Hvad sker der med mig ???

Hej K10…
Jeg har været on off i 7år med stress Depression m.m.Giki ned en dag hvor alt blev underligt i mit hovede Blev fjern svimmel mat ligegyldig

Haft 24 arbejdspladser Hvor alt gik galt mange gange (lider af et eller andet)
som der osse skal findes ud af

Livsgnisten er væk-Har opkast symtomer-Agrassiv-Tåler ikke støj-Har det bedst i et hjørne af sofaen-Husker dårligt-Kan ikke overskue ting bliver argrassiv over det-

På godt jydsk Livet er godt trals at leve

Går til behandling hos psykolog Får efxsor og serquell

Jeg kan nok ikke varetage et job mere hvis ikke
Hvad venter der mig

Jeg er 47 år

Jeg har udfyldt en resurse profil og venter at høre fra kommunen

Hvad er arbejdsgangen i et sygedomsforløb til fx man får at vide om man
kan bruges til noget eller kasseres på førtidspension

Man bliver IKKE kasseret på førtidspension!!! man får ro, livsgnist og glæde ved at vide man kan leve som man magter uden at kommunen jagter en!

Hvordan din sag vil forløbe er svært at sige, men en arbejdsprøvning slipper du nok ikke for, da det er din arbejdsevne de vil vide om og stort set ikke din sygdom.

Held og lykke :slight_smile:

[QUOTE=hrolsen;131437]Hej K10…
Jeg har været on off i 7år med stress Depression m.m.Giki ned en dag hvor alt blev underligt i mit hovede Blev fjern svimmel mat ligegyldig

Livsgnisten er væk-Har opkast symtomer-Agrassiv-Tåler ikke støj-Har det bedst i et hjørne af sofaen-Husker dårligt-Kan ikke overskue ting bliver argrassiv over det-

Går til behandling hos psykolog Får efxsor og serquell
[/quote]

Åh kæreste, hvor hårdt at være inden i dig lige nu.

forstår at medicinen i starten er en life-saver, men kan på længere sigt give netop de symptomer du beskriver. (Ved godt at du måske fik det som beskrevet, før du kom på medicin, mern medicinen er en lille dobbeltsidig djævel.)

Det lyder som om du kunne have gavn af en Hjemmevejleder - magter du at gå på Kommunen/dit Socialcenter, og spørge om dette?

Du kan både være forvirret og uklar af din sygdom OG af medicinen imod den - derfor må du have hjælp til at navigere videre, skriv gerne hvilken kommune du bor i - gerne på PB - Privat Besked til mig, hvis du ikke vil skrive det her…

Arbejdsgangen… Tjae :wink:

En masse undersøgelser og nok en arbejdsprøvning.

Kommunen skal vide noget om dine personlige resurser og kompetencer.
Hvad der er sket i dir liv.

De skal vide noget om diagnoser der er stillet.

OG sidst men ikke mindst hvilken resterhvervsevne der er tilbage.

Der ud fra vil de finde ud af om det hedder:

Tilbage til ordinært arbejde

Revalidering.

Flexjob

Førtidspension.

Desuden vil jeg sige ar komme på FP ikke er at blive kasseret. Det er noget man kommer på fordi kroppen eller psyken har sagt stop! :eek:

hvordan finde de ud af hvad foren slags arbejdsprøvning
man skal have Alså job type
Jeg er ufaglært maskinarbejder

[QUOTE=Peppe;131442]

Desuden vil jeg sige ar komme på FP ikke er at blive kasseret. Det er noget man kommer på fordi kroppen eller psyken har sagt stop! :eek:
[/quote]

Derfor kan man alligevel godt føle sig kasseret…

Hej hrolsen.

Forstår udmærket, at du synes, at livet er træls pt. Og har været det et pænt stykke tid.

Hvad der springer mig i øjene ud voer din pensionssag er flg.:

Har du fået en diagnose?

Hvem bliver du medicineret af (spykiatre el. psykolog el. egen læge)?

Med din korte beskrivelse af dine symptomer, sammenholdt m. din medicinering virker det, ikke som om der er sammenhæng mel. disse.

Måske skulle du søge nye græsgange for bedre behandling. Det ville jo være rart, at bare få det lidt bedre meget snart!

Og så bør du måske læse: arbejdsevnemetoden på denne side m. nyttige link. Da du ikke selv burde have udfyldt resourceprofil alene. Det er jo også vigtigt at du ikke bliver overbebyrdet med ting/opgaver, som andre bør lave.

[QUOTE=hrolsen;131443]hvordan finde de ud af hvad foren slags arbejdsprøvning
man skal have Alså job type
Jeg er ufaglært maskinarbejder
[/quote]

Alt sammen vurderes og besluttes udfra din helt personlige og unikke situation, så du kan kun få “slag på tasken her”.

