[QUOTE=Kevin;174165]Hey igen
update,
Siden sidst har jeg fået anerkendt min arbejdsskade til 15 % mengrad på ryggen.
Desuden klagede jeg i januar til Beskæftigelsesankenævnet over Kommunens afslag på min Revalideringsansøgning, og nu er afgørelsen kommet.
1. afgørelse
Vi ændrer kommunens afgørelse.
Det betyder, at du er berettiget til revalidering. Kommunen skal i samarbejde med dig lave en realistisk jobplan, der kan hjælpe dig tilbage på arbejdsmarkedet og derved blive selvforsørgende.
Hvem har truffet afgørelse i sagen.
Afgørelsen er truffet at et enigt nævn.
Tilbage i januar der kom jeg i a-kassen efter jeg afgav lægeerklæring og der blev lavet begrænsningsvurdering både i a-kassen samt i kommunens jobcenter. Fra januar til nu har jeg søgt meget begrænset arbejde gennem a-kassen og jobcenter, i forhold til mine begrænsninger på rygbelastende arbejde og fysisk hårdt arbejde.
I april prøvede jeg et arbejde i 2 måneder, desværre måtte jeg fratræde fordi jeg ikke kunne klare det, og dernæst tilbage til ny behandling af min sag i a-kassen.
Så nu venter jeg bare på at kommunen henvender sig til mig med at få fastlagt hvad der skal ske nu.
Hvad vil der ske nu ?, skal jeg undersøge uddannelser, hvis ja kan nogen anbefale nogen uddannelser som kommunen evt. vil godtage.
Og hvad med min jobsøgning via a-kassen når nu jeg er berettiget til revalidering.
Og hvad betyder alt det her i forhold til min arbejdsskadesag vedr, erhvervsevnetab.
Jeg håber på jeg kan blive testet for at se om jeg kan klare en 37 timers arbejdsuge, og jeg håber kommunen nu åbner op og hjælper istedet for at modarbejde mig som de har gjort hidtil.
Nå men det var lidt opdateringer.
Mvh Kevin
[/quote]
I forhold til dit erhvervsevnetab, så skal du umiddelbart ikke gøre dig store forhåbninger. Erhvervsevnetab er indtægtstab, og bliver du revalideret til et andet godt betalt job, så har du ikke indtægtstab af betydning. Erhvervsevnetab (indtægtstab) skal være mindst 15% før der overhovedet bliver udbetalt èn krone.
Om erhvervsevnetab.
§5. Har en personskade medført varig nedsættelse af skadelidtes evne til at skaffe sig indtægt, tilkommer der skadelidte erstatning for tab af erhvervsevne.
Stk. 2. Ved bedømmelsen af erhvervsevnetabet tages hensyn til skadelidtes muligheder for at skaffe sig indtægt ved sådant arbejde, som med rimelighed kan forlanges af den pågældende efter dennes evner, uddannelse, alder og muligheder for erhvervsmæssig omskoling og genoptræning eller lignende.
Men kontakt arbejdsskadestyrelsen for en sikkerheds skyld, det kan jo mislykkes med revalidering til andet job - så det er vigtigt at din sag kan genoptages.