sag er gået meget hurtigt, så jeg skal ikke klage. Men selve forløbet har også taget lang tid.
Jeg får svar på min sag inden jul, så det er ok. ;):wink:
Men det er ikke et let system at finde rundt i, da man ikke får alt for mange oplysninger af kommunen.
God aften

[QUOTE=Helich;250467]
Men det er ikke et let system at finde rundt i, da man ikke får alt for mange oplysninger af kommunen.
God aften
[/quote]

Helt korrekt, det er derfor K10 er så vigtig.:wink:

som enlig må du tjene cirka 70000 kr ved siden af din pension før du bliver modregnet
derefter er det for hver 100 kr du tjener bliver du modregnet 30 kr i din pension
så du får helt sikkert noget ud af det, hvis du får tab af erhvervsevne ved siden af din pension.

Jeg vil blive modregnet, da jeg har et stort tab af erhvervsevne, samtidig har jeg forsikringerne som også dækker. Samt opsparet pension hvor jeg vil kunne få noget hver mdr. Men jeg må jo tage den derfra. Jeg er ikke alene, så det skal udregnes fra hans indkomst også.

Kan du ikke få mest muligt af erhvervsevnetabet udbetalt på en gang - så indvirker de ikke på din pension og du skal ikke betale skat af det.

Der vil blive udbetalt til 50% derefter hver mdr. men jeg har forskellige pensioner samt fra et forsikringselskab vil der blive udbetalt hver mdr, jeg kender ikke tallene endnu, jeg kan desværre ikke få alt det andet udbetalt af en gang, men sådan er det.
Heldigvis kan man så få meget af erhvervsevnen udbetalt på engang, for ellers havde det været træls. For man får det jo ved man har et stort tab, så er det lidt surt at man mister så meget af det, det er jo et plaster på såret for at man er kommet alvorlig til skade på sit job. Så kan man blive lidt “bitter” på systemet. Klart man skal bidrage til skat, men engang imellem kan det godt være for meget, jeg har betalt min del ved at betale over 55% hver mdr. Men jeg har også tjent pengene så det skal man jo ikke klage over. Man kan ikke få alt, så det drejer sig om at tænke positivt.:wink:

sådan er det også ved mig…5o procent udbetalt på engang og derefter løbende frem til pensionen..
jeg får som sagt også fra forsikring ,er ftp og gift og får 11600 kr brutto pr mdr..fra det offentlige
pga erstatningen har jeg lavet en stor pensionsopsparing,som jeg indbetaler til 1 gang årligt..det gør jeg får noget mere udbetalt..

man kan godt synes det er lidt træls man blir straffet fordi man har haft forsikringer el.får erstatning..men så tænker jeg på dem der kun har deres ftp..så er det her - trods modregning nu nr 1..

Jeg kan kun give dig ret Stribe, det er ikke sjovt for dem kun har deres pension, man er jo bare heldig ved at man har haft den mulighed for at have en ekstra pension og forsikring, der er mange som ikke har det.
Jeg havde mange kollegaer som ikke havde, da de mente at det aldrig var dem som kom til skade. Jeg var bare sådan skruet sammen, at have den indstilling at det også kunne ramme mig, ikke kun min nabo. Så derfor valgte jeg fra at jeg var helt ung at have disse forsikringer og pension.
Har også venner som må klare sig for deres pension, det er ikke sjovt.
Der er ikke meget til sjov.

kan kun give dig ret…så selvom folk dynes man var lidt skør fordi man betalte til dem - ja så er det nu rar nok idag
jeg har altid arbejdet i landbruget og synes forsikringer var vigtige..har aldrig brokket mig over dem-betaling..tilgengæld har jeg så heller ikke skulle kæmpe mod forsikringen nu..de er bare kommet..
jeg siger også altid til folk der er sunde og raske..skynd jer at få styr på forsikringer og for den sin skyld også et testamente..et sidespor..men ingen kender jo dagen..
det er ligesom de penge der idag giver marmelade oven på osten el.en rejse engang imellem…
stribe ftp

Jeg kan kun give dig ret igen, det er det som er med til at gøre det hele lidt sjovere. Jeg råder også mine gamle kollegaer til at tegne forsikring m.m.
Det er også lykkes af få flere til at se de muligheder man har, de havde jo hellere ikke lige tænkt den tanke at det kunne ske for dem eller nogen som de kendte, før en jeg kom til skade. Så så det lidt anderledes ud, ja man skal nogle tanke tænke langt ud i fremtiden, ja til testemente også. Det er meget vigtigt at man overvejer alt. Men det kan være svært for nogle at se, hvilket jeg også godt kan forstå. :wink:

Hjælp
nogen der ved om man bliver modregnet i sin pension såfremt at man vælger at få udbetalt sin opsparet efterløn igennem fagforeningen?
For ellers skal den bare flyttes over på min kapitalpension:-)