hej
er der nogen der har erfaringer med fysioterapeuter der arbejder med nåle som redskab i deres arbejde.
hilsen
nielsen 69
hej
er der nogen der har erfaringer med fysioterapeuter der arbejder med nåle som redskab i deres arbejde.
hilsen
nielsen 69
Det har jeg aldrig hørt om, nåle?
Det gyser mig ved tanken om Dr. Nål, som var læge og stak folk med nål uden deres samtykke. I virkeligheden var der binyrebarkhormon i dem… De troede, de fik akupunktur, men nej… nå men…
Er det akupunktur, din fysioterapeut benytter sig af?
Har ikke prøvet at få stukket en nål i min krop af en fysioterapeut - nogensinde…
Det har jeg… men om du bor i nærheden af Storkøbenhavn, så du kan benytte dig af ham, kan jeg ikke se ud af din profil..
Han hedder Thomas Ferrold, hans klinik hedder: Smertefri.nu og ligger i Søborg.
Han er rigtig dygtig, vi har haft stor gavn af ham i vores lille faml.
Du kan google ham og kontakte ham for dine symptomer, om han mener han kan afhjælpe dig…
Mvh JP2610
Kære nielsen69
Rigtig mange faggrupper arbejder med akupunktur ( også jeg
).
Blandt læger, tandlæger, jordemødre, sygeplejersker og fysioterapeuter,
er det meget brugt at supplere sit virke, med at kunne bruge akupunktur,
bl. a. som smertelindring.
Alle kan tage et kursus i akupunktur, men det er absolut en fordel at have en solid viden indenfor anatomi og fysiologi, inden man går i gang,
ellers skal man have dette på plads inden, eller i løbet af kurset.
Det kan varmt anbefales at få akupunktur som smertelindring.
( Men man skal ikke lide af nåleskræk
)
For mange år siden har jeg fået akupunkturbehandlinger hos en akupunktør, jeg oplevede, at have nåle siddende i ryggen, som jeg ikke havde mærket, at han havde sat i.![]()
Så vidt jeg efterhånden har fundet ud af, så er der 2 former for akupunktur, der er den form, som akupunktørerne bruger, de benytter nogle meridianer, og så er der nogen, bl.a. nogle fysioterapeuter o.l., som benytter en form hvor det er triggerpunkterne de benytter.
akupunktur (går ud fra det er det du mener??)er almindeligt brugt til smertelindring. De bruges også på sygehuset. Det er i de fleste tilfælde et effektivt hjælpemiddel .
Da jeg ikke kan tåle morfin på nogen måder, får jeg akupunktur for mine smerter, nogle af nålene skal jeg ligge med 20-30 min og får også nogle små i ørene som selv skal falde ud… dette er med til at tage toppen af smernene, får dog 800mg ibuprofen udover.
men kan anbefale nålene… det er dog ikke en fys der gør det ved mig, men tror det er samme fremgangs måde de bruger.
grunden til at jeg spurgte var at jeg blev rigtig dårlig bagefter i et par dage og synes ikke det har haft nogen virkning endnu, har været der engang og skal afsted i næste uge, det er ims akupunktur. er i andre blevet dårlig bagefter og kan det være fordi at nålene har ramt de rigtige smerte steder og kroppen derved reagere.
nielsen 69
[QUOTE=nielsen69;224877]grunden til at jeg spurgte var at jeg blev rigtig dårlig bagefter i et par dage og synes ikke det har haft nogen virkning endnu, har været der engang og skal afsted i næste uge, det er ims akupunktur. er i andre blevet dårlig bagefter og kan det være fordi at nålene har ramt de rigtige smerte steder og kroppen derved reagere.
nielsen 69
[/quote]
Hvordan dårlig???![]()
kvalme, svimmel, døsig,mega ondt der hvor skaden er, ondt i hovedet og generelt de symptomer jeg havde inden. øv
Jeg tror sagtens, man kan blive skidt af det i starten. Jeg har dog ikke selv kurser i akupunktur. Men det giver god mening, at man kan blive skidt tilpas, når der bliver sat gang i noget omkring ens skade. Hvis du er meget i tvivl eller utryg, så ring til den pågældende fys og forhør dig, om det er en normal reaktion. Håber det kommer til at lindre dine smerter lidt på sigt ![]()
har også fået akupunktur af en fys…og fik at vide jeg skulle drikke meget vand bagefter.
Fik det også skidt…men det havde fys sagt kunne ske…
Desværre hjalp nålene ikk rigtigt for mig…så hun stoppede.
Ellers var det som sådan en posetiv oplevelse…havde aldrig prøvet det før.
Mwn som sagt jeg fik det dårligt bagefter når jeg kom hjem…og det havde fys gjort meget ud af, at fortælle og forklare…så jeg ikk blev bange hvis det skete…så var helt rolig da det satte ind.
Jeg her fået akupunktur mange gange, for en del år siden, har også fået zoneterapi, men jeg er aldrig nogensinde blevet dårlig af det, tværtimod.
Dog, den sidste zoneterapeut fik seriøst sat en udrensning af mit tarmsystem igang, sådan en omgang hvor man sidder på wc’et med koldsved mens systemet kramper sig sammen og tømmer sig.:eek: :eek: :eek:
Men det var jo li’som til at tage og føle på, eller hvad man nu kan kalde det.![]()