Jeg vil klage - hvordan??

Jeg anser det for nødvendigt at klage over sagsbehandlingen for at sætte skub i denne…

Jeg kunne dog godt bruge lidt hjælp til hvilke elementer klagen skal indeholde.

Jeg har forgæves forsøgt at finde noget i lovgivningen ang. journalpligt. Har set det før, men nu er det væk for mig.

- der er ikke noteret noget de mange gange jeg har ringet og sagt at jeg gerne vil have et møde og dette ikke har kunnet lade sig gøre.

- der er ikke noteret noget de mange gange jeg HAR været til møde om hvad vi har talt om (ud over diverse koder ang. oprettelse af forløb samt match).

Har sagsbehandlerne overtrådt nogen lov på de områder?

jeg ved bare man har krav på en skrivelse af hvad der er drøftet over mødet. og har selv bedt om det. men har aldrig modtaget det.

[QUOTE=annagw;130848]

Jeg har forgæves forsøgt at finde noget i lovgivningen ang. journalpligt. Har set det før, men nu er det væk for mig.

[/quote]

Jeg tror det er notatpligten du tænker på.:wink:

Jeg googlede på “notatpligt” og noget af det første der dukkede op var dette:
http://www.mariagerfjord.dk/MFK/personale/Dokumenter/Under%20ansættelse/Notatpligt%20-%20personalesager.pdf

Måske det kan hjælpe dig videre.:kram:

Tak, men jeg kunne godt tænke mig at finde noget der konkret drejer sig om sagsbehandling i jobcenter…
For jeg finder det MEGET relevant, at mine henvendelser noteres. Og jeg finder det MEGET relevant, at der bliver skrevet hvad vi taler om på møder.
Hvordan skal senere sagsbehandlere ellers kunne vurdere noget som helst?

Undskyld, jeg læste det som “personsager”, men nu kan jeg godt se, at der står “personalesager”.:frowning:

Prøver igen, se denne, scroll ned til kapitel 2, §6.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=59474

Hej igen.

Er der nogen der ved hvor jeg finder navne på teamledere og lignende i Jobcenter Skælbækgade?

Det eneste jeg kan finde er den egentlig adresse på Jobcentret.

[QUOTE=annagw;130848]Jeg anser det for nødvendigt at klage over sagsbehandlingen for at sætte skub i denne…

Jeg kunne dog godt bruge lidt hjælp til hvilke elementer klagen skal indeholde.

- der er ikke noteret noget de mange gange jeg har ringet og sagt at jeg gerne vil have et møde og dette ikke har kunnet lade sig gøre.

- der er ikke noteret noget de mange gange jeg HAR været til møde om hvad vi har talt om (ud over diverse koder ang. oprettelse af forløb samt match).

Har sagsbehandlerne overtrådt nogen lov på de områder?
[/quote]

Du kan gå til borgerrådgiveren, kan se du bor i København, de ved alt om de spørgsmål du stiller, og kan hjælpe med at formulere et brev.
Ring op på kommunenes hovednr. 33173317, eller 33663366

[QUOTE=annagw;131081]Hej igen.

Er der nogen der ved hvor jeg finder navne på teamledere og lignende i Jobcenter Skælbækgade?

Det eneste jeg kan finde er den egentlig adresse på Jobcentret.
[/quote]

Nej, desværre ikke - men du kan ringe ind til dem og bede om navnet på deres teamchef. Det har jeg selv måttet gøre i den sag, hvor jeg klagede over sagsbehandlingen.

Vh

Nabokone

Mange tak.
Jeg vil gribe telefonen i morgen :slight_smile:

Hvem på jobcentret skal jeg sende klagen til?? Den drejer hovedsagelig om generel mangel på journalnotater samt om manglende sagsakter. Jeg har været i flere forskellige teams.

Jeg tænker desuden på at sende klagen til:

Overborgmester Frank Jensen
Beskæftigelses- og intergrationsminister Claus Bondam
Socialborgmester Mikkel Warming

Hvad syntes I om det???

Jeg mener, du skal sende den til teamchefen på Jobcentret.

Frank Jensen sender aben videre til “Borgerrådgiver, som, hvis det ikke kan behandles som en klage, sikkert vil bistå med råd og vejledning”…

…var hans svar til mig efter sommerferien i år!

Men prøv alligevel: Desto flere henvendelser, desto mere kan man håbe på, at han måske vågner op!

Bondam går desværre ud af politik nu. Warming tror jeg mere på, kender ham fra anden sammenhæng i borgerinddragede projekter, reel gut!

[QUOTE=Nabokone;131085]Jeg mener, du skal sende den til teamchefen på Jobcentret.
[/quote]

Men er der ikke en teamchef for hver enkelt afdeling?

[QUOTE=Carmen;131087]Frank Jensen sender aben videre til “Borgerrådgiver, som, hvis det ikke kan behandles som en klage, sikkert vil bistå med råd og vejledning”…

…var hans svar til mig efter sommerferien i år!

Men prøv alligevel: Desto flere henvendelser, desto mere kan man håbe på, at han måske vågner op!

Bondam går desværre ud af politik nu. Warming tror jeg mere på, kender ham fra anden sammenhæng i borgerinddragede projekter, reel gut!
[/quote]

Hehe, tror gerne han holder sig fra selv at tage stilling til noget :smiley:
Jeg tænker også, at det er hensigtsmæssigt at de får så mange “virkelige historier” at se som muligt… Det er sådan ganske relevant for deres arbejde jo.

