[QUOTE=Maja44;226957]ok jeg er slet ikke med her…
hvis du kommer fra SU så er det vel ikke så meget anderledes - økonomisk mener jeg?
og så skriver du i første indlæg: " og er blevet erklæret at jeg ikke kan arbejde" ???
undskyld jeg kan bare slet ikke følge med?
[/quote]
Som jeg læser det er det lægens udtalelse, og den behøver jo ikke stemme overens med blondi´s (ha ha det virker liiiidt øøøhe at skrive sådan) egen opfattelse af hendes situation, samtidig kan der jo menes uden medicinering.
Der til skrives det er diagnosen er ret ny, så afprøvet behandling kan kun være ret begrænset… for nylig, giver i mit hoved ikke måneder nok til at afprøve det der bør afprøves set systemets øjne, for at finde andre hylder end fuld arbejdsdulig.
Og der hjælper det såmen heller ikke at ALT for mange bare får smidt ADHD i hovedet, en recept og så er det ellers farvel og tak, uden tanke for at op imod 30% faktisk ikke har en dyt at bruge medicinering til, men at der skal andre tiltag på banen, dog er der en fordel med alderen lige på det punkt, der er i sundhedsvæsnet meget mere hjælp og behandling at hente til ADHD´ere under 25 end over.
At Blondi kommer fra at studere, hun kan jo have været hjemmeboende 
Men derfor kan jeg nugodt forstå du stiller spørgsmålstegn ved at Blondi kunne klare sig på SU før, men ikke nu (og at Blondi ikke har tænkt så langt som at indrette sig efter satserne)
For ungdoms udd´erne er maks satsen 5.662 også før skat
Men uanset ændrer det jo ikke ved situationen, at Blondi ikke kan få det til at løbe rundt.
@curls Enkeltydelse er den læge der udskriver recepten der skal søge, der til afhænger det af medicinen om man kan få det eller ej, eller rettere om der er tilskud i forvejen, for det er der immervæk ved det meste medicin, jeg ved der ikke er på Ritalin og enkeltydelse derfor kan søges på det mærke, men jeg ved også at der for de fleste mediciners vedkommende allerede er det tilskud på, helt automatisk, og derfor kan man ikke få enkeltydelse.
Der er også kronikkertilskud, det er også recept udskriveren der skal søge det, men det kan man få til alle mærker.
@Blondi uanset hvad skal du se af at få indrettet din økonomi efter at du skal overleve på KHJ, kan du ikke klare din udd (hvilket er tvivlsomt når lægen har erklæret at du ikke kan arbejde) så hedder det igen KHJ ydelse, og der kommer du altså til at side til det er afklaret hvilken hylde du hører til på, og det tager i gennemsnit 5-7 år, så du kan lige så godt hive fingeren ud først som sidst.
Naturligvis vil det fedeste være at lægen tager fejl ss men der er et aspekt mere… job efterfølgende, der er KÆMPE arbejdsløshed blandt ny udd´ede, så med mindre du er sten sikker på job efter endt udd, skal du regne med at gå direkte fra SU til KHJ og ud i det krav der nu følger med der.
Mht din gæld, hvis ikke den er samlet et sted så få det, snak med din bank, de er der faktisk for at hjælpe, og gør det tit også gerne, for de har en hvis interesse i at du ikke kommer til at skylde dem en masse penge du ikke kan betale tilbage.
Vil banken ikke samle, så er det i krig med at kontakte samtlige kreditore, forklare dem situationen og få en fornuftig afdragsordning i hus, de vil hellere nøjes med at få 100 kr hjem om måneden (ud over rente udgifterne) end ende med slet ikke at få nogen penge, bare at lade være med at betale og/eller udskyde bliver meget hurtigt et skråplan der er umuligt at styre, og så er det bare endnu mere ubehageligt at snakke med dem, ud over at man på den dumme måde meget nemt havner i Ribers, det kan ofte nemt undgås udelukkende ved at snakke med dem og forklare ens situation samt hvordan man forsøger at få styr på den så man kan betale det man skylder.