match grupper

jeg menes at have læst here inde at der kun var 3 match

men har fået et brev bla bla skal starte i aktivering i komunens koldbøtte fabrik ja det kaldes den :smiley: og der står matach grp 4-5 i vejlendningforløb

og hvad er det nu lige matach grp 1-5 går ud på havde link men kan ikkel ige finde det idag skal nemlig møde der oppe torsdag

skal skal bla underskrive aktivering er fra 28-10-10 til 28 -4-11 wtf sindsyge personer

skal have jobsøgning de siger jeg har behov for hjælp ti lat afgrænse jobsøgningen til realistiske områder wtf idioter ved havd jeg kan vil osv ****ing spasser undskyld ord forrådet :smiley: 3 områder er for meget ja helt sikkert røvhulder :D:mad:

står neder i brevet du skal være opmærksompå. at komunen skal fortage fradrag i kontanthjælp hvis man uden grund jf.lov om aktiv social politik paragraf 13 udebliver fra et tilbud efter lov om aktiv beskæftigelseindsats eller anden beskæftigelsefremmende foranstaltning.
herunder :mad:

wtf tilbud nej gu fanden er det ej det er tvang de spørger sgu ikke en om man vil sige og glo og søge arbejde hvad fanden troer jeg gør der hjemme ude ved folk spiller kødfløjte :smiley: :mad::mad:

er der noget jeg skla huske at spørge efter huske at sige torsdag ???

Du finder dem her :
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsatser/Indsatser/Matchmodel/Spoergsmaal-svar/Sammenhaeng-mellem-matcgrupper-og-visitationskategorier.aspx

takker mange gange men blev lidt forviret :smiley:

står der er 3 matach grupper hvor i mit brev står matach grp 4-5 og hvis der kun er 3 grupper må jeg vel gå ind under grp 3 som ikkek an aktiveres osv hmmm

Der er ikke længere noget, der hedder match 4 og 5…

Det må da være et “gammelt” standardbrev, de har sendt til dig… Sikke nogle fjolser…

Det er korrekt, at hvis man i dag er i match 3, så er man fritaget for aktivering og lignende.

Find ud af, hvilken match, du er i idag. Og sig til den her sagsbehandler, som du har fået brevet fra, at der ikke længere noget, der hedder match 4 og match 5… Der findes kun 3 matchgrupper i dag…

Hvis du er i match 1 eller 2, så skal du i aktivering.

Du er vel dog ikke sikker på, at de blot mener, du er i en gruppe som hedder 4 eller 5? For i § 2 i beskæftigelsesloven nævnes flere forskellige målgrupper… Der er 9 målgrupper…

[QUOTE=superkok;130352]takker mange gange men blev lidt forviret :smiley:

står der er 3 matach grupper hvor i mit brev står matach grp 4-5 og hvis der kun er 3 grupper må jeg vel gå ind under grp 3 som ikkek an aktiveres osv hmmm
[/quote]

Du er match 4-5 der er 5 matchgrupper hvoraf 1 er arbejdsmarkedsparat og 5 er på vej mod førtidspension eller andet…

[QUOTE=curls;130355]Der er ikke længere noget, der hedder match 4 og 5…

Det må da være et “gammelt” standardbrev, de har sendt til dig… Sikke nogle fjolser…

Det er korrekt, at hvis man i dag er i match 3, så er man fritaget for aktivering og lignende.

Find ud af, hvilken match, du er i idag. Og sig til den her sagsbehandler, som du har fået brevet fra, at der ikke længere noget, der hedder match 4 og match 5… Der findes kun 3 matchgrupper i dag…

Hvis du er i match 1 eller 2, så skal du i aktivering.
[/quote]

Er det rigtigt! Og er det også rigtigt ar match 3 IKKE skal aktiveres? Dvs igen er der kommet regler for arbejdsløse flexer? eller kan flexer godt være match 1 og 2 nu er jeg helt væk?

mp jeg finde ud af sikker forde komunen skulle spare penge så havde de lige et gammel standart brev liggende :smiley: hvor der stod matach 4-5 lol :stuck_out_tongue: men der er lidt at fidne ud af nu bareh vem min sagsbehandler er lol :smiley: spændende hvilken grp jeg er om det er 3 hvis det er det så fatter jeg ikke jeg aktiveres igen extra penge retur ikke andet :smiley:

