Ja så fik idag af vide at de breve jobcenter har sendt til mig er kommet retur uåbnet!
Har fået ny sagsbehandler igen igen, men denne gang kan jeg fornemme at det skal jeg være rigtig glad for. Han vil gøre alt for at jeg får min kontanthjælp snarest, men da kommuen jo har 4 uger til at behandle sagen, ville han ikke love mig at det blev snart. Han har iøvrigt udbedt sig en status erklæring fra min psykiater nu og har talt med ham også.
Han vil tage hele sagen op igen vedr. min status og ansøgning om FTP. efter samtalen med min psykiater, begge mener at jeg er behandlet helt urimeligt!
Herligt, men mangler penge, tror lige jeg har råd til en dåse kattemad:D
Hvis ikke du har fundet ud af noget og har fået dine penge via sagsbehandler så syntes jeg du skulle overveje en klage har lavet et udkast her som du kan grov redigere i hvis du vil det
Håber du får dine penge tilbage for det er da en uholdbar situation det her
[QUOTE=Linuzmor;116468]Ja så fik idag af vide at de breve jobcenter har sendt til mig er kommet retur uåbnet!
[/quote]
Jubiiiii Hvor er de dumme de der postbude, som ikke kan læse navne på postkasser eller gøre deres job ordenligt… Selv har jeg oplevet at få breve fra min overbo…
Du må rykke i dem, hvis du ikke snart får pengene på din konto. Det burde ikke tage dem ret lang tid… Det bør være en selvfølge, at du skal have pengene i tilbagevirkende kraft, når brevet er kommet retur til dem.
Rigtig fint udkast til klage Heidien har skrevet - og positivt med din nye sagsbehandler - håber for dig at hans ildhu holder .
Så - igang med at kræve dine berettigede penge udbetalt fra kommunen - situationen er uholdbar - din sagebehandler kan vel gøre en ekstra indsats og hastebehandle sagen .
[QUOTE=Linuzmor;115859]Det samme har jeg, fået brev til mine naboer, som så er endt hos mig og omvendt. Men det ser jo sort ud for mig, for jeg kan altså ikke bevise at jeg ikke har fået det brev, hvis det er rigtigt som nogen skriver, og som kommunen jo også sagde igår, det er MIN pligt at holde øje med min post…hrmmm måske skulle jeg stå parat fra kl 08 om morgenen og til en 14-15stk.for at få min post?!
[/quote]
Jammen man ved jo ikke det skal komme…så hvad skal man reagerer på??
Kommunerne er nogle oldnordiske fjolser - bank. skat - moms osv osv …sender gerne alt på mail - hvorfor f… kan vi så ikke også få den kommunikation på mail?
[QUOTE=Hejdien;116469]Hvis ikke du har fundet ud af noget og har fået dine penge via sagsbehandler så syntes jeg du skulle overveje en klage har lavet et udkast her som du kan grov redigere i hvis du vil det
Håber du får dine penge tilbage for det er da en uholdbar situation det her
[/quote]
1000 taj Heidien, rigtig godt skrevet og formuleret. Sødt af dig at ha tænkt min situration igennem og forfattet det. :kram: Jeg ved bare ikke om jeg skal gøre mere nu, efter jeg talte med SBH igår? Han lovede jo at rykke rådighedsteamet og fortælle dem at han faktisk slet ikke havde noget formål med at inkalde mig, samt fortælle dem at posten var kommet retur, er glad for jeg efterlyste de breve og bad PD om at sende til afsender hvis de blev fundet. Mit held!
Jeg ved ikke om jeg skal skrive til kommunen og bede dem om at..få…:D.nej rettet fejlen hurtigst muligt da jeg intet har at leve af.? Og så evt bruge dit udkast.
Hvis jeg var dig ville jeg opruste så meget jeg nu kunne for at få kommunen til at udbetale de penge du har ret til. Det holder jo ikke at du skal leve for lud og koldt vand, pga. sådan en fejl.
