Hej Meon:)
Jeg har lige skimmet for principafgørelser, og kan ikke umidelbart finde nogen, men dt ville være rart om nogen startede en sådan anke, og derved senere en principafgørelse.
Jeg fandt dog en politiman, men det androg erstatning, men det jeg bed mrk. i, som du skrev og som var sammenfalden med denne principsag (U-10-03) er:
, dvs. det kan virke som det grundlag der er afgjort en fornyet vurdering eft. hjemvisning er nøjagtigt det samme som på afslagstidspkt el.?
Og det er eft. min mening her det bliver interessant, da man jo kan mistænke kommuner for også at forhale og derved spare mdr. FP udbetalting ved at sige nej, og de kom jo ret hurtigt m. et nej i din vens tilfælde kan jeg se.
Ja, så tilkendes netop denne politimand erstatning fra det tidspkt., han oprindelig gjorde krav, og Ankestyrelsen: vægter netop at der ingen forksel var i helbredssituation på frøste dato og på tilkendelsedato.
Hvis der skal ankes, så er det vægtningen af flg.:
-
på tidspunkt for afslag og for tilkendelse eft. hjemvisning var de helbredsmæssige forhold ens
-
argumentation via der ikke blev indhentet fornyede oplysninger, el. andet i sagen. Bed om aktindsigt og tjek.
Men så er der sagsbehandlingen, som jeg finder er noget griseri: 16 dg. om at give et afslag,
1½ dr. revurdering eft. hjemvisning. :o
Sparet beløb x kr. X 6 mdr., måske også en slags penge, hvis det kan gøres i større mængder.
Så den ville jeg klage over. Selvom man ikke vinder noget personligt ved, men det kan ikke tage lang tid at flække den sammen alene på baggrund af afgørelse, hjemvisning og revurdering. Samtidig bliver der i systemet gjort opmærksom på denne praksis.
mange hilsner
Gunvor