[QUOTE=popiae;123582]Jeg vil stadig mene, at når borgeren netop IKKE har fået det bedre, men en diagnose, som jo ikke i sig selv giver borgeren bedre helbred.
I dette tilfælde skal borgeren, enten blive i match, for afklaring, eller have en KLAR begrundelse, at det handler om afklaring pga endelig diagnose, og altså IKKE forbedring af helbred.
Ellers kan der da hurtig opstå forvirring, især hvis sagen overtages af en anden sagsbehandler, midt i forløbet, hvilket desværre jo ofte er tilfældet.
VH POpiae
[/quote]
Man kan ikke være i match 3, og så deltage i en afprøvning, så hvis man bliver klar til det, på den ene eller den anden måde, så skal man flyttes til match 2.
Men selvfølgelig skal der være en klar begrundelse.
Hvis jeg f.eks. havde en meget syg borger, som jeg ikke ville belaste med en masse unødig aktivitet fordi vedkommende stadig ikke var stationær, men så blev det, og en afklaring derfor ville give mening, jamen så ville det jo så være den begrundelse, som jeg ville give for et match skifte.
Men det er nu sjældent at jeg skifter match af den årsag, det er nu oftest fordi folk får det bedre og bliver klar til afklaring.
Hvem der bestemmer om man er rask: En selv, eller ens læge. I sjældne tilfælde en sagsbehandler.
Hvis det er en selv, så er det jo fordi man melder sig helt eller delvis rask til kommunen. Lægen kan også melde folk raske - enten ift. den brede vurdering (der hvor man kun er syg ift. ét job, men ikke ift. andre som man har mulighed for at kunne varetage) eller hvis folk er nogle fuskere (heldigvis sjældent).
Sagsbehandlere kan vist kun lovligt raskmelde folk, hvis de har vist, at de kan arbejde 34 timer eller mere gennem flere uger. Ellers er det kun gennem lægens ord.