Slagelse: Stik mod alle love har en medarbejder på Jobcenter Slagelse givet 19-årig mand medicin før en samtale. - Fuldstændig sindssygt, siger den 19-åriges far, der var med, da det skete. Jobcenterchef er rystet.
Håber da inderligt at den far politianmelder vedkommende - mindst :o
Det er jo horribelt! Godt, faderen var der til at råbe HØJT! :o
Jeg har også selv oplevet flere sagsbehandlere, der har forsøgt at diagnosticere mig selv - på trods af at jeg har en ½ m. tyk journal fra Rigshospitalet med 2 helt konkrete, fysiske lidelser. “Er du sikker på, det ikke bare er en depression? Jeg synes, det lyder som en depression.”
Een af sagsbehandlerne stillede også spørgsmål til min medicin. “Ja, binyrebarkhormon - det har jo nogle ret slemme bivirkninger. Det håber jeg, din læge ved.” Min læge er klinikchef for reumatologisk afd. på Rigshospitalet - jeg tror sgu egentlig, at han har lidt bedre begreb om min medicin end en tilfældig sagsbehandler…
Enten så udtaler han sig mod bedreviden ellers burde jobcentercheferne begynde at interessere sig for hvad medarbejderne i virkeligheden går og laver… for det er jo mere og mere almindeligt at jobkonsulenter blander sig i sygdomsbehandlingen og ikke tager lægepapirer alvorligt :eek:
Gad nok vide, hvordan det så foregår de gange hvor der ikke er en højtråbende far til stede, der hvor de syge går alene til samtaler…
hvad f.. er det for et land vi lever i… mon jeg skal emigrere til mit fødeland??
Det har jeg oplevet rigtig mange gange - sagsbehandlere der fortæller HVILKE PILLER man skal tage, og hvornår…
Min sidste sagsbehandlere sagde at jeg bare skulle tage benzodizepiner IMENS jeg var i arbejdsprøvning, så jeg kunne klarer forløbet!
Min psykiater var nær faldet ned af stolen da jeg jeg sagde det til ham - man bliver mere afhængige af dém end af heroin!
Selvfølgelig kom jeg hverken i arbejdsprøvning eller begyndte på nervepillerne!
En anden sagsbehandler ville have jeg skulle tvangsmedicineres med lykkepiller! Der måtte min daværende psykiater skrive til hende, at jeg fik det markant dårligere af lykkepiller og at det absolut ikke kunne tilrådes…
Hvem fanden tror de egentlig de er??
Lægekonsulenternes forlængede arm? (tror personligt ikke det gør den store forskel!)
[BOBLE]hey her er video med Bettina Post men hun er lidt lunken…han havde jo ikke gjort noget vel Bettina ![/BOBLE]
Syntes hun forsvarer jobkonsulenten lidt :mad:
Men til gengæld vil hun have uddannede socialrådgivere til at tale med borgeren.
Læs artikel om sagen og der er også den unge mand der siger noget hans sagsbehandler diagnoserede ham også selv UDEN LÆGELIG faglighed til at være DAMP !!!..mener altså at hun godt kunne have sagt at jobkonsulenter og socialrådgivere IKKE er læger !!!
hun er fyret NU ! Håber far en melder hende til politiet for det da død ulovligt det hun har gjort ved den dreng…og så kan det tjene til at alle andre lærer af det …
giver dig fuldstændig ret stella, hun var lidt valen. Hm til hendes forsvar kan vel så netop siges at hun taler for sin egen faggruppes overlevelse og det kan man vel egentlig ikke fortænke hende i.
-så rolig nu, det er ikke glemt.
Så længe sagen om jobcenter Slagelse er aktuel ja, da forsøger jeg at holde gryden i kog læs: jeg har slået kloen i en journalist eller to
Min sagsbehandler ringede til min læge og så fik jeg sovepiller.
Ikke en god kombination, når jeg er psykisk syg og jeg fik det da også værre af at spise dem.
Så ville jeg da skifte læge med det samme, det er ikke en sagsbehandler der skal sidde og medicinere det er din læge og gerne på eget initativ så er det da mest betryggende …
Jeg er også blevet spurgt om af min jobkonsulent om hvorfor jeg ikke bare tager sovepiller fordi jeg har svært ved at sove pga smerter , min læge sagde til det jeg er læge og det skal jeg nok sige hvis det kommer til det , det er ikke sundt og ikke forenligt med det du fejler har din jobkonsulent lyst til at være læge så er der mulighed for at uddanne sig til det…
og det bad jeg hende skrive til hende og det gjorde hun …
Man kan da ikke stole på en læge der lader sig diktere af kommunen (det er der mange der gør efterhånden )
Når jeg får overskud til at gøre noget ved det, skriver jeg brev til borgmesteren og sundhedsministeren (er det det, han/hun hedder?)
Jeg har på skrift at min tilstand blev forværret af arbejdsprøvningen og at sovepillerne ikke hjalp på mig. Jeg mener endda der står at sagsbehandleren satte det i værk.
Sundhedsministeren er Axel Jensen og det ville da være en god ide at skrive til borgmesteren det ville jeg da kalde det vigtigste tror ikke der sker noget med lægen slet ikke hvis han/hun er gået på pension …