hm, uden at vide det 100% så tror jeg netop at for at få kommunen/staten til at hjælpe, ja, så er det nok noget med at skole/læge etc skal med ind over og sige god for dette med Efterskole.
Lige nu, er vores datter på Højskole(nok lidt a la det samme som Efterskole) og der betaler kommunen hele opholdet.
(nb, det havde jeg også forventet, for ellers havde jeg lagt mig på gulvet hos Borgmesteren og skreget, til jeg fik min vilje! De “gamle” i gårde af de ærede medlemmer herinde, véd hvorfor jeg siger sådan! ;))
Vi ville aldrig have en kinamands chance for at betale et sådan ophold (og slet ikke efter at vi har skabt os yderligere gæld(50.000kr) -denne pådraget os af Kommmunen, for deres ulovlige handlinger!)
-men da vores datter inden hun var 18år var i Familierådgivningens regi, ja, så skulle der jo “tilbydes” noget hun havde det ok med og da vi som sagt intet har at skjule, ja, så var/burde man godt være klar over vores økonomiske situation(udover vores fysiske!)
Nu er vores datter så i mellemtiden blevet over 18år men er dog stadig tilknyttet sin kontaktperson og jeg gentager, hun er GULD værd -for os alle.
Er der nogen der har stået os bi og hjulpet efter bedste formåen, ja, så er det hende.
(Uden hende, er jeg sikker på, at vi alle havde hængt i suppedasen endnu, og …nej, vil ikke tænke tanken til ende!)
Undskyld, blev lige et lille sidespring 
Vores datter fortalte os, at den Højskole hun er på nu, er en hun SELV har valgt og på mødet(jep, vi sidder lige i en rundkreds alle 5 og tager en beslutning!) om hendes ønske, blev der sagt at kommunen ikke havde nogen økonomiske aftaler med netop denne skole = opholdet blev dyrere end det de normalt gav til skud til!
Det positive, trods alt, ang hendes ønske, var så at man fra kommunens side garanterede at man selvfølgelig betalte alt udover hvad man normalt gav = vi betaler regningen uanset hvor meget.
Suk, der faldt en sten fra vores hjerte og nå ja, er det lige en lykkelig “unge” vi netop har haft hjemme på weekend besøg, efter de første 14 dages ophold på Højskolen 
Ps: ja, vi ville have fundet en vej, men det ville nok have kostet os alt og da vi også har en søn, ja, så ville vi jo også risikere at smide ham ud i…intetheden?
At splitte en familie ad, er aldrig lykken, tror jeg!
Tilgiv, min lange sludder -men det korte af det lange er, vil tro at du/i skal have lidt faglig hjælp/begrundelse for at kunne modtage økonomisk hjælp.
Vores erfaring er også at det ikke er skolen der sørger for dette MEN nogen gange har jeg hørt at de kan være behjælpelige med at guide til hvem, hvordan og hvorledes, men det er vist meget forskelligt.
Futtefreja, du har min allerstørste respekt, du er sg mor med stort M :kram: