hejsa. Vil høre om der er nogle som kan nogle paragraffer eller gode råd ![]()
Sagen er den at min kæreste er pt sygemeldt indtil han skal starte på uddannelse til januar, hvilket han fik bekræftet i august, at han stadig var sygemeldt i systemet.
- september bliver der intet udbetalt af kommunen. Han tager derind, får at vide der er krisemøde samt kunne se der var et par politibiler der. Skulle kontakte dem igen dagen efter. Det gjorde han, men kunne ikke snakke med rette vedkommende, dog kunne den han snakkede med godt se der var noget galt. Hans og ca 2-3000 andres kontonumre var væk, så de kunne ikke sende pengene. Fik at vide de ville blive overført.
Får at vide pr sms af banken at der er sat en overførsel til den 14. september. Stor jubel, men kort varigt. Der blev nemlig kun udbetalt 3208 kr. Han var igen derinde på kommunen og spørge hvad der lige er sket. Tja de ved ikke lige med hans penge, men de 3208 var en fejl og dem skulle han betale tilbage. Han sagde det må I modregne. En anden forklaring var, at de havde tjekket min indkomst, og regnet ud hvad vi skulle have til rådighed, og derfor udbetalt de 3208. Han får normalt udbetalt godt 11000. Efter megen snak frem og tilbage de efterfølgende dage fik han at vide at han ville få resten til 1. oktober, så spændingen var jo stor i dag.
Her til morgen tjekkede han så kontoen. Der burde være indgået de godt 8000 fra sidste måned plus de 11000 for denne måned…men men men… der var såmænd kun gået 5000 ind.
Mit spørgsmål er: kan man ikke kræve pengene på en eller anden måde med paragraffer eller lign. De opfylder jo ikke deres pligt. Vi kunne klare den i sidste måned, men har udsat nogle regninger, som vi håbede kunne klares ved at udsætte dem 1 måned. Det er Aalborg kommune, hvis nogle skulle tænke på det.
På forhånd tak for svar ![]()