hejsa jeg er lige blvet tilkendt FP og det er jo bare så dejligt at man nu kan få noget ro
Men men men har det sådan at jeg føler mig stemplet at nu kan folk se at jeg ikke er noget værd fordi jeg ikke kan arbejde og har hørt fra venner men også familien at de gør nar med det.
de siger at nu man kan jo tage på de der pensionist rejser med de gamle og tage billigere med bus osv, ja det er da rigtigt men det er måden de siger det på der gør mig så ked af det :eek:
har selv hørt igennem et venne par at de havde hørt at jeg bare spillede syg og at jeg spillede på at få pension så jeg da bare kunne smide mig på sofaen og se tv og spise slik hele dagen lang for det var jo det jeg ville ikke lave en skid havde de hørt fra familien af nede i byen de stod og snakkede, altså sladder og rygter der bare køre rundt nu.
Ved godt jeg ikke skal tage det til mig og det er dem som har et problem men det gør mig bare så ked af det alligevel at man skal høre det fra sin familie/svigerfamile.
Har i også oplevet dette og har nogle gode råd til mig, da jeg hverken ved ud eller ind lige nu
Til dem der har sagt noget til andre tager du en konfrontation og starter med at sige:
“Jeg har hørt at du mener, at det bare er for sjov jeg har fået førtidspension, men…”
(Og til dem der har fortalt dig at de andre har fortalt dem siger du bare den her del:)
“…ved du hvad, jeg bliver faktisk rigtig ked af de der bemærkninger. Jeg syntes ikke det er spor sjovt at være nødt til komme på førtidspension som 28-årig og det er aller*******s svært for mig at håndtere at mit liv ikke bliver som jeg havde regnet med!”.
Når nogen kommer med hvad de anser for en morsom bemærkning, a la det med at du kan tage på pensionistferie siger du:
“Det kan godt være at jeg kan få rabatter på ting nu, men ved du hvad, jeg ville med glæde bytte og være i stand til at have et arbejde og betale fuld pris for alting, men jeg er ikke i stand til at arbejde, og det er pissehamrende svært at håndtere, så jeg vil faktisk gerne frabede mig sjove bemærkninger”.
Så får du lettet trykket i brystet og ikke nok med at de nok skal holde kæft fremover - de får også lige lidt at tænke over.
kan godt forstå at du bliver ked af det. Det kommer jo af uvidenhed og mangel på omtanke. Du skriver at du har hørt det fra andre at der snakkes… men har du hørt det selv. Vi skal alle generelt passe på med, hvad vi hører refereret af andres samtaler. Er man blot lidt slidt og nærtagende, så kan selv velmenende ord lyde onde og skarpe.
Det er jo sandt at man kan nogle ting med pension, men mon ikke de fleste også er klar over, i det mindste ved lidt omtanke, at der er meget mere man ikke kan med pension. Jeg skal ikke sige at der ikke kan være onde tunger i dit lokalsamfund, men synes også at du skal huske på, at det er gået gemmen et par led før det kom til dig.
Hvis det drejer sig om navngivne personer er der jo ikke noget i vejen for at du kontakter dem og fortæller dem hvad du har hørt og spørger dem om det er sådan de har det… og tænker om dig. Kommunikation ansigt til ansigt er oftest den korteste vej til indsigt.
Og så tillykke med udnævnelsen… Håber du finder dig til rette med din nye position, og nyhedsværdien i lokalsamfundet lægger sig inden længe. Der kommer nok snart noget på TV der fanger deres opmærksomhed og som de kan forarges over. Så glemmer de alt om dit forsørgelsesgrundlag.
klokken går tiden går måske er det venne paret der satte gang i det rygte ved jo aldrig og som sagt før ignore dem andre osv ad værem ed at bekømre dig om hvad hvor hvem osv siger eller ender du sgu på den lukket afdeling og man skla jo altid holde en venne tættere end ens fjender troerm ange har det sådan hun vil sgu ingenting hun har aldrig ville noget hun er doven osv når den ang fp sådan er nogen glemt dem heller få venner/familien en mange der bagtaler en problemer et meget hvis de ikkek an seh vad der er galdt i dit tilfælde ser de kun din vægt osv som du har skrevet før i en anden tråt derfor kommer de med den doven osv glem dem
Uanset hvad andre siger, har de ikke været igennem vridemaskinen hos det offentlige.
Hvis de havde prøvet det, ville de ikke sige sådan.
Misundelse er en grim ting, og giver sig ofte udslag i mærkværdige udtalelser.
Held og lykke tilsat en masse glæde, ønskes du i dit fremtidige liv.
Jeg har “heldigvis” kun hørt sådanne ting gennem pressen, der er godt nok meget man må lægge ører til som førtidspensionist i det her land.
Jeg har heldigvis en meget forstående og positiv både familie og svigerfamilie, og ikke mindst en kæreste.
Jeg ville til enhver tid bytte helbred med en der brokkede sig, så jeg kunne være i stand til at ernære mig selv og ikke være afhængig af andre… og slet ikke havde stemplet som en nasser der bare dovner og ligger på sofaen hele dagen.
Rygter og bagtale vil man som handicappet aldrig slippe for.!
Da disse typer kun se erstatningen, men ikke årsagen.
De ser kun førtidspensionen eller fleksbevillingen, men ikke smerter, de fysiske skader, de psykiske skader og problemer, det store forbrug af medicin som ligger til grund for det bevilliget…
Så mit råd er nyd du har fået fred, og fravælge dem som ikke vil dig det bedste.!