Derfor jeg opfordrer dig til at søge en person til at støtte dig i forløbet - du skal nok nå at blive mere svimmel :rolleyes:, i kontakten med Systemet.

[QUOTE=gunvor;131445]Hej hrolsen.

Hvem bliver du medicineret af (spykiatre el. psykolog el. egen læge)?
[/quote]

En PSYKOLOG hverken MÅ eller KAN medicinere!

Hvis du kender til tilfælde hvor det foregår, er det strafbart og skal anmeldes, under kvaksalveriloven - de er IKKE uddannede medicinere!

[QUOTE=gunvor;131445] Det er jo også vigtigt at du ikke bliver overbebyrdet med ting/opgaver, som andre bør lave.
[/quote]

PRÆCIS, derfor skal der nogen indover, før han bliver yderligere stresset af alt det han selv skal være på forkant med…ingen grund til at fodre magtesløsheden og det manglende overblik.

Med den rigtige “bisidder” kan han være på pension indenfor ét år - måske hurtigere, 24 jobs der alle er gået galt, siger jo en del.

ingen grund til at lade sig piske yderligere rundt i manegen, der er mange måder at tvinge Systemet til at afgøre noget NU.

Hvordan skal man få sådan en

Det er Psykiater der har ordineret Exfsor samt min læge seroquel
så det er oki

Jer er den type er først siger fra når det er forsent
der for er det svært for mig det at være syg
Har altid dårlig samvittighed

I må ha tålmådighed med mig
Det roder rundt i hovedet på mig

Jeg har ingen sag men det jeg skriver er ““hvad der venter mig””

Jeg aner ikke hvad ben jeg skal stå på
Det med en støtte person lyder godt

hvordan får man sådan en

[QUOTE=hrolsen;131451]Det er Psykiater der har ordineret Exfsor samt min læge seroquel
så det er oki

Jer er den type er først siger fra når det er forsent
der for er det svært for mig det at være syg
Har altid dårlig samvittighed

I må ha tålmådighed med mig
Det roder rundt i hovedet på mig

Jeg har ingen sag men det jeg skriver er ““hvad der venter mig””

Jeg aner ikke hvad ben jeg skal stå på
Det med en støtte person lyder godt

hvordan får man sådan en
[/quote]

Du finder dit nærmest Socialcenter via nettet: www.borger.dk

Så går du derover, hvis du magter det, give altid bedre resultat end blot at ringe.

Beder i skranken om at få hjælp til at søge en HJEMMEVEJLEDER - skriv ordet ned på en seddel før du går derover.

Jeg har selv været stress/udbrændt turen igennem, og kender alt for godt
Effexor og bivirkningerne - ved præcis hvordan du har det i hovedet/kroppen lige nu.

Har en enkelt gang fået 1/2 - EN HALV - Seroquell af en ven, til at sove på, før jeg kom i behandling, og det er SATME en FORHAMMER der vil noget!!!

Ved at man standard ordinerer 3 om dagen til folk der får dem - helt vildt!

Sådan kan man også pacificere folk!

jeg får Efxsor 75 mg og 30 mg Sqerell om morgen
aften Exfsor 75 mg og 2 x 30 mg Sqerell til at sove på
men det virker kun lige

Tager jeg ikke noget til nat så er jeg faktisk vågen hele natten

[QUOTE=hrolsen;131454]jeg får Efxsor 75 mg og 30 mg Sqerell om morgen
aften Exfsor 75 mg og 2 x 30 mg Sqerell til at sove på
men det virker kun lige

Tager jeg ikke noget til nat så er jeg faktisk vågen hele natten
[/quote]

En af grundene til at man ikke sover er, at Adrenalin og Kortisol PISKER rundt i kroppen, og at man er for psykisk udmattet til at motionere/bruge kroppen, som er dét, der vil give dig den bedste søvn.

Når man så får medicin der sløver, er man endnu mindre motiveret for at motionere.

Søde Hrolsen - vil du ikke godt gøre dig selv den tjeneste, at bruge dine sidste kræfter på at få den Hjemmevejleder/en støtteperson ind over?

Log af her, og brug energien på at finde dit kontor - alle mine alarmklokker ringer over dine symptombeskrivelser - og du kan ikke gøre meget fra en hospitalsseng, vel?

K10/vi forsvinder ingen steder hen imens, og du kan altid skrive videre i aften - når du ikke kan sove :stuck_out_tongue:

Tak for venligheden
Skal til Doktor i dag
så det vil jeg gøre

Hej

[QUOTE=hrolsen;131457]Tak for venligheden
Skal til Doktor i dag
så det vil jeg gøre

Hej
[/quote]

Så spørg lige doktormanden, om den der Seroquell drysset på din morgenmad, eventuelt kunne skiftes ud med noget mildere, som stadig tager noget af stressen, men giver dig lidt bedre mulighed for, f.eks at ORKE at gå en tur - at gå er supergodt for jordforbindelsen/stress.

Og du er jo en voksen mand, der har levet af fysisk arbejde, så selvfølgelig gider din krop ikke bare putte-sove uden at blive brugt.

Lån en hund hvis du kan, så har man en god grund til at gå den tur.

[QUOTE=hrolsen;131437]Hej K10…

Haft 24 arbejdspladser Hvor alt gik galt mange gange (lider af et eller andet)
som der osse skal findes ud af

På godt jydsk Livet er godt trals at leve
[/quote]

En god gang stress med udbrændthed hvis du ikke altid har haft det sådan … :slight_smile:

Men ingen her kan vide hvad du fejler så godt at du går til psykolog og da det du har lyder meget ala stress (eller andre psykiske sygdomme som kan give samme symptomer) så er det vigtigt at du finder struktur på din sag og får lavet en plan for dig selv så du ved hvad vej og retning du skal gå i …

Det at du går til psykolog er første trin på stigen, man må formode at vedkommen har snakket med dig om hvad det kan være .. er du pt sygemeldt fra job eller er du ledig ?

Du har udfyldt en ressourceprofil , har du gjort det alene eller sammen med en sagsbehandler…

Din sagsbehandler skal nu kigge på det du har skrevet og derefter skal sagsbehandler kommentere det og begrude de punkter vedkommen ikke er enig i, derefter skal du godkende og arrugumentere mod eller for det sagsbehandler skriver …

Har du slet ikke været til sagsbehandler i forbindelse med sygemelding og har i ikke lavet nogen plan eller noget , eller lavet ressourceprofilen sammen ..

En ressourceprofil skal laves i samarbejde med sagsbehandler :slight_smile:

Nu lyder du lidt ala mig da jeg gik ned med stress…

Derfor vil jeg ikke gøre det her for langt , for så husker du ikke halvdelen men hvis du gider svare på de få spørgsmål jeg har stillet dig så vil det være lettere at prøve at finde ud af hvad vej du nu skal gå …

Du skal matches 1,2,eller 3 det er på de tal du kan se hvor langt kommunen mener du er fra arbejdsmarkedet ..

Det vil være en rigtig god ide lige at søge aktindsigt i din sag så du kan se hvad de indtil nu har omkring din sag og se om der er noget der mangler ..

Du kan skrive til din sagsbehandler og bede vedkommen om at oplyse dig om hvad der skal ske og hvornår det skal ske og hvor længe denne forventer der skal gå endnu med din rp ..

Du kan skrive noget ala det her kort og simpelt

Ved ikke om du kan bruge det til noget men det var ca sådan jeg selv ville gribe det an…

MVH
Hejdien (førtidspensionist , men bestemt ikke kasseret :wink: )

Link til aktindsigt erklæring

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hej igen.

Kender den dårlige samvittighed alt for godt :frowning:

1000 ting man skal (mener man skal). Svært ved at sige fra, selvom kroppen tæsker dig i hovedet med en vognstang. For at få dig til at geare ned.

Angsten for ikke at slå til “det har jeg da altid kunne”. Bange for at miste jobbet hvis man siger, det her kan jeg ikke. Skrækslagen for folks fordømmelse når man ikke slår til.

Har selv været der! Er ved at lære at sige fra, at nej også er en mulighed, når man bliver spurgt.

Er selv blevet FP i en for tidlig en alder. Ikke med min gode vilje, men kroppen kunne ikke mere. Jeg er langsomt ved at acceptere at det ikke gør mig til et dårligere menneske. Bare lidt anderledes end de fleste. :kram:

hrolsen

føler med dig …men husk det er meget vigtigt at lære at sige fra.

jeg lærte det først på den hårde måde ..

tænker lidt om du har godt af effexor?? det kan jo være der er noget andet antidepressiv der hjælper dig bedre..

jeg har selv været på 475mg effexor og de hjalp da det var allerværst ..

seroquel får jeg 150 mg af den dag i dag sammen med andet antidepressiv ..og det har hjulpet mig til at have en hverdag igen.som den nu kan være,

det jeg kan huske med effexor var svede ture ,svimmelhed og jag i hovedet..
de virkede på mit sind så jeg kunne komme tilbage til livet men det er også det antidepressive middel med flest bivirkninger..

håber du får snakket omkring det med doktoren idag ..
det er vigtigt at få det medicin og dosis der passer til lige præcis en.

og vi alle tager imod det forskelligt..

hvis jeg var dig ville jeg kun tage imod medicin behanding fra en psykiater og ikke en læge som jeg forstår har givet dig seroquel,

ret mig hvis jeg har læst forkert..

prøv at evt spørg om noget der hedder truxal med mindre du får seroquel pga psykoser og psykotiske tanker, det er et meget mildere præperat der hjælper på tankemyldre og hjælper dem lidt væk så man kan få ro på og falde i søven..de er ikke afhængige som seroquel er og andre sovemidler..

god bedring