Var nede hos lægen i dag og for så svar her om et par dage,Grunden til dette er at jeg simpelthen bare er så pisse træt hele tiden (undskyld sproget He He) Sidst jeg fik taget blodprøver var i sep 11 og der så alt fint ud heldigvis og der var ingen tegn på vitamin mangel eller noget og der var jeg nemlig os træt konstant så jeg er spændt på hvad den viser denne her gang.
Jeg er jo ikke træt i kroppen men i hovedet så spørgsmålet er så om de kan se noget på blodprøverne så
tænker lidt på nogen af jer der ved om man evt kan få lavet en scanning eller noget af sit hoved for om man kan se noget der ?? jeg døjer jo psykisk så måske at jeg skal lære og leve med min træthed og nedsat tid i arbejde.
Jeg har i flere år gået og følt mig træt og tung i hovedet.
Jeg var overbevist om, at det var p.g.a. noget jeg spiste eller noget jeg manglede.
Men for nylig er det gået op for mig, at det er fordi jeg ligger og spænder sindssygt meget når jeg sover.
Når jeg vågner om morgenen skal jeg lige ligge og slappe af et øjeblik før jeg kan stå op.:eek:
Så er det jo egentlig ikke så underligt, at jeg går rundt og er træt.
Men i foråret begyndte jeg, at tage nogle homøopatiske piller, der hedder “spascupreel”, de virker muskelafslappende.
De virker ret hurtigt, men der gik et par måneder før den rigtig gode effekt kom, så jeg er udhvilet når jeg vågner om morgenen og har energi til, at udrette noget i løbet af dagen.
Men man kan også være træt hvis man f.eks. spiser/drikker usundt.
Prøv at læse om syre-base balancen, jeg har skrevet om der herinde tidligere.
Hvis man f.eks. indtager en del sukker hver dag, drikker kaffe og spiser hvidt brød, så kan det være en god idé, at lægge sine vaner om.
Jeg havde det samme, og der hjalp D-vitamin og fiskeolie rigtigt meget, også selv om jeg ikke havde umiddelbar mangel på D-vit., det lå bare lidt lavt.
Anspændthed kan også afhjælpes ved “grønne lykkepiller” - typisk er der baldrian eller perikum i. Man kan også lave the på baldrian, perikum, humle, kamille (som også er godt mod betændelsestilstande i mave/hals.)
Jeg bliver super træt af at spise for meget raffineret sukker og super uoplagt, så der kan man også kigge - der er noget om den, som Vovse skriver.
(Jeg læste engang en bog der hedder "Kokser kroppen, kig på kosten!)
Hej, det at du er træt i hovedet kan meget vel være fordi du er overbelastet psykisk, det ved jeg fra mig selv.. og nej så viser en blodprøve ingenting.
Nu har du jo lige haft ferie, hvordan havde du det der, var du også træt i hovedet eller blev det bedre da du havde holdt fri et stykke tid.
Du skal jo tænke på at de timer som kommunen vil have dig op på, måske ikke passer med det du i længden kan holde til, og det er jo meningen at det skal være et timeantal der er realistisk på længere sigt.
Jeg kan, udover at kigge på kost og kosttilskud, som nævnt af de andre, på det kraftigste anbefale dig at prøve Afspændings-behandlinger.
Afspændingspædagoger hedder i dag Psykomotoriske Terapeuter, og en liste over dem kan både googles og findes her: www.dap.dk
Her kan man både læse, via links i venstre kolonne på siden, mere om behandlingen, som er meget blid og foregår fuldt påklædt, og lede efter uddannede terapeuter, inddelt efter geografisk område.
Flere praktiserende læger og Psykiatriske enheder anerkender i dag den store effekt af afspændingsbehandlinger, og det lykkes af og til at få tilskud/dækket hele beløbet til behandlinger, via enkeltydelsesansøgninger.
Behandlingerne afstresser både dit nervesystem her og nu, men genopretter også over tid din egen kropsbevidsthed, og nedtoner dit generelle stressniveau - bla.a beretter mange klienter om at ‘sove som et barn’ for første gang i mange år, og en langtidsholdbar effekt af en behandlingsrække, så der kan gå længere og længere mellem behandlingerne.
Ja der kan jo være mange årsager til træthed som i skriver selv er jeg ikke god til at spise groft brød i det hele taget elsker jeg søde sager he he:p
sårh måske at man skulle til at tænke lidt på det.
