Har brug for oversættelse af brev.

Hejsa derude..

Jeg har for nylig fået midlertidig vudering på erhvervsevnetab fra ASK på 25%
Codan forsikring har nu anket og der bliver skrevet dette, som jeg vil spørge om en af jer kan uddybe for mig på “dansk” :wink:

Tekst:

I journal fra Center for rygkirugi står der at “undertegnet” har en degenereret L5/S1 disci. Denne discus degeneration er vores sag udvedkommende, da man ikke kan få en dsicus degeneration ved at slå halebenet. På baggrund af dette skal der fratrækkes i ehvervsevnetabet, da denne skade også er erhvervshindrende for hende.

Hvad mener de med dette?

På forhånd tak.

De mener at du har en ‘skade/ænding’ på din rygsøjle, som ikke kan stamme fra dit uheld med dit haleben, hvorfor de vil sikre sig at din tidligere ‘skade’ ikke indgår i vurderingen af erhvervsevne tabet. (da den skade alene også hæmmer din arbejdsevne) de vil nok gerne have dig ned på 15% eller mindre!!

Bassemanden: Det mener du ikke seriøst vel?
Hold kæft mand, ja undskyld mit franske - men jeg tror der er en medarbejder fra Codan forsikring der skal have en ORDENTLIG opsang imorgen.

vil også mene som bassemanden.

Degeneration betyder: http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Neurocentret/Neurokirurgisk+Klinik/Sygdom+og+behandling/Rygsoejlen/Degeneration+af+rygsoejlen/Degeneration+af+rygsoejlen.htm

-altså, forsikringsselskabet påstår at en sådan skade ikke kan skyldes at du har slået halebenet!(i realiteten afviser de discusprolapsen)

Hvordan kan en forsikringsmedarbejder med en handelsskole uddannelse sidde og udtale sig om hvad jeg fejler og hvilke smerter der kommer fra hvilken skade?

Jeg har aldrig i mit liv haft problemer med rygge før den ulykke.

Jeg slog halebenet ja, men jeg har fået det banket op i ryggen, hvilket gav kvæstelser/ødelæggelse i ryggen og derfor har jeg fået indopereret en diskusprotese.

Det er sådan jeg forstår det.

Jeg forstår godt det er noget udslåede for dig, sku hårdt at få sådan en udmelding..

Var jeg dig ville jeg få en fagperson til at udtale sig om at den skade du har været ude for, kan gå ind og forværre eksisterende skader, hvorfor din skade med halebenet har indflydelse på den anden skade du havde i forvejen..

for ligesom at mod argumentere det..

Og det er ikke forsikringsmanden med handelsskole udd. det udtaler dette, de har deres egne lægekonsulenter, som kun er ansat til at skulle finde på årsager/ting der har indflydelse på at codan skal betale så lidt muligt og gerne helst ingenting i erstatning!!

Fat mod, du må kæmpe imod dem de skal sku ikke have lov til deres svin.streger!!

Hvad tænker du selv?

Bassemanden: Jeg er gal i skralden og har lyst til at ligge mig til at tude.
Det er MIG der har de her smerter, der er MIG der var til stede ved ulykken og det er MIG der er gennemgået en omfattende operation - Jeg har nemlig ikke bare fået en alm discus operation.

Jeg forstår ikke hvordan en lægekonsulent der ikke har set mig, eller talt med mig eller undersøgt mig kan udtale sig om hvor min skade kommer fra!?

Jeg har heldigvis en advokat og fagforening på sagen og min svigerfar hjælper mig med alt papirarbejdet og står tit i mit sted da jeg ikke magter den slåskamp mere.

Men jeg har bare lige fået brevet og kunne ikke vente til på torsdag hvor vi har møde, med at få oversat hvad det er der står i brevet.

Jeg skal faktisk ind til den læge som har oprereret mig og ha’ vuderet min men på min ryg imorgen, så jeg kan jo spørge ham om hvad han syntes om deres kommentar.

Vil give Bassemanden ret, få en fagperson til at udtale sig, så du har dokumentationen i orden inden du tager fat i forsikringen. Det står du langt stærkere med.

