I flexjob men hvor mange timer?

Hejsa,

jeg var aktiv herinde under mit forløb med sygedagpenge og søgening af flexjob og have stor glæde af jers støtte og råd.

Jeg kom i flexjob april i år og kunne blive på mit arbejde, hvilket jeg er meget glad for. Sagen er bare nu at ledelsen på mit arbejde ikke rigtig kan finde ud af/vil accepterer, at jeg ikke kan arbejde så mange timer, som jeg kunne før i tiden.

Jeg har det der hedder en 2/3 ordning, men i mine papir står der intet om, hvor mange timer det egnetlig er jeg kan/skal arbejde.
I perioden med arbejdsprøvning var time antallet oppe på 18 men det kunnejeg ikke magte, jeg har igennem denne periode kunne gå på arbejde alle timer da timeantallet var på 12 timer.
Min leder bliver ved med, at give mig ekstra arbejde ud over de 16 timer jeg har fast. Jeg synes, ikke han anderkender, at jeg ikke kan arbejde ligeså meget som andre. “det er jo bare lige..” “og det tager ikke mange timer at lave det…” sådanne udtalelser kommer dagligt.. jeg forsøger at sige fra, men jeg kan mærke at jeg ikke kan blive ved med det..

Måske er det nemmeste at finde et andet arbejde, hvor de fra starten ved at jeg kun kan arbejde 12-16 timer. Hvilke erfaringer har I med at blive på den tidligere arbejdsplads?

[QUOTE=BSR;227937]Hejsa,

jeg var aktiv herinde under mit forløb med sygedagpenge og søgening af flexjob og have stor glæde af jers støtte og råd.

Jeg kom i flexjob april i år og kunne blive på mit arbejde, hvilket jeg er meget glad for. Sagen er bare nu at ledelsen på mit arbejde ikke rigtig kan finde ud af/vil accepterer, at jeg ikke kan arbejde så mange timer, som jeg kunne før i tiden.

Jeg har det der hedder en 2/3 ordning, men i mine papir står der intet om, hvor mange timer det egnetlig er jeg kan/skal arbejde.
I perioden med arbejdsprøvning var time antallet oppe på 18 men det kunnejeg ikke magte, jeg har igennem denne periode kunne gå på arbejde alle timer da timeantallet var på 12 timer.
Min leder bliver ved med, at give mig ekstra arbejde ud over de 16 timer jeg har fast. Jeg synes, ikke han anderkender, at jeg ikke kan arbejde ligeså meget som andre. “det er jo bare lige..” “og det tager ikke mange timer at lave det…” sådanne udtalelser kommer dagligt.. jeg forsøger at sige fra, men jeg kan mærke at jeg ikke kan blive ved med det..

Måske er det nemmeste at finde et andet arbejde, hvor de fra starten ved at jeg kun kan arbejde 12-16 timer. Hvilke erfaringer har I med at blive på den tidligere arbejdsplads?
[/quote]

jeg mener man skal ikke arbejde for en hver pris, man har også et liv efter arbejde.. Men meget svært at finde flexjob.. Kan din konsulent ikke snakke med din arbejdsgiver eller dem nede fra jobcenter.. De 2 der er i Herning er dygtige :wink:

Du skal bed om opfølgningsmøde med jobkonsulenten og din arbejdsgiver, så kommer du ikke selv i klemme næste gang arbejdsgiver bliver sat på plads i forhold til hvad du skal og ikke skal.
Inden mødet underretter du din fagforening om at mødte finder sted, så står du bedre hvis du bliver upopulær hos arbejdsgiver.
Din fagforening skal under ingen omstændigheder deltage i mødet, for det vil give forkerte signaler.

Jeg vil forslå dig at kontakte din tillidsmand, det jo sådan set derfor han er der, han jo din buffer, hvis han lige er valgt, så kan det måske være mere fordelagtigt, at du bruger jobkonsulenten som du lavede aftalen med..
Held og lykke til
PS. Skynd dig at få det ordnet, jo længere det kører, jo værre bliver det, for alle parter at finde en løsning…

Kære BSR

Udover de allerede givne råd, vil jeg tilføje følgende:

Din arbejdsgiver får refusion for alt, der ligger udover 12. 3333… timer.
Altså er ALT, hvad du yder derover, ren fortjeneste for arbejdsgiver
( med mindre du er på en højere løn end laveste løntrin for dit arbejdsområde,
eller din effektivitet er mindre end normalen).

Hvis du kan samle mod nok til at tage en samtale med din arbejdsgiver,
skal du spørge, om der egentlig er forståelse for, hvad et fleksjob er.