Te-pigen Ja det jo så det mærkelige ved det her de 3 uger hvor jeg har holdt ferie har jeg ikke mærket så meget til trætheden som jeg gør ellers,jov lige de første par dage men så aftog det stille og roligt,nu sover man selvf os lidt længere om morgenen når man har ferie men afligevel,så det nok det psykiske som går ind og påvirker mig den er helt gal på min arbejdsplads i dag holdte jeg kun i 2 timer så måtte jeg gå hjem sårh.
Men når du kan mærke en bedring ved fridage/ferie, så synes jeg det er ret indlysende at det er det psykiske der spiller ind, det skal du huske at få med i din dagbog… så sagsbehandler kan se at det trætter dig med det antal timer. For som jeg skrev før, så skal det jo være et realistisk timeantal, og det skal jo ikke ende som i dit sidste job… husk nu det KatrineB
Kost og VAND, massere af vand, gerne 8 store glas om dagen, så blodet strømmer bedre!
Hvis jeg glemmer at drikke, så falder jeg fuldstændig sammen af træthed og kan sidde i sofaen uden at kunne tage mig sammen til at rejse mig for at ordne selv det mindste.
Når jeg husker mine 8 glas vand, så får er en enorm energi…
Hvor køber man de spascupreel?
Min søn har lige købt Bachs blomstermedicin “rescue remedy” og han prøvede dem for nogle timer siden. Han siger, at han næsten øjeblikkelig mærkede en forskel..anspændthed og irritation forsvandt, samt nogle smerter i det ene ben..tror lige at mor her også skal prøve dem..er selv lidt oppe at køre efter start i nyt fleksjob 1.august…
[QUOTE=sannemus;236771]Hvor køber man de spascupreel?
Min søn har lige købt Bachs blomstermedicin “rescue remedy” og han prøvede dem for nogle timer siden. Han siger, at han næsten øjeblikkelig mærkede en forskel..anspændthed og irritation forsvandt, samt nogle smerter i det ene ben..tror lige at mor her også skal prøve dem..er selv lidt oppe at køre efter start i nyt fleksjob 1.august…
[/quote]
M.h.t. Bach’s blomstermedicin kan jeg anbefale dig, at læse om det på f.eks. webwitch.info (den fungerer bedst med internet explorer).
Bach’s blomstermedicin er meget andet end nødhjælpsmedicinen.
Jeg har formentlig haft dette i store dele af mit voksne liv, og det kan man blive voldsomt træt af.
Nu er jeg i “pillealderen”- dvs jeg spiser D3 vitamin (25 mikrogram), fiskeolie, B-vitamin (da min muskelsygdom kan give særdeles ubehagelige muskelkramper i overkroppen, -har haft- sov i 3 uger kun 10 minutter ad gangen.. :eek: ). Mod kramper kan magnesium være godt. Og så 1 multivitamin.
Baldrian virker ikke godt på mig- jeg bliver enormt sløv/skæv -dagen efter! Men jeg sover ikke hurtigere…
En kop varm kakao før sengetid er faktisk bedre, og afspænding. Jeg bruger en øvelse, jeg lærte som barn: Mine fødder er tunge, tunge, de vejer som bly, mine underben er tunge tunge… Omkring hoftehøjde tager man hænder/arme med- og slutter med nakken og hovedet. Snork…
Men eftersom jeg i årevis led af søvnløshed, så… Nogen gange virker ting. Ro, nedstressning, sort gardin i soveværelset, et varmt bad. At stå op og notere det, der roterer i knolden ned- så’kan papiret bekymre sig!
Og andre gange virker ingenting!
Hov: Motion er godt, men jeg bliver enormt frisk af det, så motion er forbudt i timevis før, jeg skal sove!
Jeg har gået på aftenskole i rygtræning, det var supergodt! Men jeg sov først efter klokken 02.00 om natten!
God bedring! Søvnløshed er lavet af nedern med ekstra nederen!:mad:
[QUOTE=KatrineB;236929]Så fik jeg svar på min blodprøver í dag og svaret var jo fint fint
jeg har IKKE tegn til vitamin mangel. Også normalt jernindhold, sukker og B-vitamin ( har faktisk højere end normalt i dette felt)
okey jeg skal selfølg os være glad for at der ik var noget der.
[/quote]
Ja og ud af det kan du så konstatere at det er timeantallet i arbejdet der tærer mentalt på dig, og dette skal du huske at gøre opmærksom på overfor din sagsbehandler… fortæl hvor træt du er i hovedet, og fortæl du har fået taget blodprøver der beviser at der intet er galt dér… altså kan du psykisk ikke klarer flere timer end du har nu, slut prut finale :kram: