[QUOTE=Papdronning;244313]En sagsbehandler mulighed for at sige fra er rimeligt begrænset da motto for tiden er hvis ikke du kan lide lugten i bageri kan du bare skride! Når du siger stop rimelighedsgrænsen er nået kan du være sikkert på at lige pludseligt din sagstamme bliver udtrykket til gennemgang og i den næste øjeblik du er indkaldt til tjenestelig samtale.
[/quote]
Så burde netop fagforeningen jo gå meget mere ind i sagerne…for loven skal vel følges…
[QUOTE=Papdronning;244313]Nogle af dem kender ikke den lovgivning der sidder at administrere , nogle af dem har misfortolket den gældende lovgivning og nogle af dem har ikke den beslutningskompetence der skal til, så selvom det er hendes navn på afgørelsen er det ikke hende det har træffet den pågældende afgørelse.
[/quote]
Måske man så bare skulle finde et andet arbejde…måske et man kunne finde ud af…for loven skal vel følges…
[QUOTE=Papdronning;244313]Du skal ikke tro på alt hvad du hører i pressen, og ja det er nogle inkompetent mennesker hele vejen rund , men der er også dygtige socialrådgivere som vier deres arbejdsliv til at forbedre vilkår for de borgere de er i kontakt med
[/quote]
Nu har jeg ikke hørt dette fra pressen…men fra socialrådgivere…og uanset hvor mange der er…så er det sg for dårligt…specielt når det drejer sig om børn og at man bare ønsker at spare nogle penge på deres bekostning…
[QUOTE=Papdronning;244313]Så lang det vil være kommuner som ansætter ikke uddannet mennesker til at varetage et arbejde der kræver en forståelse for den givne lovgivning , kan det være lige meget om at stå sammen!
[/quote]
Selvfølgelig kan det ikke være ligemeget…der er netop meget mere grund til at gå ind i det for socialrådgiverforeningen…
[QUOTE=Papdronning;244313]Jeg har forståelse for jeres frustrationer , jeg synes bare ikke at alle sagsbehandler skulle blive lagt i den samme kurve. Verden er nuanceret også på jobcenter!
[/quote]
Selvfølgelig findes der gode sagsbehandlere…men prøv at kigge på emnet for denne tråd…
Jeg gentager lige igen…sagsbehandleren er den borgeren møder og som man kan komme i kontakt med…hmmm nogle gange…
Lovene i dette land skal vel overholdes…og det bliver de åbenbart ikke…ifølge emnet for tråden…