Hej. jeg har læst herinde at når man er godkendt til flexjob (kronisk lidelse) så er man beretter til kørselsfradrag efter ligningslovens §9.
Nu er problemet. jeg har lidt svært ved at forklar kommunen dette.
jeg har afleveret udskrift af det herfra.
[QUOTE=hapsi;218444]Hej. jeg har læst herinde at når man er godkendt til flexjob (kronisk lidelse) så er man beretter til kørselsfradrag efter ligningslovens §9.
Nu er problemet. jeg har lidt svært ved at forklar kommunen dette.
jeg har afleveret udskrift af det herfra.
Nogen gode ider til hvordan jeg får løst dette
[/quote]
Hej… -har du et link?
Og så kan du derefter besøge SKAT, for det er jo dem der har med skattefradrag at gøre -at “kommunen” ikke kunne fortælle dig dèt, fortæller jo alt om det offentlige… -er Du ikke enig ???
[QUOTE=hapsi;218444]Hej. jeg har læst herinde at når man er godkendt til flexjob (kronisk lidelse) så er man beretter til kørselsfradrag efter ligningslovens §9.
[/quote]
Fordi man er godkendt til fleksjob, så er man ikke automatisk berettiget til kørselsfradrag efter skattereglerne ligningsloven § 9D… Det skal være ud fra de regler, som Florken kommer ind på.
Er godt nok i tvivl om jeg er berettiget til fradraget - jeg kan ikke tage offentlig transport, fordi jeg bliver mega dårlig af det, men kommunen har givet afslag på bil - de mener, jeg bare kan cykle eller køre på knallert.. (!) Hvor langt er det mon rimeligt, at man gør det?
Nå, tilbage til befordringsfradraget - kan man finde et ansøgningsskema et sted?
Ja det er skattereglerne.der gælder. Du får fradrag på din selvangivelse for daglig transport ud over 24 km. Har skat oplysningerne kommer de selv med fradraget når din selvangivelse skal gøres op. Det er selvfølgelig i din interesse at checke, det. Du kan evt henvende dig til skat og få dit fradrag reguleres i indeværende år.
Jeg ved ikke om det er forkert af mig at spørge i en andens tråd, men det omhandler lidt det samme som spørgerens emne. Så jeg synes det ville være fjollet at starte en ny tråd op om ca. samme emne.
Jeg skal starte i praktik lige om snart, og i mine opgaver er der bl.a. hente småting i supermarked, smør og mælk og frugt og sådan noget, og det vil jo koste i benzin , selvom det ikke er så meget, der er vel ca. 1½ km hen til supermarkedet fra arbejdspladsen. Men er den udgift mon noget man kan få dækket?