Hej Alle ![]()
Ja, der er jo meget fokus på alle de raske mennesker, der mister retten til dagpenge efter Nytår, men hvem interesserer sig for de syge ??
Min hustru har efter et laaangt sejt forløb, været igennem en 3 x brok operation, der ikke lige ville arte sig som lægerne ville det. Der gik betændelse i hele mollevitten, og hun måtte have hele mave regionen åbnet nok en gang.
Anyway, 14 dage efter hun blev udskrevet, blev hun tilsagt at møde på Job centret i Syddjurs kommune, ang. evt forlængelse af syge dagpengene. (forløbet af brok operationen incl. for undersøgelser etc. havde varet 1 år nu )
Vi mødte nok en anelse uforberedte op til denne samtale, da vi gik ud fra at, når man stadig har et 15 cm langt åbent hul i maven, og hjemmesygeplejerske hver anden dag, for at rengøre såret.- ja, så måtte det være en formsag at få en forlængelse… :eek:
Næh nej, der blev læst 7 punkter op, som min hustru ikke rigtigt passede ind i, så summa summarum. NUL indtægt til hustruen pr. 01 Oktober !
Det hører med til historien at min kone, har 2 nedslidte knæ, samt problemer med angst anfald, og deraf depressioner.
Før brok operationen var det planlagt at, hun skulle arbejdsprøves til Flex job, men, dette kunne nu ikke klares inden 26 uger, så ingen syge dagpenge.
Jeg begyndte at plædere for en pension, men der skal hendes situation jo være statisk, så der vendte tommelfingeren også nedaf
Dette gælder tilsyneladende også en tidbegrændset/midlertidig pension - hvor selvmodsigende er det ikke ?
Nu har vi min indkomst tilbage, og fremtiden ser alt andet end lys ud, er der nogen på dette forum, der mener at Syddjurs kommune ikke har handlet helt efter bogen i min hustru’s tilfælde ?
Mvh Fl. Andersen