jeg har et spørgsmål. da jeg pt er ledig fleksjobber, har jeg jo muligheden for de 6 ugers kursus. har fundet et på ca 3 uger som jeg måske gerne vil prøve.
Men hvordan ser kommunen på det ? det er jo et kursus på “fuldtid” hver dag. kan de så komme bagefter og sige. jamen du ku jo klare et kursus i 3 uger. så kan du også arbejde på fuld tid nu ?
Jeg er lidt i tvivl jer. er heller ikke sikker på at jeg kan klare det over hovedet, men vil høre om andre har prøvet det, inden jeg går længere ?
Jeg er også ledig flexjobber og har også undersøgt mulighederne omkring de 6 ugers kursus - de skal være jobgivende eller videreuddannende iflg. min sagsbehandler, så selvom man finder noget man gerne vil uanset timerne, så er det ikke sikkert det bliver bevilget fra kommunens side..
[QUOTE=Mani;196941]Jeg er også ledig flexjobber og har også undersøgt mulighederne omkring de 6 ugers kursus - de skal være jobgivende eller videreuddannende iflg. min sagsbehandler, så selvom man finder noget man gerne vil uanset timerne, så er det ikke sikkert det bliver bevilget fra kommunens side..
[/quote]
Det er nu ikke korrekt. Man kan frit vælge uddannelse inden for de lovbestemte rammer, blot det ikke koster mere end det gældende loft. Kommunen kan selvfølgelig godt vejlede om valg af aktivitet, men det er borgeren som suverænt træffer valget.
En grovsmed kan således sagtens vælge 6 ugers efteruddannelse inden for urmagerfaget:D
mit spørgsmål gik nu mere på, hvordan kommunen vil se på at man evt. kunne klare et kursus i 3 uger på fuldtid, når man ikke til hverdag kan arbejde fuldtid.
Hvis kursus indeholder noget som direkte strider mod de skånehensyn du søger arbejde efter, og du fik tildelt Fleksjob-retten på, så kan de lave en ny vurdering, men det sker nu sjældent…
Personligt ville jeg nok vælge at træde lidt varsomt. Forstår fuldt ud den problemstilling du nævner. Der er ingen grund til at friste kommunen til, at stille spørgsmålstegn ved dine skånehensyn. At dette så vil hindre deltagelse i en række kurser som kunne være interessante er så en anden sag.