Jeg vil klage - hvordan??

[QUOTE=annagw;131499]

Skal JEG skrive “hvilket må anses som overtrædelses af Forvaltningslovens §6” eller er det upassende? Altså er der en eller anden højere instans som skal afgøre dét, eller…? Skal jeg holde mig til at skrive “er ikke ført til journals” eller lignende?
[/quote]

Efter min mening må du godt vise dem, at du ved hvad det her handler om, du har styr på tingene (også §'erne), at de ikke kan rende om hjørner med dig.:cool:

Hej annagw.

Synes også det er med at henvise til lovens paragraf, idet de så også skal forholde sig til de love du henviser til i deres besvarelse.

Jeg ville ikke sende til teamleder, idet du jo har haft været i flere team. Men derimod til centerchefen, idet han jo har det overordnede ansvar for alle team på centret.

Dette har jeg selv engang gjort, og det havvde den effekt, at det blev noteret i min journal, og efterflg. blev jeg bedre informeret, dog nogle gange var de lidt stive i ansigtet. Men jeg var der jo ikke for at få venner, men derimod for at få kompetent råd og vejledning i forhold til lovgivningen.

Tak for jeres svar :slight_smile:

[QUOTE=gunvor;131587]dog nogle gange var de lidt stive i ansigtet. Men jeg var der jo ikke for at få venner, men derimod for at få kompetent råd og vejledning i forhold til lovgivningen.
[/quote]

Vel talt! Det bør vi alle sammen huske på, når vi sidder i situationen - også selv om det kan være svært. Men det bør bestemt være udgangspunktet! :wink:

Så er jeg vist færdig!

Fire sider er det blevet til.

Findes der en tidsfrist for hvornår de skal meddele mig at de har modtaget den? Vil helst være fri for at skulle tage ud til Jobcentret, så vil gerne bare sende den med posten og skrive, at jeg anmoder om at modtage en kvittering for modtagelsen…

Hej annagw.

Godt arbejde.:stuck_out_tongue:

Der er ingen tidsfrister for kvitering af modtaglse af breve. Og jeg tror faktisk heller ikke man kan kræve en kvitering, men det brude være almen praksis. Men er det desværre ikke. Svarfrist sikkert 4 uger, men se nyttige link til dette herinde og find din kommunne.

Jeg ville personlig tage til skranken i jobcentret m. kopi af klage, hvorpå du beder om stempel for modtagelse samt underskrift. På denne måde har du en gyldig dokumentation for brevet er modtaget.

Alt for mange af os herinde har prøvet, at breve el. mail “forsvinder”. også mig.I mit tilfælde var de så uforskammede, at komme med flg. forklaring: “det hænder ofte”, men ikke interesserede sig for hvorfor det skete, endsige rette dette.

Er ikke sikker, men prøv lige at læse forvaltningsloven § 25.. hvis jeg husker ret.. Ellers er der generalt meget godt i forvaltningsloven.

[QUOTE=annagw;131790]Så er jeg vist færdig!

Fire sider er det blevet til.

Findes der en tidsfrist for hvornår de skal meddele mig at de har modtaget den? Vil helst være fri for at skulle tage ud til Jobcentret, så vil gerne bare sende den med posten og skrive, at jeg anmoder om at modtage en kvittering for modtagelsen…
[/quote]

Hvis du vil undgå selv at tage ud og aflevere den, så tror jeg det er bedre at sende den via mail, og bede modtageren melde tilbage når den er modtaget.

Men det bedste er helt klart at aflevere den personligt, mod kvittering, så er der ingen diskussion om hvorvidt den er landet hos rette person.

Jeg tager mig sammen til at tage derud.

Hej Annagw.

Håber du overlevede, og så er det derefter tid til en belønning af dit arbejde, og at skulle tage derud.

Find på noget godt at gøre for dig selv, og gør det med god samvittighed uden at lade dig afbryde af andre el. noget. :wink:

Jeg tog ikke på kommunen og afleverede den.

Min kontaktperson var her i forgårs, og har idag sendt den afsted.

I mandags sendte hun en ressourceprofil - eneste formål: at få et møde i stand. Hun lavede den, fordi hun gentagne gange forsøgte at få fat i sagsbehandleren uden held og anså det for eneste måde at komme i kontakt med vedkommende.

Klagen er sendt til Centerchefen og (som information om jobcentrets arbejdsmetoder) til Beskæftigelses- og integrationsministeren, socialborgmesteren og overborgmesteren.

Vi aftalte, at vi giver dem en uge til at reagere.
Hun kommer igen på tirsdag, og har jeg/vi til den tid stadig ikke hørt noget, så tager vi op på Jobcentret og bliver der til vi kommer til at tale med en eller anden.

Jeg er SÅ træt af det her. Jeg har det godt for tiden, så godt, at jeg RØVkeder mig. Jeg er virkelig motiveret for at komme igang og jeg syntes simpelthen bare at det er for meget, at jeg så ikke kan få lov.

[QUOTE=annagw;132947]Klagen er sendt til Centerchefen og (som information om jobcentrets arbejdsmetoder) til Beskæftigelses- og integrationsministeren, socialborgmesteren og overborgmesteren.
[/quote]

Har du sendt den med Post Danmark? I så fald plejer jeg at gøre det, at jeg også sender den som mail til de samme instanser. I mailen skriver jeg, at jeg for god ordensskyld blot skal verificere at nedenstående klage er sendt som alm. brev dd. men at mails er så gode at bruge som dokumentation. Det plejer at virke ret stærkt! Og kan som sagt også bruges til senere hen at bevise, at du har afsendt brevet med den og den ordlyd.
Held og lykke med det!

HEJ!

En dag i sidste uge:
Min sagsbehandler i Socialforvaltningen sendte en Social Handleplan til Jobcentret hvori der udtrykkeligt opfordres til, at jeg bliver kaldt til en samtale i Jobcentret for at afklare hvad der skal ske.

Mandag i sidste uge (d. 8/11):
Min kontaktperson på Springbræt sendte progressionsrapport med eneste formål at udbede os et møde.

Onsdag i sidste uge (d. 10/11):
Hun sendte den klage jeg har skrevet til tre borgmestre samt centerchefen på jobcentret.

Jeg har klaget over:

1)Afvisning af anmodning om aktindsigt.
2)Generelt manglende overholdelse af Forvaltningslovens §6.
3)Manglende sagsakter og konkrete manglende journalnotater.
4)Unødigt langsom sagsbehandling ved Jobcenter Skælbækgade -
herunder ønske om mødeindkaldelse.

Jeg kunne godt bruge nogle bud på hvornår jeg kan tænkes at høre noget fra Jobcentret. Er der nogle regler for hvornår de skal reagere???

HURRAAAAAAAAAAAAAA!!!

Jeg har modtaget kvittering for modtagelse af min klage fra både JOBCENTRET og overborgmesteren.
Førstnævnte oplyser at klagen behandles inden for 4 uger, og sidstnævnte henviser dog til, at beskæftigelses- og integrationsborgmesteren der vil give mig svar da det “hører ind under hans resort”.

Hej Annagw.

Godt gået m. dine mange skriverier. Fint at du har fået bekræftigelse på modtagelse og frist for svar. Det lysner måske lidt femover?

God weekend.

ARRRRRRRRRRRGH!!!

Jeg har lige opdaget, at lovteksten om notatpligt står i OFFENTLIGHEDSLOVEN IKKE FORVALTNINGSLOVEN.

I min klage har jeg flere gange nævnt at jeg klager over manglende overholdelse af forvaltningslovens §6 om notatpligt.

Skal jeg sende et brev og påpege min fejl?

Jeg er meget pernitten i forhold til sådan noget og er VIRKELIG, VIRKELIG, VIRKELIG irriteret på mig selv. Men er det ligemeget?

Narh, jeg har lige sendt en e-mail med rettelsen.

Nå Annagw, så fik jeg da i det mindste læst denne tråd af dine :D:D:D Noget af den i al fald.

Altså du er på kontanthjælp og søger afklaring i forhold til hvad du skal lave, hvorfor efterspørger du så ikke jobcenteret heromkring ?

