Tak for svar allesammen! Altid rart med nogle friske øjne på sagen.
Henviser til min tidligere tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=24224
phhmw:
Tak for dit yderst velformulerende svar, det er jo ikke første gang du kommer med en masse vigtigt jeg kan bruge. De sider, som er ude i venstre side. De er rigtig nyttigsfulde. Dem har jeg gjort rigtig meget brug af.
Jeg har lige et sidste spørgsmål.
for 2 uger siden stoppede jeg på sygedagpenge, Jeg modtog partshøringen i fredags, min rådgiver giver mig til Mandag d. 19, (weekenden over) til at komme med min vurdering.
I forvaltningsloven paragraf 21 står der:
Når vi partshører giver vi en frist for bemærkninger. I konceptet er udgangspunktet 2 uger, men der kan gives en kortere eller længere frist afhængig af bl.a. omfanget af oplysningerne.
Se vedrørende praksis Principafgørelse F-5-01.
Hvis parten anmoder om en forlængelse af fristen, skal vi som hovedregel acceptere dette. Dette følger af forvaltningslovens § 21.
Men du siger 28 dage nu? er det når den endelige beslutning kommer om ca 2 uger? ( 4 ugers ventetid for afgørelse af forlængelse af SDP)
Jeg har tænkt mig på mandag at gå ned på sygedagpenge kontoret, og så anmode om forlængelse pga kort tid til partshøring. og samtidig anmode om at få en ny rådgiver. Og så samtidig anmode den nye rådgiver om at få rettet op på det med at jeg overgår fra SDP til KTH. og så samtidig søge om aktindsigt i sagen.
Jeg har lært min fejl, alt foregår skrifligt fra nu af. Og det er ufatteligt at man som borger skal agere som advokat overfor kommunale medarbejdere. Det er jo dem der har taget uddannelsen.
De overholder slet ikke lovgivningen på flere punkter.
Her er nogle af mine argumenter indtil videre:
Klage vedr partshøring:
Jeg har dags dato d. 14/09 modtaget min partshøring, med en svarfrist til d. 17 (På mandag)
Jeg skal henvise til forvaltningsloven paragraf 21, som giver borgeren mulighed for forlængelse af partshøring.
VI. Frist for bemærkninger:
Når vi partshører giver vi en frist for bemærkninger. I konceptet er udgangspunktet 2 uger, men der kan gives en kortere eller længere frist afhængig af bl.a. omfanget af oplysningerne.
Se vedrørende praksis Principafgørelse F-5-01.
Hvis parten anmoder om en forlængelse af fristen, skal vi som hovedregel acceptere dette. Dette følger af forvaltningslovens § 21.
Samt jeg vil henvise til kravet om arbejdsprøvning, som fremgår af § 70 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Og samtidig vil jeg henvise til Retssikkerhedsloven §7a.
Samtvil jeg henvise til at jeg er blevet pålagt at ansøge om kontanthjælp i perioden, hvor i træffer afgørelse.
I den forbindelse vil jeg oplyse jer om at i ikke overholder Retssikkerhedsloven §7a.
På baggrund af bekendtgørelse af forlængelse af sygedagpenge, vil jeg holde fast i at i ikke kan stoppe mine sygedagpenge.
På nuværende tidspunkt opfylder jeg kravene i “Bekendtgørelsen af varighedsbegrænsen” på følgende punkter:
Paragraf 27 stk 6 - der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
Samt at der er uafklarede psykiske men, med en henvisning til psykolog, som min SB er bekendt med. Men som hun næppe har indraget i partshøringen