Forhåbentlig er ledelsen blevet blevet orienteret om det
i forbindelse med din ansættelse.
Ellers er det på tide, at de sætter sig ind i det.

Det kan du bede jobcenteret om at medvirke til.
Det er noget skidt, hvis dit timetal og øvrige skånehensyn
ikke fremgår af din fleksjobbevilling og dit ansættelsesbrev.

Måske kan jobcenteret også være behjælpelig med at få dette bragt i orden.

Og det vil altid være en god idé, specielt hvis du skal ud og søge andet job,
fordi du ikke kan få optimale arbejdsforhold.

Det dummeste du kan gøre er at presse dig selv, eller bare lade stå til.

Kom på banen med dine krav :kram:

Du skal da tage kontakt til jobkonsulenten med det samme, er jo vigtigt at arbejdsgiver acceptere skåne hensyn, derunder også time antal. Jeg fik afvide, at jeg skulle tage kontakt med det samme, hvis arbejdsgiver ikke overholdt mine hensyn, eller begyndte at presse. Arbejdsgiver fik samtidig afvide, at de også skulle kontakte jobkonsulenten hvis jeg smed mig på gulvet og nægtede at lave noget:p :smiley:

Mit timetal står i kommunes bevilling til arbejdsgiver og gengivet i ansættelseskontrakten, er du sikker på det ikke står i din kontakt?

Tak for jeres svar.

Der står i min kontrakt at jeg er ansat i flexjob på en 2/3 aftale ikke noget med antal timer, der står mine skånehensyn er, at jeg max kan arbejde 4 timer i træk og at jeg skal have hviledage.

Jeg er blevet på det løntrin jeg var på før, jeg kom i flex, måske er det derfor de forventer jeg arbejder mere?

Er det ikke normalt at man beholder sin anciennitet når man overgår til flex? for så tør jeg da slet ikke søge andet arbejde.

Min tillidsmand er ikke til nogen hjælp. Han aner intet og har ikke kunne hjælpe på noget tidspunkt.

Jeg vil helst ikke miste mit arbejde (stå uden arbejde) så derfor tøver jeg meget med at inddrage jobkonsulenterne. Jeg ville gerne jeg kunne henvise til noget på skrift så ledelsen kan se jeg ikke skal arbejde mere end 12-15 timer.

[QUOTE=Fie;227946]jeg mener man skal ikke arbejde for en hver pris, man har også et liv efter arbejde.. Men meget svært at finde flexjob.. Kan din konsulent ikke snakke med din arbejdsgiver eller dem nede fra jobcenter.. De 2 der er i Herning er dygtige :wink:
[/quote]

Hej Fie

Er det sværer at finde flexjob end ordinær job? Jeg tænker ikke at min flex situation ændre på mine kvalifikationer..

Du skal ikke tøve med at inddrage jobkonsulenten.
Der finder opfølgning sted med jævne mellemrum, og dette bliver så en opfølgning.
Iøvrigt nytter det ikke noget at arbejdsgiver bare tror man tage mere, det er en glidebane der risikerer aldrig at tage ende.
Din tildeling af fleks har intet at gøre med ancinitet, den følger dig om du på står på hovedet, altså forudsat at du laver nogenlunde de samme arbejdsopgaver.

Nej, men mange arbejdspladser, har overenskomster,
der ( hvis en person kommer direkte i fleksjob fra ordinær beskæftigelse) giver personen ret til at bevare sin anciennitet, og dermed sin hidtidige løn.
@BSR
Hvis du skal have hviledage, hvordan foregår det så ?

Du skal bede jobkonsulenten om at få skrevet timeantal ind med det samme…

Det at du helst ikke vil inddrage jobkonsulenten…tja…så er du jo nød til at gøre op med dig selv hvad du kan og vil…

Det hele bliver bare meget værre hvis du ødelægger dit helbred mere end det er nu (kender ikke til dit helbred)

Så gør op med dig selv og dit helbred om hvad du kan…og når det er gjort…ja så kan du få fat i jobkonsulenten og bede om at få timeantallet skrevet ind i kontrakten…

[QUOTE=Florken;228005]Nej, men mange arbejdspladser, har overenskomster,
der ( hvis en person kommer direkte i fleksjob fra ordinær beskæftigelse) giver personen ret til at bevare sin anciennitet, og dermed sin hidtidige løn.
@BSR
Hvis du skal have hviledage, hvordan foregår det så ?
[/quote]

Hej; Jeg arbejder mandag, onsdag og fredag og har så hviledage tirsdag og torsdag. På hviledagene går jeg til fys og varmtvandstræning og det kræver at jeg efterfølgende kan hvile mig.
Det er en passende ordning for mig, men det er vist en større udfordring for min leder, det er også på de hvile dage, han forsøger at give mig ekstra arbejde.