Bondam går ud ved årsskiftet - men syntes nu alligevel at det er relevant at den sendes til hans forvaltning…

Men tak for opbakningen mht. at sende den til politikerne også!

[QUOTE=annagw;131091]Men er der ikke en teamchef for hver enkelt afdeling?
[/quote]

Hmmm… det ved jeg faktisk ikke. Men spørg, når du alligevel ringer derind. Ellers send det bare til “Teamchefen for og så navnet på den afdeling på Jobcentret som du hører under.”

Ja… Jeg ringer i morgen og hører ad.
Folkene i callcentret plejer at være mere samarbejdsvillige end sagsbehandlerne :smiley:

Den korrekte vejledning fåes ved henvendelse til borgerrådgiveren, der dels kan vejlede dig i hvordan du skulle være blevet behandlet, og ud fra det fortælle om det er relevant at klage over behandlingen.
Du afgør selv om du vil følge borgerrådgiverens råd, og om du vil formulere klagen anderledes end de siger, eller de måske også har uddybelser der findes relevante at tage med i klagen.

De kender også precis hvor i forvaltningen en sådan klage skal fremlægges, så du får et konkret navn.
Du får også mulighed for at aflevere din klage hos dem, og sikres en kvitering for indlevering, og vejledning i dine rettigheder med henblik på svar.

Der går direkte besked til forvaltningens borgmester, over indeholdet af klager, indgivet via borgerrådgiver, selvom de er sendt til et jobcenter.
Der er således større sikkerhed for at klagen kommer til at tælle med i statistik mm, hvis den indgives den vej, end hvis den dumper ind på jobcenteret og forskællige borgmæster kontorer.
En borgmester vil alligevel ALDRIG få brevet i hånden, men det vil blive “sagsbehandlet”
Så vej en til at få det svineri stoppet, som eks. jobcentrene står for, går altså bedst gennem borgerrådgiverens juridiske kanaler !
Og de sidder ikke og er formyndere over hvad du må skrive og ej !!!

Okay!
Jeg tager kontakt til borgerrådgiveren!
Det lyder som en god idé. Har desuden min kontaktperson fra Springbræt med på sidelinien i det her. Hun bakkede helt op om idéen :slight_smile:

Pif, er helt enig med dig i dine betragtninger omkring Borgerådgiver, men ikke i at et personligt brev til en borgmester ikke når denne.

Jeg fik et endog meget personligt svar fra overborgmesteren, blot trådte han desværre ikke i karakter…

[QUOTE=pif;131096]Den korrekte vejledning fåes ved henvendelse til borgerrådgiveren, der dels kan vejlede dig i hvordan du skulle være blevet behandlet, og ud fra det fortælle om det er relevant at klage over behandlingen.
Du afgør selv om du vil følge borgerrådgiverens råd, og om du vil formulere klagen anderledes end de siger, eller de måske også har uddybelser der findes relevante at tage med i klagen.

De kender også precis hvor i forvaltningen en sådan klage skal fremlægges, så du får et konkret navn.
Du får også mulighed for at aflevere din klage hos dem, og sikres en kvitering for indlevering, og vejledning i dine rettigheder med henblik på svar.

Der går direkte besked til forvaltningens borgmester, over indeholdet af klager, indgivet via borgerrådgiver, selvom de er sendt til et jobcenter.

Der er således større sikkerhed for at klagen kommer til at tælle med i statistik mm, hvis den indgives den vej, end hvis den dumper ind på jobcenteret og forskællige borgmæster kontorer.

En borgmester vil alligevel ALDRIG få brevet i hånden, men det vil blive “sagsbehandlet”
Så vej en til at få det svineri stoppet, som eks. jobcentrene står for, går altså bedst gennem borgerrådgiverens juridiske kanaler !
Og de sidder ikke og er formyndere over hvad du må skrive og ej !!!
[/quote]

100% korrekt!

Med de sparsomme ressourcer man højst sandsynligt sidder tilbage med, når man har fundet vej til k10, er det med at vælge sine kampe med omhu!

Der bliver herinde givet mange velmenende råd om, at klage til højre og venstre - og man kan sagtens forstå rådene, som er givet i sympati og vrede over fornedrende behandling, men da vi kun har få skud tilbage i bøssen, er det med at sigte der hvor det batter.

Og som med så mange andre offentlige tiltag, er det brugen- og den åbenlyse nødvendighed af tiltaget, der ligger til grund for fremtidige økonomiske bevillinger til tiltaget, så brug Borgerrådgiveren maksimalt i de byer hvor funktionen eksisterer, så vi dels kan sikre den fortsatte eksistens, samt påvirke at flere kontorer åbnes.

BORGERRÅDGIVEREN er reelt den BEDSTE gratis, paragrafkyndige “ven” vi har, fordi de er så tæt på systemet.

Det er simpelthen vores “Forbrugerklagenævn”, så brug dem!

Fik ikke ringet til Borgerrådgiveren i dag, og nu sidder jeg og skriver på klagen, og et spørgsmål dukker op:

Skal JEG skrive “hvilket må anses som overtrædelses af Forvaltningslovens §6” eller er det upassende? Altså er der en eller anden højere instans som skal afgøre dét, eller…? Skal jeg holde mig til at skrive “er ikke ført til journals” eller lignende?