[QUOTE=Hypermobil;130357]Er det rigtigt! Og er det også rigtigt ar match 3 IKKE skal aktiveres? Dvs igen er der kommet regler for arbejdsløse flexer? eller kan flexer godt være match 1 og 2 nu er jeg helt væk?
[/quote]

Det nok bare gamelt brev papir det skrevet på,eller også har behandleren bare svært ved at følge med :smiley:

Du skal bare tage det helt roligt,og få det beste ud af det,der vil sikkert være gratis kaffe og te,er du heldig står der også en frugt skål :smiley:

Du skriver nu du helt vær -det må du enlig ikke være,så trækker de dig :stuck_out_tongue:

hi hiii jeg kunne altså ikke dy mig,måtte lige drille lidt,det er håbløst med de der så kalte kursuser,men man er jo nød til bare at følge dem det man kan ,jeg føler med dig :wink:

vi skal have noget sjov fik også smilet på min læbe tilbage takker for det
ved godt ikke sige nej osv kan heldigvis trække den lidt inde jeg skal starte :smiley: :smiley: :stuck_out_tongue: men må finde ud af hvilken matach grp de mener jeg er i må ringe imorgen og fidne ud af det :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Hypermobil;130357]Er det rigtigt! Og er det også rigtigt ar match 3 IKKE skal aktiveres? Dvs igen er der kommet regler for arbejdsløse flexer? eller kan flexer godt være match 1 og 2 nu er jeg helt væk?
[/quote]

Ja, der er lavet om på matchgrupper med start fra april 2010, tror jeg det var.

Du kan læse mere i den link, som Florken har sat ind tidligere i denne tråd… Se #2

Det gælder også fleksjobbere… Her står mere om, hvordan ledige fleksjobbere skal placeres i matchgrupperne:
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsatser/Indsatser/Matchmodel/Spoergsmaal-svar/Hvordan-matches-fleksjobvisiterede-borgere.aspx

viser jo bare det er et gammel brev de har sent mig hvor der står matach grp 4-5 hvilket betyder jeg er på vej til fp kan man vel sige og ja ved godt det bre den vej emn et par år mere på arbejdesmarket er bedre :p:p:p:cool: blev bare forviret over matach grp 1-5 så matach grp 1-3:confused::mad: sikkert alderen:cool:

Superkok må jeg spørge vilken ydelse du er på ?

Det er bare fordi jeg undre mig over det er 6 månder.

ops glemte jeg kontanthjælp men regner med at vinde den anke jeg har i ankenævnet så jeg får min ledighedsydelse tilbage

det mente jeg nok der var noget med,går der langtid med den.
Håber det snart ordner sig for dig.

Superkok …

Du skal skriftlig bede din socialrådgiver om en redegørelse for, hvorfor Hn bruger de gamle matchgrupper som blev afskaffet med virkning fra April 2010 og vede hn indplacere dig i en ny matchgruppe efter de nye regler. Dette har/ kan få betydning for, om du skal i aktivering eller ej

Læs dette link… http://www.ams.dk/Reformer-og-indsatser/Indsatser/~/media/AMS/Dokumenter/udvikling-og-forsoeg/ny-matchmodel/matchmodel_pjece_2010-02-16pdf.ashx

Vh .. M2y

hvad er forskellen på jobklar og indsatsklar ?

sidste jeg fik avide var 6-9 md så skla vi nok ligge 1 md mere til da de ville have en ny akæring hvor jeg giver fagforeningen lov til at køre sagen osv

det vil jeg gøre imorgen når jeg finder ud af hivlken ogh vem der er min sagdbehandler :smiley: for ham jeg snakkede med var ikke min sagsbehandler :smiley:

du godeste det jo lang tid :o

ja det er det har så ikke været inde og tjekke region nordjylland om deres tid er blevet sat ned ikke andet end at vente og vente men vinderm an få er det jo til en god sommer ferie efter banken har fået deres del lol :smiley:

[QUOTE=c.l.e.o.;130411]hvad er forskellen på jobklar og indsatsklar ?
[/quote]

1 Jobklar.. det vil sige at du skal du og arbejde på alm vilkår
2 indsatsklar… det vil sige at du med en social foranstaltning, som kan være sygedomsopfølgning 1 gang om ugen, et opkvalficerende kursus eller f.eks via flexjob kan vende tilbage til arbejdsmarkedet

:kram: M2y