Jeg har ikke selv været på kontanthjælp, men i 2008 da jeg tænkte at jeg måtte se om jeg kunne få et fleksjob, gik jeg på jobcenteret og kom i afklarings teamet. De sagde at alle kunne komme ind fra gaden for at blive afklaret i forhold til deres arbejdsevne, det var naturligvis stadig ved jobcenteret og jeg kunne søge kontanthjælp hvis jeg ikke allerede har gjort dette.

Kan du ikke gøre det samme, altså søge afklaring ? Enten via din nuværende sagsbehandler eller via job centerets afklarings team. Du er jo nødt til at finde ud af hvad ud skal nu du har energien til det.

Fint nok at klage, men spørgsmålet er om det rykker noget for dig i forhold til hvad du skal lave.

EE

AK JA…

Så kom der svar på klagen.

Læste brevet på vej ud ad døren sidst på eftermiddagen og lod det ligge i postkassen, og fik ikke taget det med op da jeg kom hjem.

Men jeg skal lige læsse af inden sengetid selvom jeg ikke kan huske det hele og måske husker lidt forkert.

Der var ikke noget galt i at jeg ikke fik aktindsigt ved de første henvendelser, for det fik jeg jo ved den tredie…

De giver mig ret i nogle af de ting jeg siger der burde være skrevet anderledes eller direkte mangler - men i samtlige tilfælde skrives det, at det ikke vurderes at have været af betydning for min sagsbehandling at tingene ikke blev skrevet, fordi blablabla.

De her misforstået mig… JEG HAR IKKE BROKKET MIG OVER, AT DER ER TRUFFET FORKERTE AFGØRELSER.
JEG HAR PÅPEGET, AT DER MANGLER OPLYSNINGER I MIN SAG SOM VIL KUNNE VÆRE AF BETYDNING FOR MIN FREMTIDIGE SAGSBEHANDLING.

Jeg kan jo kun give dem ret i at det ikke har haft indflydelse… Jeg ville bare gerne have dem til at notere sig de ting jeg oplyste og give mig ret i, at det ikke er så heldigt at de ting ikke står der, da det potentielt vil være af betydning for afgørelser i fremtiden…

Andre ting giver de mig ikke ret i burde være blevet skrevet ned.

Jeg har IKKE været udsat for langsommelig sagsbehandling, bl.a. fordi ressourceprofil med anmodning om samtale blev modtaget den og den dag og jeg kom til samtale den og den dag.
JEG FIK EN TID TIL SAMTALE FORDI JEG RINGEDE FOR AT BEDE OM LOV TIL AT TAGE PÅ FERIE OG DERMED KOM I DIALOG MED SAGSBEHANDLEREN - det var ikke dem der kontaktede mig.
De nævner ikke alle de andre henvendelser om at få en tid. Men de er jo selvfølgelig heller ikke ført til journals, så…

De har vist ikke forstået hvad jeg mente da jeg beskrev de manglende notater om aftaler der blev indgået ved mødet i august. Altså at der ville blive indhentet statuserklæring fra psykiater og at Springbræt blev forlænget, men at det bare var for at jeg skulle have dem med når jeg hurtigst muligt kom til møde i den anden afdeling…
Men det er jo heller ikke ført til journals, så…
Der stod vist bare noget med at jeg jo var kommet til samtale (ja, dengang lykkedes det også først da jeg ringede for at bede om lov til at komme på ferie og samtidig udtrykte undren over ikke at være blevet indkaldt trods gentagne henvendelser) og var blevet forlænget i Springbræt.

Der findes åbenbart en journal med notater for perioden 2006-2009, så den har jeg øjensynligt ikke fået da jeg modtog aktindsigt, men de skriver, at JEG KAN RINGE TIL MIN SAGSBEHANDLER OG BEDE OM DEN.
Jo tak… Det kunne muligvis have sparet mig for en ordentlig bunke frustrationer og energi hvis jeg havde fået det i første omgang.

Nå ja, og så bliver det konkluderet er, at der IKKE er sket en overtrædelse af Offentlighedens §6 om notatpligt.