[QUOTE=Webmaster;228021]Du skal bede jobkonsulenten om at få skrevet timeantal ind med det samme…

Det at du helst ikke vil inddrage jobkonsulenten…tja…så er du jo nød til at gøre op med dig selv hvad du kan og vil…

Det hele bliver bare meget værre hvis du ødelægger dit helbred mere end det er nu (kender ikke til dit helbred)

Så gør op med dig selv og dit helbred om hvad du kan…og når det er gjort…ja så kan du få fat i jobkonsulenten og bede om at få timeantallet skrevet ind i kontrakten…
[/quote]

Tak, du har ret!

Kære BSR

Du skal se at få kontaktet jobcenteret.
Måske skal der aftales et møde med arbejdsgiver, en fra jobcenteret og dig,
så I kan få sat rammerne for din ansættelse.

Du skal IKKE presses til at arbejde på dine hviledage !
Det må opfattes som et brud på din arbejdsaftale,
når arbejdsgiver forsøger dette.

Med 3 arbejdsdage ugentlig og med skånehensyn på max. 4 timer i træk,
hvordan kommer du så op på “normen” på de 12,3 t. pr. uge ?

[QUOTE=Florken;228085]Med 3 arbejdsdage ugentlig og med skånehensyn på max. 4 timer i træk, hvordan kommer du så op på “normen” på de 12,3 t. pr. uge ?
[/quote]

Det er også min undren?

Nu skal jeg lige forstå dine timer ret…

1. du arbejder 3 dage om ugen, Mandag, Onsdag og Fredag ??

2. Et af dine skånehensyn er : Max 4 timers arbejde i træk ??

3. Du arbejder 16 timer om ugen ??

Hvis så jeg dividerer de 16 timer pr. uge med de 3 arbejdsdage, ja så får jeg altså over 5 timer pr. arbejdsdag, hvordan hænger det sammen med max 4 timers arbejde i træk ??

Hvis det er forstået rigtigt, så arbejder du jo allerede mere end de timer der er beskrevet i dine skånehensyn, for det kan max blive 12-16 timer om ugen, alt efter om du skal have 1 eller 2 hviledage.

Og eftersom du bruger 2 dage om ugen til træning og hvile, ja så kan det max blive til 12 timer, og så arbejder du jo 4 timer for meget allerede inden han vil give dig mere arbejde.

Der er vidst noget der ikke helt passer sammen på den arbejdsplads, så mon ikke du skulle overvinde dig selv og få fat i din jobkonsulent på Jobcentret og få et møde på plads…

D u skal huske at jobkonsulenten er til for dig…og du skal ikke frygte ham-hende..

da jeg startede i fleksjob for mange år siden havde jeg 15-18 timer og det stod der i papir..da jeg skiftede job 1 gang forsatte jeg med samme timeantal..

nu ved jeg ikke hvordan du har det med bossen og om det er et stort firma..muligheden var jo at banke på og snakke med ha…du ka ikke undvære dit job og han kan ikke undvære dig..husk det

og det er ikke alle arbejdsgivere der KUN TÆNKER PÅ PENGE..nogen mener også de har et socialt ansvar og det er derfor de gør det..
jeg undrer mig lidt over folk altid er småbange for chefen - fatter jeg ikke..han er kun et menneske
stribe ftp

Generel oplysning: 4 timer i træk, er IKKE det samme som 4 timer om dagen :wink:

.

Er ansat i 2/3 ordning og arbejder 100 % i 12,33 timer om ugen.

Nu mener min chef at jeg skal arbejde 16 timer om ugen i 100%.

Jeg magter det ikke og i min fleksjobs bevilling står der intet om timeantal blot at det er 2/3 ordning.

Jeg har ringet til mit jobcenter, men har hverken i går eller i dag kunne komme til at tale med en som kunne fortælle mig hvad jeg kan gøre og hvordan det hænger sammen.

Kan det være rigtigt at jeg nu skal arbejde 30 % mere og at min chef tjener penge på at have mig ansat?

Jeg håber der en som kan give mig en prej om hvad jeg lige gør. jeg har farforeningen med men når der ikke er noget på skrift om timeanta er det svært at står ved sin ret.

P.S jeg magter ikke at arbejde mere end det jeg er arbejdsprøvet til (12,33 timer)

Det undre mig virkelig at de kan kræve jeg arbejde mere..