Selvom det er urimeligt at man skal slås på den måde, så sker det i rigtigt mange tilfælde at forsikringer prøver at undslå sig når de skal af med pengene, meeeen det siger de jo ikke noget om når man tegner forsikringerne :mad:

KH
AM

Ja benyt dig endelig af den mulighed.

Jeg forstår udenmærket din reaktion og tror den er meget naturlig, og du har helt ret i, at det er bund uretfærdigt og frækt, men det er desværre sådan det foregår.. ligesom i kommunerne, og deres lægekonsulenter og det er så hårdt..

Vi kan føle os så magtes løse og især fordi vi ikke selv har skyld i uheldet, men det os der bliver straffet på alle leder og kanter, og tilmed skal så grueligt meget igennem og have forfærdelige smerter muligvis og højst sandsynligt resten af livet og så skal vi lægger øre til sådanne udtalelse som codan her er fremkommet med.

Jeg føler med dig.

Hvor er jeg glad på dine vegne for at du har mennersker omkring dig der kan hjælpe dig :slight_smile:

Hvordan kan en forsikringsmedarbejder med en

vedkommen med en handelsskole uddannelse har åbenbart sendt dig et brev der ikke var i stand til at tolke… meget godt gået af sådanne en (tåbe) :wink:

du virker lidt nedladen overfor Codans sagsbehandler og tror du undervudere selve Codan, de har en hær af advokater og læger m.m. og alt den tid i verden de nu gider for at trække din sag i langdrag… Og selvom du er harm nu (hvilket jeg godt kan forstå)

men kan da også forstå Codan at de ikke gider betale for noget de mener ikke har noget med ulykken/skaden at gøre… go kamp :slight_smile:

xlars38: Er fuldstændig ligeglad med om de ikke vil udbetale mig erstatning, men jeg kan ikke se hvordan deres såkaldte “eksperter” kan udtale sig om min tilstand når de aldrig nogensinde har set mig eller undersøgt mig.

Hvordan kan de sige at min diskusprolaps ikke kommer fra ulykken?
Jeg er faldet 30meter med 15kmt og slået halebenet op i ryggen og derefter slået ryggen ned i astfalten.

De personer der udtaler sig var ikke til stede hverken ved ulykken eller ved operationen, så jeg forstår slet ikke deres udtalelser.

Jeg forlanger selvfølgelig ikke et svar på dette, men jeg bliver sgu harm når man kan være så dosk for at sige det mildt og tro man er komplet idiot og tro på hvad de siger.

dvs kun folk der overvære ulykken kan udtale sig ???

så vil de vel bede dig om at bevise dette eller påvise på anden måde via læge eller røngten fra før uheldet.

så er der jo ikke noget problem :wink:

det er ganske normalt de kan jo ikke hive alle ind til personlig samtale på codan.

.

det kan de jo til enhver tid påstå. Men måske du er så heldig at ask.dk har en anden opfattelse m.m. så kan du jo tage kampen i retten.

til sidst kan jeg da godt se det er pisse træls det ikke bare kører.. men hvad kunne man forvente et forsikringsselvskab er en forretning. bare synd det går ud over kvaliteten på alm medlemmer.

@xlars38

Gigipi forstår godt procedure, men stiller sig kritisk overfor den, hvilket er helt forståeligt.

Jeg tror det Gigipi p.t har behov for er støtte, til at håndtere denne udfordring, og forståelse, ikke at diskutere om hvordan og hvorledes, uanset hvor rigtig eller forkert det måtte være - kom endelig med erfaring eller brugbar info -

Personligt ville jeg opleve dine udtalelser for ekstra donk oven i hovedet og kun få mig lyst til at grave mig endnu længere ned, så muligvis vi kunne gemme det til en anden kedelig regnvejrsdag.. blot min opfattelse af situationen.

[QUOTE=Bassemanden;119964]@xlars38

Gippi forstår godt procedure, men stiller sig kritisk overfor den, hvilket er helt forståeligt.