Fat i dem, ryk op på hvad det sker, gør det lige til de bliver sure, det handler jo om overlevelse på det basale plan. Sig til dem at du bliver smidt fra hus og hjem hvis ikke de kommer i omdrejninger. Fat i deres chef, hvis de ikke makker ret.
Ja jeg er hård, men jeg er også lige i det humør i dag, sikke et system.
[QUOTE=curls;116626]Jubiiiii Hvor er de dumme de der postbude, som ikke kan læse navne på postkasser eller gøre deres job ordenligt… Selv har jeg oplevet at få breve fra min overbo…
Du må rykke i dem, hvis du ikke snart får pengene på din konto. Det burde ikke tage dem ret lang tid… Det bør være en selvfølge, at du skal have pengene i tilbagevirkende kraft, når brevet er kommet retur til dem.
[/quote]
hov hov… nu står der jo ikke noget om, på hvilke omstændigheder de breve er kommet retur uåbnede til kommunen.
Det kunne jo være at postbudet har sendt dem tilbage til afsender, netop fordi modtager ikke står tilmeldt adressen, eller navnet ikke er på postkassen.
det kan også nemt forekomme, at der står navne på postkassen når folk er flyttet.. det er ikke lige det folk tænker på at fjerne når de flytter..
[QUOTE=superkok;116805]eller navnet på postkassen ikke står tydeligt nok så det ikke er til at se der kan være mange muligheder til at breve komme retur
[/quote]
Eller at posten bare ikke kan læse???’
her er alle ting i orden - selv reklamer nej tak og modtager flex…lige under lemmen i postkassen…og alligevel skal jeg tit op og hente mine forsendelser i postbutikken…
Og alt det post jeg har skullet bøvle med…til andre modtagere..på trods af skilte (navne skilte) lige op og ned af postkassen…
[QUOTE=Huldra;116778]hov hov… nu står der jo ikke noget om, på hvilke omstændigheder de breve er kommet retur uåbnede til kommunen.
Det kunne jo være at postbudet har sendt dem tilbage til afsender, netop fordi modtager ikke står tilmeldt adressen, eller navnet ikke er på postkassen.
det kan også nemt forekomme, at der står navne på postkassen når folk er flyttet.. det er ikke lige det folk tænker på at fjerne når de flytter..
hilsen den gamle postudbringer..
[/quote]
Huldra- jeg boede i en boligforening der havde MEGET tjek på tingene, een ting er sikkert, mit navn VAR fjernet og min veninde som jeg nu bor hos satte mit navn på flere dage før flyttedato..Problemet kan ha været at jeg var ude fra den 1.7, men havde(betalte) lejligheden til den 15.7 da de skulle slibe gulve…hvilket jeg faktisk også har klaget over, da jeg ingen adgang havde til lejlligheden og beløbet blev fratrukket vedligeholdelelses konto, men det er en anden ting. og igen, vi havde postkasser, med nøgler, disse blev afleveret den 1.7, så jeg kan ikke se at jeg har gjort noget forkert!
Linuzmor hvis jeg var dig så ville jeg sende et andet brev til sagsbehandler et hvor jeg bad om beskæftigelse på at jeg havde forstået ham rigtigt , og så skrive det han havde sagt , jeg ville stadig tage med at stoppet ikke var varslet og at jeg ikke havde fået nogen ankeafgørelse …
Og så spørge ind til hvornår jeg kunne forvente at få mine penge når nu det var konstateret at jeg var uden skyld i missæren …
Jeg er paranoid nok til at frygte at din sagsbehandler er lidt for lang tid om at komme igang eller af dem der skal give ham tilsagn om at udbetale penge har ferie eller andet , derfor ville jeg give ham et helt klart signal om at jeg kendte loven at der var fejl i stopningen af pengene (også selv om det var sådan at pengen skulle have været stoppet ) det skal varsles og det skal være med en ankevejledning …
[QUOTE=Linuzmor;116833]Huldra- jeg boede i en boligforening der havde MEGET tjek på tingene, een ting er sikkert, mit navn VAR fjernet og min veninde som jeg nu bor hos satte mit navn på flere dage før flyttedato..Problemet kan ha været at jeg var ude fra den 1.7, men havde(betalte) lejligheden til den 15.7 da de skulle slibe gulve…hvilket jeg faktisk også har klaget over, da jeg ingen adgang havde til lejlligheden og beløbet blev fratrukket vedligeholdelelses konto, men det er en anden ting. og igen, vi havde postkasser, med nøgler, disse blev afleveret den 1.7, så jeg kan ikke se at jeg har gjort noget forkert!
[/quote]
jeg skrev ikke noget om at du havde gjort noget forkert..
jeg forsvarede bare de stakkels postbude.. for ikke alle er bare nogle klaphatte..
Den forstår jeg slet ikke. Det var post Danmarks fejl. Ikke din fejl. Ergo, så skal du have det samme, som du plejer at få!!![/QUOTE
Hej Jessica, jamen jeg forstår det heller ikke og har skrevet til min sagsbehandler samt arbejdsmarkede-afdelingen, al a det som Heijdien foreslog.
Ved ikke hvor lang tid de har til at behandle min sag igen, synes SBH sagde 4 uger. Jeg er godt nok ved at gå ud af mit gode skind, da jeg absolut ingen penge har nu, men hvis nogen kender en måde at ruske op i dem på, så kom gerne med råd til det. Jeg sendet 2 klage i Fredags!! Og de svarer automat email, at de vender tilbage indenfor 14 dage!!
Den forstår jeg slet ikke. Det var post Danmarks fejl. Ikke din fejl. Ergo, så skal du have det samme, som du plejer at få!!!
[/quote]
Så har jeg fået en mail fra min sagsbehandler der lyder sådan her:
"Jeg har forhørt mig hos rådighedsteamet omkring din sag. De oplyser at de mangler at modtage oplysninger fra PostDannmark omkring uregelmæssigheder på ruten. Når denne oplysning foreligger kan der træffes afgørelse. Hvornår det bliver kan de ikke sige mere præcist, men det er altså ikke meget.
Angående beskrivelse til banken skriver jeg et brev til dig som du kan medbringe til banken. Jeg kan desværre ikke skrive om du vil få pengene fra juli måned da afgørelsen er ude af mine hænder, men jeg skriver bl.a., at du i fremtiden vil være berettiget til at modtage kontanthjælp såfremt dine personlige og økonomiske forhold ikke ændrer sig. Jeg håber at du når at modtage brevet senest på mandag.
Jeg kan desværre ikke være mere præcis omkring din sag, men håber at den snart finder en afklaring.
Med venlig hilsen"
:eek: WHAT? De har jo modtaget brevene retur? Jeg forstår det bare ikke, hvordan kan de lade folk gå for lud og koldt vand..eller afvaskninger skulle jeg måske sige.:mad:
Med venlig hilsen"
:eek: WHAT? De har jo modtaget brevene retur? Jeg forstår det bare ikke, hvordan kan de lade folk gå for lud og koldt vand..eller afvaskninger skulle jeg måske sige.:mad:
[/quote]
Ej altså !! Kan det mon skyldes, at de er ved at undersøge, om du havde adresse der eller sådan noget??? Men for mig lyder det jo underligt, for kommunens system er altid opdateret med nyeste adresser jo… Så de HAR sendt til den rigtige adresse. Det må da være PostDanmarks fejl, eller rettere en postbuds fejl, en menneskelig fejl af dem, som ikke burde ske, og som så er gået ud over dig! Grrrr… :o
Jeg håber ikke, der var et andet navn på den postkasse på det tidspunkt?? hmmm
Det er altså rigtig øv… Når de 4 uger er ved at være gået, synes jeg du skal ringe og ringe til dem og få dem til at nå de 4 uger til at få afgjort deres sag.