Hej
Jeg har en bekendt der er på sygedagpenge. Kommunen har godkendt hende til fleksjob så hun går fra sygedagpemge til ledighedsydelse. Hvordan er reglerne for udregning af ledighedsydelse. Ved at hvis du har været i fleksjob og bliver ledig så er det gennemsnittet af de sidste 3 mdr løn man beregner ud fra. Håber nogen kan hjælpe?
[QUOTE=Susanne 53;125644]Hej
Jeg har en bekendt der er på sygedagpenge. Kommunen har godkendt hende til fleksjob så hun går fra sygedagpemge til ledighedsydelse. Hvordan er reglerne for udregning af ledighedsydelse. Ved at hvis du har været i fleksjob og bliver ledig så er det gennemsnittet af de sidste 3 mdr løn man beregner ud fra. Håber nogen kan hjælpe?
[/quote]
Hej
jeg har arbejdet med udbetaling af ledighedsydelse. når man ved visitationen har været på ledighedsydelse fra start, vil man være berettiget til max. ledihedsydelse såfremt man har ret til max dagpenge ved sygdom, altså hvis den løn man har i fleksjob berettiger til max dpenge, så får man også max ledighedsydelse. Håber det er svar nok, ellers spørg igen,
ss
hej
Tror det er 91% af max SP.Jeg har lige fået oplyst at jeg vil få 3400kr/uge alså 300 kr mindre pr.uge end nu, hvor jeg er på SD.
Takker for de hurtige svar det var til stor hjælp.