Jeg tror det Gippi p.t har behov for er støtte, til at håndtere denne udfordring, og forståelse, ikke at diskutere om hvordan og hvorledes, uanset hvor rigtig eller forkert det måtte være - kom endelig med erfaring eller brugbar info -

Personligt ville jeg opleve dine udtalelser for ekstra donk oven i hovedet og kun få mig lyst til at grave mig endnu længere ned, så muligvis vi kunne gemme det til en anden kedelig regnvejrsdag.. blot min opfattelse af situationen.
[/quote]

du skal ikke diktere hvad og hvor jeg skal skrive… Gippi kan skrive hvis hun gerne vil undlade at høre kritiske kommentar til dette indlæg hvilket jeg klart vil efterleve… kender du typen der får at vide de ikke kan synge… bare synd de først får det at vide når de står i X factor. :wink:

også rigtig dejlig aften til dig xlars38

Gigipi’
Når du har en tid i morgen hos den læge der opererede dig (så vidt jeg forstod), så hør om han kan lave en skriftlig udtalelse vedr. dit uheld osv. Så har du dette til at bakke dig op i din sag.

Det er desværre ikke første gang at diverse forsikringsselskaber forsøger at undslå sig, går den så går den. Jeg forstår fuldt ud din harme, var blevet ligeså vred selv.

PS. xlars38 - måske denne medarbejder har brugt en standardskrivelse, behøver ikke være vedkommende selv der har forfattet indholdet :D:(

Hej Gigipi

Er det først imorgen du skal have lavet speciellægeerklæringen til ASK ??

Få lige snakket med Ryghospitalet imorgen om Codan’s udtalelse, jeg ved han plejer at hjælp dig bedst muligt, måske han også kan nævne noget om det i erklæringen han skal lave, at du har fået diskusen på baggrund af skaden.

Vi sidder lidt i samme situation, ASK har tildelt min mand mengrad og erhvervsevneerstatning, hvor deres forsikring har betalt. Selv samme forsikring har min mands gammel arbejdsgiver, hvor forsikringen stiller sig på bagben og siger at tingene ikke har en sammenhæng, så vi skal i retten til næste sommer, en sag der har kørt i 2 år nu, men tror sgu selv på vi vinder, så vi lader bare tiden gå. Lige nu ligger sagen hos retslægerådet og vi har også haft snakket med Ryghospitalet om det, han siger at der ikke er så meget at være i tvivl om, at det hele har en sammenhæng.

Så held og lykke, håber det snart vender lidt for dig.

Er du kommet igang med din uddannelse ??

Spørg rheumadoktor.dk hvordan teksten skal opfattes.

Jeg kan sagtens forstå, du er uforstående overfor den udtalelse. Med bare en lille smule forstand på anatomi vil man vide, at discus mellem L5 og S1 vil få et ordentligt slag ved et sådan fald på halebenet/korsbenet. Desværre har de måske tænkt meget konkret, at der ikke er en direkte forbindelse mellem haleben og lændehvirvler. Håber for dig, de er til at overbevise. Med eksperter i ryggen, så burde der da ikke være de store problemer. Meeen går den så går den… Desværre!

xlars38: Sig mig er du sådan en forsikringsmand? For du lyder lige så kold og kynisk som dem, ja undskyld mit svar men jeg føler mig ret fornærmet over dit svar.

Skade2006: Åh, min lykkesmed :wink: Ja, det er imorgen jeg skal ind til Christian, der har været ferie på Center for Ryfgkirugi så kan har først kunne se mig nu.
Du kan tro jeg vil tage brevet med op til ham og spørge om hans mening - for jeg set det simpelthen som en nem udvej for dem.

Grunden til at jeg er ret så sikker på at jeg ikke har haft prolapser før ulykken er at som en anden siger længere oppe, at hvis man bare har brugt lidt tid (jeg har brugt 2 år) og læst lidt om det så er det område L5/S1 et meget udsat område.
Udover det for jeg store smerter i halebenet da jeg får prolapserne (lægens ord: Grunden til smerterne er at halebenet har taget presset fra ryggen) - da jeg bliver opereret for diskusprolapserne forsvinder smerterne i halebenet, jeg syntes det er en utrolig sammenhæng smerterne har, jeg mener hvad er oddsene for det, hvis jeg skulle have haft prolapserne i forvejen?