heh selv en konservativ...

…MFer er klar over det (og tør sige det til citat). Mon myten om “den nemme FP” er ved at uddø.

Tom Behnke fra de konservative:

"- Førtidspensionen i dag er jo stort set kun til folk som er invalide og dermed uarbejdsdygtige…Men man kan jo godt være nedslidt uden at være invalid, men stadig så uarbejdsdygtig, at det er relevant og rimeligt, at vi siger til dem: Tak for indsatsen, du har ydet hvad du kan i dit liv, så nu kan du gå på seniorførtidspension, ”¨

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/11/24/185124.htm

… omend de tone havde lydt bedre medens de konservative sad med i den afgåede regering.

I opposition koster det jo gratis at bræge op om det …

Ja det kan vi jo bare se på den nuværende regering. Hold da op hvor de råbte op om fx varighedsbegrænsningen da de var i opposition og nu, hvor de har muligheden for rent faktisk at ændre på tingene, så er det pludselig ikke noget der haster så voldsomt…

Ja, det er da utroligt som sandheden/virkeligheden lige pludselig “slår” HR TB!

Jeg kan huske Ole sohn galpede op om kompensation til førtidspensionister på 2000 kr. - så du røgen?!

[QUOTE=andersmadsen;194059]…MFer er klar over det (og tør sige det til citat). Mon myten om “den nemme FP” er ved at uddø.

Tom Behnke fra de konservative:

"- Førtidspensionen i dag er jo stort set kun til folk som er invalide og dermed uarbejdsdygtige…Men man kan jo godt være nedslidt uden at være invalid, men stadig så uarbejdsdygtig, at det er relevant og rimeligt, at vi siger til dem: Tak for indsatsen, du har ydet hvad du kan i dit liv, så nu kan du gå på seniorførtidspension, ”¨

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/11/24/185124.htm
[/quote]

Det Tom Behnke vil… er jo ikke at gøre det nemmere at få en pension generelt…men at dele pensionister op i et Ahold og et Bhold… så det er de særligt udvalgte der skal slippere nemmere igennem systemet…

[QUOTE=Hanna;194246]Jeg kan huske Ole sohn galpede op om kompensation til førtidspensionister på 2000 kr. - så du røgen?!
[/quote]

Nu skal vi så lige huske at de ikke kan komme igennem med noget uden R som sidder med magten.

@hexi

Det er jeg klar over, men det der fik mig til at trække på smilebåndet var, at han sagde det vi alle her ved. For at få en FP, skal man næsten møde op med hovedet under armen. Det er så sjældent man hører det fra MFere, især fra den fløj.

Jeg glædede mig bare over, at myten om den lette vej til offentlig forsørgelse, syntes at være på retræte.

Men seniorførtidspension(Aholdet) og ”udviklingsforløb” for unge under 35, er konsepter der hurtigt kan slå skår i glæden.

@andersmadsen

He he… ja det er jo komplet dobbeltmoralsk i det ene øjeblik at hævde der bliver tildelt for mange førtidspensioner…og det næste øjeblik at det skal lempes for nogen, fordi kravene er for strenge :slight_smile: