Jubii... Jeg har fået medhold i Ban.

Hej alle på k10.

Jeg har lige modtaget brev idag fra Ban om at jeg har fået medhold i min klage.
Jeg havde klaget over at kommunen havde sat kontrol på min pension om 2 år. Jeg er bare så lettet over at jeg har fået den varige pension nu, og er glad for at der er en højre enstans end kommunen som kigger ens sag igennem. :slight_smile:

Tillykke, det er godt man kan klage over afgørelser, så kan du få ro.

Hilsen Karin

:D: :kram: tillykke

Tillykke! Nu kan du ånde lettet op. :kram::kram:

Tillykke… :kram::kram:

Lyder rigtig dejligt. Vi har desværre kun dårlige erfaringer med BAN.
Et stort til lykke herfra.
Marianne:kram:

Tusind tak skal i have :slight_smile: Jeg var også meget nervøs og havde frygtet at de ville sige det samme som kommunen men det gjorde de jo heldigvis ikke.

Det viser bare at de ikke altid kommer frem til det som kommunen gør. :slight_smile:

Er så lettet over at jeg nu kan lægge det hele bag mig og ikke skal føle mig presset over det mere. :slight_smile:

[QUOTE=Lotus1;215825]
Er så lettet over at jeg nu kan lægge det hele bag mig og ikke skal føle mig presset over det mere. :slight_smile:
[/quote]

STORT, STORT tillykke og flot, du fandt kræfterne til det allersidste slagssmål :slight_smile:

tillykke med det.. godt at se at man ikke altid bare skal tage imod..

Tillykke med sejren, og den VARIGE førtidspension.

VH Popiae

tillykke lotus..med pensionen varig..godt der findes lidt retfærdighed og nogen engang imellem giver kommunen en over fingrene
hilsen førtidspensionist 2o1o----varig…

Stort tillykke :kram:

Jeg vil gerne vide lidt mere, ham nemlig selv fået pension med kontrol, dog om 5 år - fik det tilkendt for et år siden. Føler det er psykisk hårdt, tænker hverdag på det er med kontrol… :-/ magter ikke at skulle igennem hele møllen en gang til… Du må værre så lykkelig :smiley:

Tillykke med det. Jeg har også selv fået førtidspension med kontrol 5 år. Vidste ikke dengang at jeg kunne have anket? Nu må vi se, hvad der sker. Fik min pension i slutning 2008. Kh indiansummer

Det viste jeg sq heller ikke :cry: så havde vi sq anket… Hmm så blev jeg så klog.. Det er vel sikkert forsent at gøre nu…

Tusind tak skal i have, jeg er også meget lettet. Jeg blev tilkendt pension i september sidste år med kontrol om 2 år. Min sagsbehandler sagde så at jeg kunne klage til kommunen over at jeg havde fået kontrol på, og at de ikke kunne tage pensionen fra mig. Så jeg kunne ikke miste noget ved at klage.

Jeg sendte så en klage til kommunen men de fastholde at de mente at mit forløb var uforudsigeligt og ikke stationær, og også på grund af min unge alder.

Så min klage røg vidre til BAN i August.
Jeg skrev selv en a4 side med kommentare om at jeg ikke kunne forstå det kommunen skrev for mit forløb har ikke været uforudsigeligt og min tilstand er stationær og varig, og så skrev jeg også at jeg ikke kunne forstå at kommunens lægekonsulent havde udtalt sig om min arbejdsevne, når han kun skulle oversætte de lægelige papir. Jeg har Borderline og tilbagevendene depressioner.

Ban har skrevet til mig.

Vi er opmærksomme på, at der hos nogen meget unge kan ske en senmodning, men vi har lagt vægt på, at du nu er 30 år, og vi mener derfor, at tilstanden er stationær. Der er derfor ikke tale om et uforudsigeligt forløb.
Vi har envidre lagt vægt på, at det fremgår af ressourceprofilen, at kommunen efter arbejdsprøvning har vurderet, at du ikke vil kunne klare at være tilknyttet det ordinære arbejdsmarked.

Jeg synes at det viser at kommunerne prøver at spare penge, jeg havde virkelig troede at Ban ville lægge sig op af kommunen, men blev virkelig lettet og overrasket.

Jeg er også glad for at det viser sig at Ban ikke er begyndt at bruge den nye reform endnu, selvom jeg godt ved at den ikke er vedtaget, men jeg frygtet at de ville bruge imod mig at jeg var for ung til varig pension, så er godt nok glad for at der findes en enstans over kommunen.

Der var for et stykke tid siden en anden brugere på k10 som skrev at hun havde fået at vide af sin sagsbehandler at Ban ville tage hele ens sag op igen og at man kunne risikere at miste sin pension, der gik jeg lige i total panik, og ringede til Ban som sagde at de i realiteten godt kunne tage ens sag op igen, men at de som regl kun forholdte sig til hvad man havde klaget over, så i min sag har de kun forholdt sig til at jeg klaget over de 2 års kontrol på min pension.

Det er jo superfedt for dig Lotus1 og godt at du fik BAN med dig.

Ja det er formodentlig rigtigt nok at BAN også kan gå den anden vej. Om de kan frakende en pensionen hvis man klager, det ved jeg dog ikke.

Tillykke med den varrige pension, det har du fortjent, nu kan du begynde at leve livet…

Tusind tak enteneller. :slight_smile: Jeg håber også at du snart få din pension:)

Hvor er det bare fedt for dig Lotus :kram: tak for dit uddybende svar :slight_smile:

Ville ønske jeg havde kendt den mulighed, mon ikke det er forsent nu??

Hej Picasso.
tak skal du have, det var så lidt. :slight_smile:

Jo det er desværre for sent at klage nu, når man får brevet med at man er tilkendt førtidspension med kontrol har man 4 uger til at klage over det. er da ærgeligt at din sagsbehandler ikke sagde noget til dig.