En af mine naboer har sat rygter i gang om, at jeg nok drikker for meget, fordi jeg kan ikke holde balancen. Jeg var hverken sur eller ked af hans idioti og efter han fik en reprimande fra mig, holder han sig væk fra mig på en 100 m afstand.
Først tillykke m. din FP selvom den ikke hjælper på balancen og de sygdomsvanskeligheder du ellers må leve med.
Ked af at om læse de reaktioner du har mødt.
Jeg ser sådan på det, og tror i de fleste tilfælde, de er udtryk for det samfundsind, som pt. præger hele DK. Opbygget gennem flere år af politiske vinde, som bunder i flg.: enhver er sin egen lykkes smed, hvorfor det også netop falder tilbage på den “smed”, som ikke formår at varetage et job og blive en “succes”. Et rigtigt godt eks. er den mislykkede kampagne: “Syg med job”, som netop ikke anerkender at nogle mennesker er syge, nogle endda så så syge at de ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet. Vi mangler politiske vinde, hvor den medmenneskelige forståelse blæser kraftigt for at mennesker på FP har måtte erkende at deres liv nu må leves med nogle begrænsninger, som mange ikke ville bytte med. Og at dette jo ikke er et valg man kan vælge fra selvom man gerne vil.
Jeg synes, du skal sige til din familie, at de udtalelser de kommer med, sårer dig og at det ikke er det, du har brug for.
Du har brug for støtte og forståelse og det er det man burde få fra sin familie.
Hvor er det trist, at der bliver sat sådan nogle rygter i gang.
Hvis du ved, hvem der har startet de rygter og du har mod på det, synes jeg bestemt også, at du skal konfrontere dem med det.
Om det er misundelse eller uvidenhed, ved jeg ikke, men det er under alle omstændigheder ikke i orden.
Jeg fortæller ikke nogen at jeg er førtidspensionist. Det er kun min Mor, børnenes Far og et par enkelte familiemedlemmer og et par venner der ved det.
Synes ikke rigtigt det rager nogen.
Og HVIS jeg endelig bliver spurgt direkte, så siger jeg ikke hvorfor. Det må folk selv gætte sig til, for jeg gider ikke stå til regnskab for nogen.
Og jeg har da heller ikke hørt noget skidt, udelukkende tilkendegivelser og støtte. Hvilket nok kommer af man selv styre hvem der skal vide hvad.
Først tillykke med at du kan få ro, det kan være svært at få ro på når nu man har ventet på der fp.
Jeg kender det fra egen krop som du beskriver, og hold da op hvorblev jeg ked af det og vred. Det handler om uvidenhed og misundelse,. Husk på der er et ordsprog der siger at"man ikke er forpligtet ud over sine evner".
Du kan vælge 2 ting den ene er at lade det ligge det vil gå i glemmebogen når de finder noget nyt at brokke/sladre om.
Du kan også vælge at konfrontere dem tag kopier af din diagnose og de følger der er af den, giv den til “idioterne” fortæl dem enten ansigt til ansigt, at du bliver rigtig ked af det eller skriv det til dem, evt. kan du give dem brevet og bede dem læse det mens du er der.
Det virker på mange mennesker at man sige hvad man føler evt. Jeg bliver rigtig meget ked af det når du…
Det virker meget bedre end at skælde ud selv om det man har allermest lyst er at råbe dem ind i hovet "Hva fa.. bilder du dig ind at fordømme mig og…
Ønsker dig held og lykke med det og føler med dig:)
hejsa mange tak for de varme ord,
har konfronteret det med dem og min familie havde slet ikke tænk sådan over det og det måtte jeg meget undskylde og det skulle ikke ske igen og jeg skulle sige til hvis de gik over stregen så de kunne forholde sig til dette.
min svigerfar for der er kun 1 han brokkede sig gevaldig over det og sagde det kunne da ikke være rigtigt at 2 kunne få pension altså min kæreste og jeg og han ikke havde noget at leve af og det bare ikke kunne være rigtigt osv.
vi sagde til ham at vi havde hørt dette fra vores vennepar og det bekræftede han da også for det kunne bare ikke være rigtigt at han ikke havde noget at lave af og vi havde 18000 kr og han ingeting havde så kunne vi jo godt give ham nogle penge osv.
Nu er jeg ikke ked af det men godt rasende men det er deres problem ikke mit nu vil jeg bare leve og havde det så godt jeg nu engang kan have det når man nu er på FP
Godt du tog det op med de pågældende, så de fik at vide, at det faktisk sårede dig.
At din svigerfar er misundelig må jo være hans problem, at komme sig over. Det er jo ikke jeres skyld, at han ikke synes, han har noget at leve af.
Det giver ham ihvertfald ikke ret til at tale dårligt om jer.
Først..igen tillykke og mærk nu den følelse det giver…du er fri for kommunens ånden i nakken! Mærk også efter når vi alle, fra vores hjertes dyb siger"Tillykke" hva det gør…:kram:
Nille jeg er rigtig glad for du tog tyren ved hornene og i har fået bilagt den del med familie og venner, man bliver så dejlig lettet af den der rene luft
Ang. svigerfar - ville jeg ikke spilde 2 tanker på ham!
Han er et jaloux - snæversynet menneske der ikke fortjener din energi, hverken som arrigskab eller som sørgmodighed!:(:mad::o
Ham skal du bare glemme alt om! Til han selv bliver god igen - som man siger til børnene som man sender på værelset! :D:D
Nyd nu dit/jeres liv og få det bedste ud af det i nu kan - sammen:kram: