Hvem gider/kan hjælpe mig?? Jeg har selv prøvet, men har ikke det store overskud pga min hjerneskade.
Jeg søger en principafgørelse vedr min skade, eller anden dokomentation som kan overbevise ask/ankestyrelsen. brækkede mit haleben i et fald på en trappe, som udløste en hjerne skade. Ask mener nemlig ikke der er årsagssammenhæng :0(( jeg slog ikke hovedet under faldet, men de kloge læger siger, at rygsøjlen pressede hjernestammen op i hjernen.. Ulykken skete mens jeg var på arbejde. Min skade var desværre så masiv, at jeg er endt på FP
1000 tak for hjælpen, håber jeg kan hjælpe Jer på et andet tidspunkt :kram:
…kan desværre ikke henvise til nogen principafgørelse, men har hørt en retspatolog udtale i forbindelse med flystyrt, at “rygsøjle hamres op i hjerne”…
…måske kan du den vej rundt sandsynliggøre årsagssammenhængen i dit tilfælde.
Søg på nettet omkring flystyrt, tage evt. kontakt til retspatologerne på Rigshospitalet (Frederik V’s Vej) - søde folk, der sikkert gerne bistår dig.
Her er det forklaret, at et brækket haleben kan forårsage komplikationer mange steder i kroppen pga forbindelsen ml haleben og rygsøjle. At hovedpiner er meget almindelige efter brud på haleben http://www.docshare.com/doc/157679/Tailbone-fracture
Jeg har lige læst din historie andet sted her på K10. Jeg har selv været ude i en ulykke, hvor jeg brækkede ryggen og mit haleben blev godt forslået. Havde mega ondt i meget lang tid efter. Jeg husker, at jeg kom i alternativ behandling i ryggen, og mens jeg var i behandling hele tiden, havde jeg et par dage utroligt ondt i hovedet, så ondt, at jeg ikke kunne åbne øjnene.
Du leder efter dokumentation. Jeg synes, det er meget interessant. Tænker på, om den speciallæge, du har god kontakt med som mener, at have fundet årsagen til din hjerneskade, om han/hun gerne vil hjælpe dig med at skaffe dokumentation på, at det faktisk godt kan ske. Det kan være, at dokumentationen er på engelsk, så det måske er svært at finde. Derfor tænkte jeg på om speciallægen kan hjælpe dig…
TILFØJELSE: Faldt over den her fra en af dine tråde, som Peter satte ind som link. Her nævnes en dom, hvor en beskadigede halebenet og fik hjernerystelse: http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-24.html
Sagen hedder: U 1989.860 VLD