[QUOTE=Hamselv;131498]Hej Vovse
Har netop fået min Rp, den er opdateret først på året, jeg har ikke deltaget, er det ikke sådan at det skal man eller hvad, på da værende tidspunkt havde jeg en anden rådgiver en (ældgammel mand)
[/quote]
Rp’en skal laves i samarbejde mellem borger og sagsbehandler.
Kig evt. på det link som Hejdien lagde i indlægget oven over dit eget.
Du mener at din nuværende sagsbehandler er ok, så synes jeg du skal gøre hende opmærksom på evt. fejl og mangler i din rp, og fortælle hende, at du mener det må være hensigtsmæssigt, at opdatere rp’en inden hun begynder at søge fp til dig.
Og det synes jeg at du skal gøre skriftligt (enten via mail eller et alm. brev, som du afleverer personligt på kommunen, og husker at få en kvittering på at de har modtaget det, dette er vigtigt.), sådan at du kan dokumentere det.
Som Hejdien skriver kan du faktisk ikke kræve, at din rp bliver opdateret, men det skal med i en evt. klage over et afslag på f.eks. fp.
Jeg håber du har ret i, at din sagsbehandler er ok og vil hjælpe dig, da den ellers er lidt svær.
Fordi:
Du har ikke krav på, at få din rp opdateret, og den manglende opdatering kan du først klage over hvis du får afslag på fp.
Det er ikke smart at søge en §17 da du er på sygedagpenge, som du mister ved afslag på fp.
Ellers kunne en ansøgning om fp efter §17 tvinge hende til at opdatere din rp.
Som jeg ser det må du sætte din lid til at sagsbehandleren er ok, så du kan få hende med på at opdatere rp’en, for derefter at søge fp.
Det må være noget med, at du skal gøre hende obs på den manglende beskrivelse af tidligere afprøvninger, bl.a. en som til forveksling ligner det som de nu vil have dig afprøvet i.
Er der andre som har et input?