Jeg ser først jeres spørgsmål nu. Jeg har 4 timers arbejde i træk pr. dag men har 1-2 timers forberedelse til mit arbejde pr. dag, de timer ligger jeg aften/weekend

Og jeg står lige nu i samme situation, nu vil han igen ændre på mine timer. Job konsulenten er nu kontaktet. Tak for alle jeres svar

Tak for dine spørgsmål, jeg kan godt forstå du undre dig.

Det med timerne har jeg svaret på længere nede.

Jeg har ingen støtte i min tillidsmand og min chef tolker papirerne som han ønsker.. jeg er nu kørt helt ned pga for meget arbejde og har igen kontaktet jobkonsulenten.

Jeg tror bare jeg er uheldig med at ramme en leder som ikke forstår konceptet. Dejligt at høre andre ikke har de udfordringer med timer som jeg har konstant.

I det ligger også at jeg er bange for at miste mit job.

[QUOTE=Te-pigen;228122]Nu skal jeg lige forstå dine timer ret…

1. du arbejder 3 dage om ugen, Mandag, Onsdag og Fredag ??

2. Et af dine skånehensyn er : Max 4 timers arbejde i træk ??

3. Du arbejder 16 timer om ugen ??

Hvis så jeg dividerer de 16 timer pr. uge med de 3 arbejdsdage, ja så får jeg altså over 5 timer pr. arbejdsdag, hvordan hænger det sammen med max 4 timers arbejde i træk ??

Hvis det er forstået rigtigt, så arbejder du jo allerede mere end de timer der er beskrevet i dine skånehensyn, for det kan max blive 12-16 timer om ugen, alt efter om du skal have 1 eller 2 hviledage.

Og eftersom du bruger 2 dage om ugen til træning og hvile, ja så kan det max blive til 12 timer, og så arbejder du jo 4 timer for meget allerede inden han vil give dig mere arbejde.

Der er vidst noget der ikke helt passer sammen på den arbejdsplads, så mon ikke du skulle overvinde dig selv og få fat i din jobkonsulent på Jobcentret og få et møde på plads…
[/quote]

Det er træls at arbejdsgiveren lige pludselig beder dig om at arbejde mere.

Det må være enten jobkonsulenten eller din fagforening (hvis du er i sådan én), som må hjælpe dig. Kan se du har skrevet i din gamle tråd, at du har kontaktet din jobkonsulent, og at du i denne tråd skriver, at de ikke er til at få fat i. Men pointer det overfor jobcentret, at de skal hjælpe dig og afklare det her, for arbejdsgiveren overholder ikke de skånehensyn, der er - når de beder dig om at arbejde mere.

Har du egentlig en tillidsmand på din arbejdsplads, så kontakt endelig denne og forklar, hvad der sker.

du må være ansat i gammel ordning og så er det maget naturligt din chef gerne vil have mere for sine penge, men har i en aftale kan han ikke bare lave den om.

Du har jo et timeantal fordi du ikke kan holde til mere.

en løsning kunne være at få en ny kontragt på den ny ordning, så kan din chef nøjes med at betale for det du laver og ikke mere

men det vil give mindre i løn, den nye ordning er løn mæssig noget lort

hvis du skifter job tager du ikke din løn med dig, fordi som fleks jobber skal man bare have mindste løn, og hvis du er i den gl ordning nu, vil du miste mange penge

[QUOTE=BSR;316744]Er ansat i 2/3 ordning og arbejder 100 % i 12,33 timer om ugen.

Nu mener min chef at jeg skal arbejde 16 timer om ugen i 100%.

Jeg magter det ikke og i min fleksjobs bevilling står der intet om timeantal blot at det er 2/3 ordning.

Jeg har ringet til mit jobcenter, men har hverken i går eller i dag kunne komme til at tale med en som kunne fortælle mig hvad jeg kan gøre og hvordan det hænger sammen.

Kan det være rigtigt at jeg nu skal arbejde 30 % mere og at min chef tjener penge på at have mig ansat?

Jeg håber der en som kan give mig en prej om hvad jeg lige gør. jeg har farforeningen med men når der ikke er noget på skrift om timeanta er det svært at står ved sin ret.
[/quote]

Bare en bemærkning :wink:

2/3 dels tilskud giver ud af 37 timer en egenbetaling på 37 delt med 3 = 12,3333 time til virksomheden.. Så MÅSKE har chefen set “lyset” der betyder, at du med de timer ikke giver “overskud” Hmm..

Men hvad jeg ikke forstår er at du skriver at du kom i fleksjob i april i år ??? ( i din anden tråd).. Så kan du slet ikke være på den gamle ordning med 2/3 dels tilskud.. Det er der jo ingen der er hvis de er startet job efter 1 jan 13 ???