I torsdags blev jeg visiteret til flex job. I dag har jeg så modtaget papirende via min e-boks.
I de papir står der jeg skal forsætte på kontanthjælp til jeg finder et flex job. Men plejer man ikke at komme over på en flex ydelse som svare til et eller andet med 92-94 % af dagpengesatsen???
Kan slet ikke overskue, hvis jeg skal forsætte på kontanthjælp da det vil ende med tvang af vores hus og hvad gør jeg så med mine dyr og ja ikke mindst mig selv.
så fortsætter man på kontanthjælp hvis det var det “du kom fra”.
Du kan så først få ledighedsydelse efter at have haft job i 9 mdr. Hvis man visiteres til fleksjob på sygedagpenge så får man ledighedsydelse.
Men men der er jo en reform på vej, og ifølge den så får du ledighedsydelse, dog ikke i den form og størrelse ledighedsydels har i dag.
Men er jo kommet på kontanthjælp fordi de ikke ville forlænge mine sygedagpenge? Køre også klage sag da fordi de ikke ville forlænge mig i august. Skulle have været forlænget efter § 27 stk.1 nr.2.
Hvis det er fordi du er under ægteskabsforsørgelse…så skal du kontakte kommunen for at høre om du ikke kan få særlig ledighedsydelse…
Læs selv mere her
Dette stopper godt nok i det nye år når de nye regler kommer…men der vil du så kunne få ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau…som ikke er reguleret af formue og ægteskabsforsørgelse…
Men kunne du få for december måned…ja så ville det da lune lidt…så kontakt din kommune med det samme…