1 Skal bestå af alle papirer der inden er gået ind eller ud af kommunens bygning, dvs statusrapporter fra læpger, breve fra dig eller sendt til dig osv osv. OG så skal du have udleveret alle de notater der er skrevet ifb de møder de har haft med dig.
2 Ja, det SKAL! de, gøre, også selv om at du ikke beder om det, men ved at bede om det kan de bag efter ikke komme og sige at de ikke troede at du ville have det med.
3 Det gør du ved at spørge din veninde, mor, oldefar eller… ja hvem som helst om de gider gå med dig til møderne på kommunen, naturligvis er det bedst med den samme til hvert møde. De behøver ikke kunne værgen fra eller tid, bare det at du har et vidne, retsmæssigt er en besidder sådan set bare et vidne, men for dig personligt er det også en der kan hjælpe dig med at holde lidt styr over de ting du ikke helt forstår eller bliver forvirrede over, lige så kan de ekstra øjne nogle gange se nogle ting man ikke selv kan, og der ved stille nogle andre spørgsmål.
Er du i fagforening vil det være smart af dig at kontakte dem.
Og så laver vi lige punkt 4 også ss optag samtalerne, ja det er lovligt og du behøver ikke fortælle dem at du optager, så du fri for at gå og huske på hvad der blev sagt, men kan i ro og mag gå hjem og skrive 
Mht skriftlig formulering, så kan de ikke tvinge dig til noget uden du har det på skrift, de kan true ja, men de kan ikke gøre alvor af truslen, for de kan ikke bevise at de har bedt dig om hvad det nu er de vil have dig til (den går bække veje, den med at bevise)
Du skal heller ikke lade dem få lov at slippe af sted med det, nægt, stille og roligt… jeg nægter at deltage i aktivering (eller hvad det nu er) før jeg har på skrift hvor jeg skal aktiveres, hvad formålet er og hvor længe det skal vare… og SKRIV det gerne til dem. Du kan også vælge at lade som ingen ting… nå skulle jeg det? det kan jeg ikke huske jeg har modtaget brev om at jeg skulle.
Du har ret til altid at få en klagevejledning, og denne skal man have på skrift (klage fristen tæller først fra den dag man har vejledningen på skrift, husk dog, det nemt kan stå bare som en henvisning til en §) om så de mener det er 5 år siden de har stillet kravet til dig, så begynder fristen først den dag du har det på skrift.