http://avisen.dk/groent-lys-til-omfattende-pille-tvang_161758.aspx
Er det nogen reel ændring? Det har jo hele tiden været sådan at alle behandlingsmuligheder skulle være udtømte, og det er de nu en gang ikke hvis der ikke er prøvet medicinsk behandling i tilfælde hvor det må anses for at kunne give lindring…
Og bemærk det med fed som betingelse.
kan nu ikke se nogen tvang fra en kommune
men hvis en læge skriver omkring det som en behandlingsmulighed
ja så er det klart kommunen kigger på det.
lige som alt andet behandling man skal i gennem før alle behandlingsmuligheder er udtømte. er selv på en masse medicin, men hverken lægekonsuleten eller min sagsbehandler har nævnt det med et ord.
men det er jo fordi det hele er beskrevet og det ikke vil forbedre min arbejdsevne.
Artiklen er tilbage fra 6 Marts, og vi har haft artiklen oppe til diskussion herinde. Kan bare ikke lige huske hvad overskriften gik på…
Sjovt nok kan kommunen ikke tjekke om man tager medicinen, kun om man køber den på apoteket. Man lader være at tage den, siger efter 2 mdr at den ikke virkede, og har kun mistet lidt penge. ![]()
[QUOTE=amaranth;216454]Sjovt nok kan kommunen ikke tjekke om man tager medicinen, kun om man køber den på apoteket. Man lader være at tage den, siger efter 2 mdr at den ikke virkede, og har kun mistet lidt penge. ![]()
[/quote]
Så vidt jeg husker er det nogen, der har oplevet, at der skulle tages blodprøver, netop for at tjekke, om personen havde taget sin medicin.
Så jeg tror ikke, at man skal råbe alt for højt om sine gode idéer.:eek:
læg mærke til ordet “retningslinier”